AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Kamila Kraszewska, 2020-07-27
Marklowice

Uroczystości, Scenariusze

Scenariusz akademii na Święto Szkoły Kamila Kraszewska

- n +

SCENARIUSZ AKADEMII NA ŚWIĘTO SZKOŁY 2017
UROCZYSTA MSZA ŚW. – sala bankietowa – około 45 minut
KONFERANSJER 1: Witamy serdecznie wszystkich przybyłych gości, naszych kochanych rodziców, a także gospodarzy tej dzisiejszej uroczystości, panią dyrektor ………, panią wicedyrektor ……………, wszystkich nauczycieli, pracowników szkoły oraz Was, uczniów, bez których szkoła nie byłaby szkołą.
KONFERANSJER 2: Proszę wszystkich zebranych o powstanie. Poczet sztandarowy wprowadź. Do hymnu…
HYMN POLSKI
KONFERANSJER 2: … po hymnie.
KONFERANSJER 1: Zapraszamy panią dyrektor do zabrania głosu.
PANI DYREKTOR: przemówienie + podziękowania za mszę
KONFERANSJER 2: Dzisiejsze spotkanie to słuszna okazja, aby uroczyście odśpiewać nowy hymn naszej szkoły. Proszę o wyświetlenie tekstu oraz o włączenie się wszystkich do wspólnego śpiewu.
HYMN SZKOŁY
Na scenę wchodzi dwóch uczniów: ułożony, grzeczny, prymus oraz łobuz i nieuk.
NIEUK: Ej, słyszałeś? Śpiewali o jakimś Reju, nie znam gościa! On jest z …………. czy z …………..?
PRYMUS: Mikołaj Rej, renesansowy pisarz, to przecież od roku ……….. patron naszej szkoły!
NIEUK: Pisarz? Ciekawe! Te, a co on takiego napisał?!
PRYMUS: Popatrz za siebie: „Polacy nie gęsi, też swój język mają” – to jego słowa – My, uczniowie tej szkoły, też swój język mamy, i kulturę, i zainteresowania, i marzenia, i… osiągnięcia!
NIEUK: A wiesz o tym Mikołaju Reju coś więcej?
PRYMUS: Patrz i ucz się!
PREZENTACJA MULTIMEDIALNA O REJU
NIEUK: Chyba nie zapamiętam ani jednego tytułu, dziwne jakieś.
PRYMUS: Renesansowe, rzeczywiście dość trudne, powtórzmy razem jeszcze raz:
Na scenę wchodzą uczniowie, niosąc nad głowami rozłożone albumy, do których wklejone (czy wpięte) są napisy z tytułami dzieł Reja:
 Krótka rozprawa między trzema osobami, Panem, Wójtem a Plebanem;
 Żywot Józefa z pokolenia żydowskiego, syna Jakubowego;
 Wizerunek własny żywota człowieka poczciwego;
 Zwierzyniec;
 Źwierciadło.
NIEUK: Może zapamiętam. Źwierciadło, bo w lustrze się ciągle moja siostra przegląda. Zwierzyniec, to jak zoo, byłem ostatnio, więc mi się dobrze kojarzy. A Pan, Wójt i Pleban – znam wszystkich z całej gminy i… szelmowski uśmiech …chyba żaden z nich mi nie podskoczy!
KONFERANSJER 1: Dziękujemy za przybliżenie nam sylwetki patrona szkoły. Zapraszamy na mniej oficjalną część naszej akademii.
KONFERANSJER 2: Prosimy wszystkich o powstanie. Baczność. Poczet sztandarowy wyprowadzić.
KONFERANSJER 1: Drugą część naszej uroczystości rozpocznie uczennica klasy II: ………………………………………………………..
PIOSENKA 1: …………………………………………………………..
Na scenę wchodzą uczniowie klasy II
UCZEŃ 1: Zebraliśmy się dzisiaj w takiej sprawie,
Aby razem spędzić ten czas na zabawie.
UCZEŃ 2: Choć goście szacowni i poważne miejsce,
Pozwolimy sobie pośmiać się przy święcie.
UCZEŃ 1: Obchodzą je dzisiaj wszyscy pedagodzy:
Krzewiciele wiedzy, wychowawcy drodzy
Oraz liczna grupa dzieci i młodzieży,
Która do systemu oświaty należy.
UCZEŃ 2: Czyli krótko mówiąc – jest to święto szkoły!
Jej więc poświęcamy ten program wesoły.
PIOSENKA 2: …………………………………………………………….
Na scenę wchodzi badacz, kolekcjoner, w okularach, z lupą i stosem grubych ksiąg. Rozkłada je na stoliku, na którym ma też mikroskop. Przegląda je, przekłada, coś zapisuje, wkłada pod mikroskop…
Na scenie stoją 2-3 ławki i stosowna ilość krzeseł szkolnych.
