AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Magdalena Dudzińska, 2020-07-08
Pomiechówek

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Święta Majowe- scenariusz zajęć z wykorzystaniem robotów Photon

- n +

Scenariusz otwartych zajęć świetlicowych
Nauczyciel prowadzący: Magdalena Dudzińska
Nauczyciele obserwujący:…………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Temat zajęć: Podsumowanie wiadomości o świętach majowych
Blok tygodniowy: „Majowe święta narodowe”
Data przeprowadzenia zajęć:.
Poziom edukacji: klasa II i III SP
Cel główny:
Utrwalenie wiadomości związanych z tradycją i znaczeniem zbliżających się świąt narodowych
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- Wie, jakie święta obchodzone są w Polsce 1,2 i 3 maja
- Zna kontekst historyczny tych świąt
- Rozumie zasady sprawowania władzy w Polsce
- Wymienia ważne daty i postacie związane z tymi świętami
- Zna zasady posługiwania się robotem i aplikacją Photon Codding
- Potrafi zakodować i zrealizować prostą trasę robota Photon
- Potrafi wyłonić najistotniejsze informacje z tekstu
- Współpracuje w grupie
Metody pracy:
Podająca, aktywizująca, ćwiczebna
Formy pracy:
Grupowa zróżnicowana, zbiorowa jednolita
Środki dydaktyczne:
Roboty Photon wraz z potrzebnymi akcesoriami, pytania do quizu, 3 teksty do prezentacji dla poszczególnych grup, tablica punktowa

Przebieg zajęć:
1. Wstęp
N zaprasza dzieci do zajęcia miejsca wokół maty. Wyjaśnia tematykę i formę zajęć.

2. Praca z tekstem – wzajemne nauczanie.
N dzieli uczniów na trzy grupy. Każda z grup otrzymuje jeden tekst, spośród:
a. Święta majowe
b. Konstytucja 3 maja
c. Ustrój Polski
Uczniowie w grupach mają za zadanie zapoznać się z tekstem i wyłonić w nim najistotniejsze informacje (mogą użyć zakreślaczy). Czas na przygotowanie się to ok. 5 minut. Następnie każda z grup po kolei przedstawia pozostałym uczestnikom zajęć najważniejsze informacje, których dowiedziała się z przeanalizowanego tekstu. Jest to podsumowanie informacji z wcześniejszych zajęć w ramach bloku tygodniowego.
3. Quiz dydaktyczny – zabawa z Photonami
Zasady gry:
Uczniowie podzieleni są na 3 lub 4 grupy (w zależności od liczebności, aby każdy miał dostęp do obsługi robota). Wszyscy siedzą wokół maty. Na macie rozłożone są kartoniki z cyframi od 1 do 6 (cyfry te odpowiadają ilości punktów, które drużyna może zdobyć za udzielenie odpowiedzi na pytanie znajdujące się na odwrocie kartki). A także kartoniki z ilustracjami, które stanowią możliwość uzyskania dodatkowych punktów.
• Grę rozpoczyna drużyna, która wylosuje największą ilość oczek na kostce, następnie obowiązuje kolejność zgodna z ruchem wskazówek zegara.
• Drużyna sama podejmuje decyzję, na które pole z cyframi chce dojechać, mając świadomość, iż poziom trudności pytań jest adekwatna do liczby punktów, które można za nie uzyskać (pytanie łatwe za 1 pkt, najtrudniejsze za 6 pkt).
• Dodatkowo drużyna może tak zaplanować ruch, aby po drodze przejechać przez pole z obrazkiem. Jeśli trasa Photona zostanie zakodowana prawidłowo a przejeżdżając przez obrazek drużyna wykona związane z nim polecenie, otrzymuje wówczas dodatkowe punkty, na zasadach:
Przejeżdżając przez pole z obrazkiem, Photon powinien wydać dźwięk zwierzęcia lub emocji zaprezentowanej na ilustracji i dodatkowo zmienić kolor czułek na taki, w jakim jest kartka z obrazkiem. Za prawidłowe wykonanie tych poleceń drużyna uzyskuje dodatkowe punkty: 2 za wydanie dźwięku i 2 za zmianę koloru.
• Drużyna dojeżdżając na ustalone pole uzyskuje 2 pkt. za dobrze zaplanowany ruch.
• Następnie N czyta pytanie z kartonika, do którego drużyna dojechała. Wszystkie pytania są typu zamkniętego z podanymi 3 odpowiedziami, z których tylko jedna jest poprawna.
• Wszystkie drużyny odpowiadają na zadane pytanie, poprzez ustawienie odpowiedniego koloru Photona, zgodnie z następującym kodem:
Czerwony – gdy prawidłowa jest odpowiedź „a”
Zielony – w przypadku wyboru odpowiedzi „b”
Pomarańczowy – jeśli drużyna obstawia odpowiedź „c”
Na odpowiedź drużyny mają 30 sekund.
• N przydziela drużynom punkty i zapisuje je na tablicy punktowej.
• Drużyna nie zmienia położenia swojego robota, kolejny ruch będzie planowany z miejsca na które Photon dojechał w tej rundzie.
• Następnie ruch planuje kolejna drużyna.
4. Podsumowanie zabawy. N z uczniami zlicza uzyskane punkty i ogłasza zwycięzców. Wszystkie drużyny nagradzają się owacjami.
5. Podsumowanie zajęć. Dzieci przyznają punkty za minione zajęcia, poprzez podniesienie kartoników z cyframi o 1 do 6, zgodnie z oceną: 1- w ogóle mi się nie podobało, 6- bardzo mi się podobało.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.