Katalog Sylwia Zimowska, 2020-07-27 Gorlice Inne języki obce, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: …………………. Nazwa placówki: …………………………. Nauczany przedmiot: język angielski Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2017 r. Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2020 r. (Zastrzega się możliwość modyfikacji PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO w trakcie trwania stażu.) CELE PODJĘCIA STAŻU: 1. Wzrost kompetencji i podniesienie efektywności działań dydaktycznych i wychowawczych w pracy nauczyciela języka angielskiego. 2. Podniesienie poziomu pracy szkoły poprzez realizację przedsięwzięć wykraczających poza wykonywane obowiązki. 3. Aktywny udział w życiu szkoły i społeczności lokalnej. 4. Doskonalenie warsztatu i metod pracy. 5. Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE Zadania Forma realizacji Termin realizacji Dowody realizacji Wstępna analiza własnych umiejętności - autorefleksja – dokonanie przeglądu osiągnięć, nabytych umiejętności, zdobytych kwalifikacji i określenie kierunku doskonalenia VIII, IX 2017 - notatka Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: - Karta Nauczyciela, tekst ujednolicony z 2003 roku wraz ze zmianami wprowadzonymi ustawą o zmianie Karty Nauczyciela z dnia 15.07.2004 roku - rozporządzenie MENiS z dnia 1.12.2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (wraz z rozporządzeniem MENiS z dnia 14.11.2007 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli) - śledzenie zmian w prawie oświatowym VII, IX 2017 Na bieżąco - znajomość przepisów, notatki Rozpoczęcie procedury awansu zawodowego - sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu - analiza dokumentów szkoły - sporządzenie planu rozwoju zawodowego IX 2017 IX 2017 IX 2017 - poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu - notatki z dokumentów - plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego - systematyczne gromadzenie materiałów i dokumentów świadczących o realizacji planu rozwoju zawodowego Okres stażu - zgromadzona dokumentacja Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego - opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego w oparciu o autorefleksję i analizę własnych dokonań V 2020 - pisemne sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 01 marca 2013 r. Powinności nauczyciela mianowanego: § 8. 1. Nauczyciel mianowany ubiegający się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności: 1) podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej, 2) realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły, 3) pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego – z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1–3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1.Udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań - aktywny udział w pracach Rady Pedagogicznej, zespołu nauczycieli przedmiotów humanistycznych i zespołu przedmiotowego - praca w zespołach zadaniowych opracowujących dokumentację szkolną, np.: rozkłady materiału, plany wynikowe, wymagania edukacyjne i kryteria oceniania Cały okres stażu, wg harmonogramu - zapisy w protokołach 2.Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły - aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej oraz w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli - udział w kursach, konferencjach metodycznych, szkoleniach i warsztatach organizowanych przez ośrodki szkolenia nauczycieli, wydawnictwa językowe i inne instytucje Okres stażu - zaświadczenia o udziale w różnych formach doskonalenia 3.Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie metodyki nauczania języka angielskiego - studiowanie literatury i czasopism metodycznych - śledzenie aktualności na portalach internetowych Okres stażu - wykaz literatury 4. Wzbogacanie warsztatu pracy - opieka nad klasopracownią - powiększenie zaplecza samodzielnie przygotowanych środków dydaktycznych - wzbogacanie zbiorów własnej biblioteczki anglojęzycznej: słowniki, czasopisma, literatura - współpraca z wydawnictwami Okres stażu - lista zbiorów biblioteczki 5. Pogłębianie wiedzy i umiejętności wychowawczych - podnoszenie kompetencji i umiejętności wychowawczych poprzez udział w różnych formach doskonalenia - studiowanie literatury dotyczących spraw wychowawczych - współpraca w ramach zespołu nauczycieli uczących w jednej klasie Okres stażu - zaświadczenia o udziale w różnych formach doskonalenia - lista przeczytanych