AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agata Kalamus, 2020-07-08
Ruda Śląska

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Zajęcia otwarte Metodą Dobrego Startu w grupie dzieci czteroletnich

- n +

Zajęcia otwarte Metodą Dobrego Startu w grupie dzieci czteroletnich

Temat: „Pajak krzyżak”
Cele:
utrwalanie stron ciała,
rozwijanie funkcji językowych,
kształtowanie funkcji językowych,
doskonalenie percepcji wzrokowo-słuchowej,
podnoszenie poziomu rozwoju psychomotorycznego

Pomoce: Cd „Klasnij, tupnij raz i dwa” M. Barańska, włóczka METODA DOBREGO STARTU – OD WIERSZYKA DO RYSUNKU DLA DZIECI 3–4-LETNICH Marta Bogdanowicz, Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka –zestaw pomocy dydaktycznych,poduszki, trójkat,gumy do skakania, bum bum rurki,kreda,szarfy do gimnastyki artystycznej,wzory polisensoryczne, tace z kaszą, talerzyki pomalowane farbką na fioletowo, oczka ruchome, słomki, klej, węgiel do pisania, szary papier duzego formatu.

Zajęcia wprowadzające

Powitanie w kole ze zwróceniem uwagi na samopoczucie uczestników zajęć. Dzieci śpiewają piosenkę podajac sobie kolejno kłębek wełny.
„Pan pajączek przyszedł do nas,
przyniósł swoja pajęczynę,
Antku powiedz jak się czujesz,
jaką masz dziś minę”.

Dzieci wstają z pajeczyną, witaja się machając
-głowkami w górę i w dół
- rączkami do góry i na dół, prawą, lewą
- nóżką prawą, nóżką lewą

„Mucha”- piosenka kształtująca orientację w schemacie własnego ciała oraz orientację przestrzenną z ilustrowaniem tresci tekstu.

„Pająk krzyżak”- oglądanie ilustracji, udzielanie odpowiedzi na pytania nauczyciela
- co widzisz na ilustracji?
- jak nazywa się ten pająk?
-dlaczego nazywa się krzyżak?
- po co mu pajeczyna?

5. „Pająk i muchy” – zabawa orientacyjno-porzadkowa. Muchy latają na sygnał trójkąta i hasło pająk idzie dzieci chowają się na pod poduszkami.
5. Nauka treści wiersza
II. Zajęcia właściwe
Ruchowe.
„Pajeczyna”- dzieci mówią wiersz w grupach 4 osobowych rytmicznie poruszając gumą : w górę i w dół,do przodu do tyłu, naprzemiennie rękami-prawa lewa.

Ruchowo-słuchowe
Dzieci rytmicznie wystukuja rytm podany przez nauczyciela do tekstu wiersza
- oburącz
- naprzemiennie
3. Ruchowo-słuchowo-wzrokowe
a) nauka kreślenia wzoru na tablicy
b) kreslenie wzoru w powietrzu za pomoca szarf
c) kreśleniu wzoru na karcie polisensorycznej
d)kreslenie wzoru na tacy z kaszą
e) pisanie wzoru weglem na wcześniej przygotowanych talerzykach papierowych.

III,Relaksacja

„Pająk krzyżak” -przyklejanie słomek do talerzyków papierowych, doklejanie oczek,przewlekanie sznurkiem, mocowanie na wspólnym arkuszu szarego papieru.

Podziękowanie dzieciom i rodzicom za wspólne zajęcia, poczęstunek pajakami-żelkami.










Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.