KOLEKCJONER: Istnieją różne atlasy. Jest na przykład atlas geograficzny, atlas zwierząt, atlas roślin, atlas grzybów i wiele, wiele innych. Ale może nie wszyscy wiedzą, że jest też ATLAS UCZNIÓW! Jest bardzo bogato ilustrowany, a poszczególne EGZEMPLARZE są tam dokładnie opisane. Ta klasyfikacja ułatwi nauczycielom orientację w środowisku uczniowskim.
Nazwy gatunków uczniów zapowiada głos zza sceny:
- ODPISYWACZ ZACIEKŁY -
KOLEKCJONER: Można się na niego natknąć przed lekcjami lub na przerwach. Jest to typ wyjątkowo przebiegły, sprytny, ale też ostro zwalczany przez nauczycieli – należy więc do gatunków zagrożonych.
NIEUK: krzyczy zza sceny Zagrożonych? Nigdy w życiu!
SCENKA klasa ……………………………………………………….
- MĘCZENNIK LEKCYJNY -
KOLEKCJONER: Typ najbardziej rozpowszechniony w klasach starszych, łatwo go rozpoznać po znudzonej minie. Taki nigdy nie cieszy się z tego, że jest na lekcji. Wręcz przeciwnie – każda lekcja to dla niego pasmo udręk.
SCENKA klasa ………………………………………………………..
- MARUDA LEKCYJNA -
KOLEKCJONER: Gatunek bliski męczennikowi. Subtelna różnica między nimi polega na tym, że maruda potrafi zadręczyć nauczyciela marudzeniem.
SCENKA klasa …………………………………………………………
- OBGRYZACZ ZACIEKŁY -
KOLEKCJONER: Typ bardzo pospolity, znamy wiele jego podgatunków. Klasyfikowany w zależności od tego, co obgryza. Taki, gdy zje już śniadanie, zaczyna obgryzać byle co: kredkę, długopis, ołówek…
SCENKA klasa ……………………………………………………………
- DRZEMACZ LEKCYJNY –
KOLEKCJONER: Spotykany na lekcji pierwszej, środkowej, ostatniej, właściwie na każdej lekcji. Trzeba go po prostu często wyrywać do odpowiedzi.
SCENKA klasa …………………………………………………………..
- BUJAK POSPOLITY -
KOLEKCJONER: Łatwo go rozpoznać po charakterystycznym sposobie siedzenia, polegającym na utrzymywaniu równowagi jedynie na dwóch nogach krzesła, względnie na jednej, to opcja mistrzowska. Ujawnia się tu tęsknota za kołysaniem mamusi.
SCENKA klasa …………………………………………………………
- PRACUŚ SZLACHETNY -
KOLEKCJONER: Proszę państwa, to najbardziej upragniony typ w szkole. Proszę spojrzeć na jego nieskazitelny wygląd, nienaganny strój, gładko zaczesane włosy, wreszcie wyprostowaną sylwetkę i wzorową postawę uczniowską. Nie muszę chyba dodawać, że ten typ objęty jest całkowitą ochroną, a jego uszkodzenie podlega surowej karze.
SCENKA klasa …………………………………………………………
- ZAŚMIECACZ SZLECHETNY –
KOLEKCJONER: Za to ten gatunek do rzadkości nie należy! Ślady jego pobytu zawsze są widoczne: a to jakiś papierek niewinnie upuszczony, a to kopnięta w kąt butelka po soku, a to jakiś ogryzek zostawiony pod ławką celem jej użyźnienia. Typ szczególnie znienawidzony przez panie woźne.
SCENKA klasa ………………………………………………………….
- PRZEMĄDRZALEC ODPYCHAJĄCY –
KOLEKCJONER: Strzeżcie się takiego typa, taki wie wszystko najlepiej, pozjadał wszystkie rozumy i rozumki. Jego najważniejszym celem jest udowodnienie nauczycielowi błędu. Niby podobny do pracusia, ale podstępny. Szuka w encyklopedii szczególików, a potem zadaje nauczycielowi podchwytliwe pytania.
SCENKA klasa ………………………………………………………….
- OBIBOK OBLEŚNY –
KOLEKCJONER: Przypomnijcie sobie pracusia szlachetnego? To dokładne jego przeciwieństwo. Po pierwsze – nieuk, po drugie – obibok, po trzecie – obleśny. Można powiedzieć: podgatunek.
SCENKA klasa …………………………………………………..........
- GRANATNIK SZYBKOSTRZELNY –
KOLEKCJONER: Typ rozpowszechniony w klasach młodszych, gdy nauczyciel zadaje pytanie, on reaguje natychmiast. Nim nauczyciel dokończy pytanie, ten już wyrywa się do odpowiedzi. Zawsze podejrzewałem, że czyta w nauczycielskich myślach.
SCENKA klasa ………………………………………………………..

