AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Kamila Kraszewska, 2020-07-27
Marklowice

Uroczystości, Scenariusze

scenariusz na Święto Szkoły Rej

- n +

SCENARIUSZ ŚWIĘTA SZKOŁY 2018

1. Uroczystości rozpoczyna utwór Sail Awolnation. Dwóch uczniów wnosi na scenę makietę statku z napisem Rej’s ku Niepodległej
………………………………………………………………………………………

2. Fragment utworu Mikołaja Reja o Ojczyźnie czyta …………………:
Także i poczciwy człowiek, jeśli mu się nie przytrafi burdy mieć o ojczyznę swą, albo o rzeczpospolitą swą z nieprzyjacielem jakim do tego należącym, niechże się łamie a ma ustawiczną burdę z niecnotami marnymi świata tego, a niech je tępi, niszczy a zaciera, kędy może, a z siebie niech inym piękny przykład dawa, albo takież uczciwymi namowami swymi, albo i pismem, jeśli może być, aby się ini także tego przestrzegali.
[chwila przerwy!]
Ale ku poczciwemu żywotowi żadne nie są nauki potrzebniejsze, jedno które są rozumem roztropnym a poważnymi cnotami ozdobione, jako jest sprawiedliwość, stałość, roztropność, pomierność, przy tym też miłosierdzie, stateczność a rozmyślne uważenie w każdej poczciwej sprawie swojej, a iżby się sam w sobie słusznie rozsądzić a, jako ono powiadają, swą się własną piędzią rozmierzyć umiał; tedy takie nauki człowieka każdego wdzięcznego, poczciwego, sławnego i na wszem pięknie postanowionego światu ukazać będą mogły.
[Mikołaj Rej: Żywot człowieka poćciwego – fragm.]
KLASA IIb – taniec z szarfami

3. Konferansjer 1: …………………………………………………………
Witamy serdecznie wszystkich zgromadzonych na dzisiejszej uroczystości z okazji Święta naszej Szkoły, wyjątkowego święta – bo obchodzonego w roku 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości. Razem z naszym patronem, Mikołajem Rejem, odbywamy podróż przez świat najważniejszych wartości, którą nazwaliśmy Rejsem ku Niepodległej.

4. Konferansjer 2: ………………………………………………………...
Powstań.
Baczność.
Poczet sztandarowy wprowadzić.
Do hymnu.

5. Hymn państwowy.

6. Konferansjer 2:
Po hymnie.
Spocznij.

7. Konferansjer 1:
Dzisiejsza uroczystość będzie się składała z dwóch części: oficjalnej, podczas której nasze zuchy zdobędą sprawność „Mały Patriota”

8. Konferansjer 2:
… oraz rozrywkowej, podczas której zaprosimy Was na pokaz mody „niepodległościowej” w szkole, ale – to ważne – w odlotowej szkole.

9. Konferansjer 1:
Zapraszamy Panią Dyrektor o zabranie głosu.

10. Pani dyrektor – przemówienie.

11. Konferansjer 2:
Dziękujemy. Zapraszamy na scenę nasze zuchy. Prosimy wszystkich o powstanie.
Do hymnu zuchowego.

12. W rytm marsza zuchy wchodzą na scenę. Rozpoczyna się ich apel – hymn zuchowy.

13. Wiersz: My odważne zuchy.

14. Konferansjer 1:
Zapraszamy na scenę zespół wokalno-instrumentalny z klasy IVa i IVb, który zaprezentuje piosenkę Wojenko, wojenko…

15. IVa i IVb śpiewają i grają Wojenko, wojenko…

16. Wiersz: Polski zuch.

17. Konferansjer 2:
Piosenkę Hejże, zuchy wykonają dla Was Grające Krasnoludki.

18. Zuchy śpiewają i grają Hejże, zuchy.

19. Wiersz: Prawo zucha.

20. Konferansjer 1:
Sprawdzianem przed zdobyciem sprawności „Mały Patriota” jest siła, z jaką Gromada Zuchowa wyśpiewa nam dzisiaj swoją deklarację miłości do Ojczyzny w piosence Jestem Polakiem.
[konferansjer odwraca się do zuchów]
Czy czujecie się Polakami?

