AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agata Kalamus, 2020-07-08
Ruda Śląska

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć adaptacyjnych z rodzicami. Przedszkole.

- n +



SCENARIUSZ ZAJĘĆ ADAPTACYJNYCH


„ Bo w przedszkolu fajnie jest- można bawić się, że hej!”


Cele:
- pogłębianie kontaktu fizycznego i emocjonalnego z rodzicem
- możliwość obserwacji własnego dziecka podczas zajęć
- doskonalenie umiejętności współpracy z partnerem
- rozwijanie zamiłowania do ruchu przy muzyce
- wytworzenie radosnego i pogodnego nastroju wśród uczestników


Metody:
Pedagogika zabawy Klanza
Metoda Ruchu Rozwijajacego Weroniki Sherborne
Metoda aktywnego słuchania muzyki Batti Strauss

Pomoce:
-dwie Bum Bum Rurki dla każdego uczestnika
-rolka papieru do rysowania
-farby
-chusta animacyjna
- płyta cd

1. „ Witaj w grupie” –rozdanie dzieciom wizytówek z imieniem, powitanie każdego dziecką piosenką do melodii „ Panie Janie” .
Witaj Kasiu x2
Jak się masz? X2
Bardzo Cię kochamy x2
Bądź wśród nas x2

2. Stary niedźwiedź mocno śpi- tradycyjna zabawa w kole

3. „Deszczyk”- zabawa z Bum Bum Rurkami zapoznanie dzieci z właściwościami instrumentu, wykonanie przez dziecii ich rodziców układu tanecznego( połączonego z grą na Bum Bum Rurkach) do utworu muzycznego.

4. Zabawa z chustą animacyjną. Sztorm- dzieci wywołują przy pomocy chusty sztorm na morzu, fale kołyszą chustą, następnie uspokajają się. Nauczyciel proponuje chętnym dzieciom wejście pod chustę.

5. Karuzela- 2-3 dzieci siedzi na środku chusty animacyjnej, reszta uczestników kreci chustą, po kilku okrążeniach następuje zmiana.

6. „ Masażyki” – dzieci siedzą w fotelikach(rodzicach)- pod kołderka z chusty animacyjnej- i kołyszą się na boki, nastepnie rodzic masuje dziecko według instrukcji nauczyciela przy słowach rymowanki:

„ IDĄ SŁONIE, PĘDZĄ KONIE.
PŁYNIE RZECZKA, IDZIE PANI NA SZPILECZKACH.
PADA DESZCZYK. CZY PRZEDSZEDŁ CIE DRESZCZYK?”

Chętne dzieci mogą zamienić się rolami z rodzicami.

7 „Meduzy” – wspólna praca plastyczna. Dziecko odbija swoją dłoń na kartce papieru, następnie paluszkami dorysowuje szczegóły- oczy, buzie, fale, wodorosty itp. Rodzic wspiera dziecko w jego działaniach i podpisuje meduzę.

8. Zabawy dowolne w sali. Pożegnanie- dzieci siadają w fotelikach-rodzicach. Nauczyciel dziękuje za wspólnie spędzony czas i żegna rodziców.




Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.