- UNIKAT TRAFIONY –
KOLEKCJONER: Całkowite przeciwieństwo granatnika. Unika wzroku nauczyciela, patrzy w dal albo chowa się za plecami innych. Nauczyciel musi się bardzo starać, aby go utrafić i wywołać do tablicy.
SCENKA klasa …………………………………………………………
- STRACHLAK NAUCZYCIELSKI –
KOLEKCJONER: To uczeń, który boi się wszystkich nauczycieli, nawet tych, którzy by muchy nie skrzywdzili, a co dopiero takiego strachlaka. Tajemniczy, nie do rozgryzienia dla nauczyciela, nawet przez długie bezsenne noce nad dokumentacją.
SCENKA klasa ……………………………………………………………
- WREDNIAK RZADKI –
KOLEKCJONER: To ten typ, który spotkany na ulicy będzie udawał, że nie zna nauczyciela. Ot, taki średniak, na szczęście – typ rzadki.
SCENKA klasa ……………………………………………………………
- ŻARŁACZ ŚNIADANIOWY –
KOLEKCJONER: Uczeń, który po kryjomu zjada śniadanie lub inną przekąskę w czasie lekcji. Skrada się, by niezauważony mógł choć raz wbić zęby w smakołyk. Wszystko wskazuje na to, że skończy z wrzodami żołądka.
SCENKA klasa ……………………………………………………………


- MAŚLAK ŚLIMACZNY –
KOLEKCJONER: Nie jest pewne, czy zdąży się pokazać, a już na pewno nie zdąży nic zrobić na czas, bo jak sama nazwa wskazuje, ma ślimacze tempo. O… dzwonek, a on dopiero w połowie roboty…
SCENKA klasa …………………………………………………………….

- PODPOWIADACZ ZDRADLIWY –
KOLEKCJONER: Kolejny typ utrudniający nauczycielowi pracę. Podpowiadanie ma we krwi, nie potrafi opanować swojej skłonności i tylko czeka na okazję, na chwilę nieuwagi nauczyciela.
SCENKA klasa …………………………………………………………
- GUMOŻUJ WYKRĘTNY –
KOLEKCJONER: Nieustannie żuje gumę, wykrzywia przy tym buzię, a potem… potem ją przykleja… gdzie popadnie.
SCENKA klasa …………………………………………………………..
KOLEKCJONER: Czy myślicie, że to już cały atlas grzybów, przepraszam – uczniów??? Na pewno nie! Niektóre typy nie doczekały się jeszcze naukowego omówienia. Wystarczy wspomnieć chociażby o upiorku nauczycielskim, beksie utrapionej, chichotku dwulicowym… te typy rozszerzą nasz atlas, poznacie je wkrótce. Będę nadal prowadzić badania!
NIEUK: krzyczy zza sceny A o mnie? O mnie nic nie było?
Kolekcjoner, badacz zbiera stos atlasów i schodzi ze sceny.
KONFERANSJER 1: Miał rację Rej, że Polacy nie gęsi, że swój język mają, a giętki, oj giętki jest ten nasz język: strachlak, żarłacz, wredniak, gumożuj…
KONFERANSJER 2: I uczniowie nie gęsi! Swą inwencję mają!!!
Dziękujemy serdecznie za ten przekrój przez uczniowską różnorodność.
PIOSENKA 3: ………………………………………………………….

Na scenę wchodzą uczniowie klasy II
UCZEŃ 1: Życzymy ci szkoło w dniu święta twojego,
By nikt nie żałował czasu tu spędzonego,
Bo każdy po latach wniosku się doczeka,
Że to najpiękniejszy czas w życiu człowieka.
UCZEŃ 2: Abyś zawsze była życzliwa i szczera,
Tak, jak wyciągnięta ręka przyjaciela.
UCZEŃ 3: Byśmy pamiętali nawet przez lat wiele,
Czego nas tu uczyli nauczyciele,
I to ziarno wiedzy, teraz w nas zasiane,
Było kiedyś plonem obfitym zebrane.
UCZEŃ 4: Życzymy ci szkoło, abyśmy wierzyli,
Że twoje marzenia w przyszłości spełnimy.
UCZEŃ 5: By z czasu upływem rdzą się nie pokryły,
Te pierwsze uczucia, co się tu zrodziły.
UCZEŃ 6: Życzymy ci szkoło, abyś długo żyła,
Jeszcze dzieciom naszym i wnukom służyła.
KONFERANSJER 1: Zapraszamy na scenę panią dyrektor!
Podziękowania + przemówienia gości
KONFERANSJER 2: Na zakończenie – duża dawka energii, zapraszamy na występ zespołu ………………………………………………….
WYSTĘP ZESPOŁU
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.