21. Piosenka Jestem Polakiem.
Zuchy unoszą w górę biało-czerwone serca z dedykacjami dla gości.

22. Konferansjer 2:
To ciut za mało, prawda?
Musimy jeszcze sprawdzić, czy znacie Katechizm polskiego dziecka.

23. Konferansjer 1:
Kto Ty jesteś? ------- zuchy odpowiadają
Jaki znak Twój?
Gdzie Ty mieszkasz?
W jakim kraju?

24. Konferansjer 2:
Czym Twa ziemia?
Czym zdobyta?
Czy ją kochasz?
I w co wierzysz?

25. Konferansjer 1:
Czy, Waszym zdaniem, zuchy zasługują na wyróżnienie sprawnością „Mały Patriota”?

26. Konferansjer 2: [odwraca się w kierunku zuchów]
A Wy, Drogie zuchy, czy jesteście gotowi, by przyjąć tę sprawność?

27. Zuchy odpowiadają wierszem.

28. Konferansjer 1:
Zapraszamy na scenę panią Dyrektor i prosimy o wręczenie sprawności.

29. W tle gra muzyka: Mazowsze Ukochany kraj…
Zuchy otrzymują kartki z literami tworzącymi napis: TO MY MALI PATRIOCI.

30. Konferansjer 2:
Gratulujemy Małym Patriotom.

31. Zuchy schodzą ze sceny, zabierając serca z koszyka i rozdają je gościom.
MAZOWSZE!!!

32. Konferansjer 1:
Na zakończenie oficjalnej części dzisiejszych uroczystości zapraszamy do wspólnego zaśpiewania hymnu naszej szkoły. Proszę powstać.
[rzutnik i tekst]

33. Hymn szkoły.

34. Konferansjer 2:
Baczność. Sztandar wyprowadzić.
Spocznij.

35. Konferansjer 1:
Słowo się rzekło – wspólnym odśpiewaniem hymnu szkoły zakończyliśmy oficjalną część dzisiejszych uroczystości. A teraz… - teraz udowodnimy Wam, że nasza szkoła jest naprawdę odlotowa.

36. Odlotowa szkoła! – śpiewa zespół wokalno-instrumentalny z IVa i IVb.

37. Konferansjer 2:
Zapraszamy na pokaz mody szkolnej!

38. Muzyka: utwór Wonderful Life – Black.

39. Wchodzi pierwszy model: Czerwony Kapturek.

40. Konferansjer 1:
Jedyny obowiązujący strój na lekcje wychowania do życia w rodzinie. Wiadomo – troskliwa mama, beztroska córka i babcia w tle, o relacjach rodzinnych można dowiedzieć się wiele. Czerwona barwa stroju – bardzo na czasie!

41. Drugi model: Kopciuszek.

42. Konferansjer 2:
Czerwony pantofelek naszej modelki ma znaczenie symboliczne – bardzo przypomina nam… matematyczne zguby – zagubiony w pamięci wzór matematyczny albo pozostawioną gdzieś w niebycie cyfrę podczas obliczeń. Jak to w odlotowej szkole.

43. Trzeci model: Dziewczynka z zapałkami.

44. Konferansjer 1:
Ot, eksperymentuj z nami. Lekcja chemii. Pani Kasia w swoim żywiole. Doświadczenia z białą świeczką i czerwonym płomieniem. Taka nasza szkolna codzienność. [model zapala zapałkami świeczkę, skraj sceny]

45. Czwarty i piąty model: Jaś i Małgosia.

46. Konferansjer 2:
Jaś i Małgosia - zagubili się w szkole (gdzieś na widowni w hali sportowej). To hit mody obowiązujący podczas przerw w naszej szkole. Tylko gdzie, ta chatka Baby Jagi? I te pierniki? Są tacy w naszej odlotowej szkole, którzy wciąż tej chatki poszukują.

47. Szósty model: Królewna Śnieżka.

48. Konferansjer 1:
Królewna Śnieżka i jej czerwone jabłuszko. Z takim atrybutem maszerujemy na obiad, to obowiązkowy dodatek do stroju. Chcesz spróbować tej magii – przyłącz do nas o 11:30.

49. Siódmy model: Śpiąca Królewna.

50. Konferansjer 2:
To na języku polskim, niby zaczytani w poezji, w lekturach, a przecież tak naprawdę śnimy o biało-czerwonych migdałach!

51. Ósmy model: Flecista z Hameln

52. Konferansjer 1:
Oczarowani muzyką, podążamy krok w krok za panią Renią, w czarodziejski świat muzyki, a efekt – biało-czerwony – na medal odśpiewany hymn.

53. Dziewiąty model: Kot w butach.

54. Konferansjer 2:
Te kocie ruchy, ta zwinność, ten spryt – najnowsze trendy obowiązujące na lekcjach wychowania fizycznego.

55. Dziesiąty model: Trzech Muszkieterów [wnoszą trzy polskie flagi]

56. Konferansjer 1:
W obronie naszej polskiej mowy (pani Danielo, prosimy o wybaczenie!) - w tym roku uzbrojeni w biało-czerwone flagi – opornie uczymy się języka angielskiego. Te elementy garderoby mają być odbiciem… poglądów…

57. Konferansjer 2:
Dziękujemy wszystkim modelom za zaprezentowanie tegorocznej, niepodległościowej mody szkolnej. Zapraszamy wszystkich występujących jeszcze raz na scenę. Prosimy o brawa! [wszyscy razem ukłon]

58. Konferansjer 1:
Obchody Święta Szkoły zakończą występy zespołu wokalno-instrumentalnego z klas IVa i IVb, któremu w tańcu towarzyszyć będą uczennice z klasy IIa.

59. Tańczący tamburyn – śpiewa zespół jw., a tańczą dziewczynki z IIa.

60. Konferansjer 2:
Dziękujemy uczniom za występ. Zapraszamy wykonawców na scenę…

61. Konferansjer 1:
A teraz… A teraz…


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.