pozycji - notatki sporządzone podczas spotkań 6. Rozwijanie zainteresowań i motywowanie uczniów do rozwijania sprawności i umiejętności językowych - przygotowanie uczniów do udziału w szkolnych i pozaszkolnych konkursach z języka angielskiego, - organizowanie i przeprowadzanie szkolnych konkursów z języka angielskiego oraz szkolnych etapów konkursów zewnętrznych - zorganizowanie międzyszkolnego konkursu z j. angielskiego - pozyskanie nagród dla uczniów Okres stażu Rok szkolny 2018/2019 - dyplomy, testy, sprawozdania 7. Aktywne włączanie się w realizację imprez i innych zajęć promujących szkołę - udział w różnorodnych akcjach o charakterze lokalnym - publikacje informacji o życiu szkoły na stronie internetowej szkoły - nagranie filmu promującego szkołę - przygotowanie Dnia Języków Obcyc - przygotowanie przedstawień w języku angielskim dla rodziców uczniów klas 1 – 3 SP Okres stażu Rok szkolny 2018/2019 III 2017 – 2020 VI 2019 - scenariusze zajęć - informacje ze stron internetowych - film o szkole umieszczony na stronie internetowej placówki oraz lokalnych portalach - opracowany scenariusz, zdjęcia - opracowany scenariusz, zdjęcia 8.Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych wynikających z potrzeb lub zainteresowań uczniów - prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wynikającymi z opinii PPP - praca z uczniem zdolnym. Indywidualizacja pracy z uczniem na zajęciach (dodatkowe zadania, projekty) - pełnienie funkcji opiekuna Szkolnego Klubu Europejskiego Okres stażu Dziennik zajęć 9. Uczestnictwo w różnorodnych formach kultury - współorganizowanie wycieczek dla dzieci, wyjść dydaktyczno - wychowawczych (do teatru, kina, itp.) Okres stażu Protokoły wycieczek, fotografie, wpisy do dziennika, informacje ze strony internetowej szkoły § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1.Pogłębianie wiedzy i umiejętności posługiwania się technologią komputerową i informacyjną - uczestniczenie w kursach doskonalących, szkoleniach, warsztatach z zakresu technologii komputerowej i informacyjnej, Cały okres stażu, wg potrzeb - zaświadczenia o odbytych kursach, szkoleniach 2.Umiejętne posługiwanie się komputerem w pracy dydaktycznej i wychowawczej - prowadzenie zajęć w pracowni komputerowo – językowej z wykorzystaniem narzędzi TIK, - przygotowywanie pomocy dydaktycznych z języka angielskiego do pracy z uczniami, - wykorzystanie sprzętu, oprogramowania, Internetu, encyklopedii i słowników do sporządzania niezbędnych materiałów, - zamieszczanie wszelkich niezbędnych informacji o pracy szkoły na stronie internetowej szkoły oraz (wg potrzeb – miasta), - opracowanie prezentacji multimedialnych wykorzystywanych podczas lekcji, - dokumentowanie przebiegu stażu Cały okres stażu - scenariusze, dyplomy - plany pracy - testy, sprawdziany pisane przy pomocy komputera - potwierdzenia - wydruki ze strony internetowej szkoły, miasta, - artykuły z gazet (m.in. lokalna prasa) 3. Wykorzystywanie zasobów Internetu i programów multimedialnych w pracy dydaktycznej i wychowawczej - wykorzystanie Internetu do kontaktu z innymi nauczycielami, wydawnictwami językowymi, instytucjami, rodzicami, uczniami, - korzystanie z internetowych serwisów edukacyjnych związanych z nauką języka obcego, słowników i programów multimedialnych w przygotowywaniu materiałów dydaktycznych - prowadzenie zajęć z użyciem komputera i Internetu - opracowanie informacji o szkole w języku angielskim i umieszczenie na stronie internetowej (oraz w folderze o szkole) Okres stażu Rok szkolny 2018/2019 - informacje ze strony internetowej szkoły, - scenariusze zajęć - publikacja 4. Publikacje w Internecie - umieszczanie w Internecie publikacji dotyczących pracy zawodowej Okres stażu - wydruki ze stron internetowych 5. Wdrażanie uczniów do wykorzystania technologii komputerowej i Internetu - wykorzystywanie technologii komputerowej i zasobów Internetu w pracy uczniów podczas lekcji (nabywanie umiejętności korzystania ze słowników multimedialnych i internetowych podczas lekcji, nabywanie umiejętności korzystania z programów komputerowych do pracy własnej uczniów, nabywanie umiejętności korzystania z zasobów szkoły: komputer, projektor, tablica interaktywna itp.) - praca z programem Microsoft Office Power point przy tworzeniu prezentacji o tematyce europejskiej podczas zajęć Szkolnego Klubu Europejskiego - realizacja międzynarodowych projektów na portalu eTwinning Cały okres stażu, wg potrzeb - prace uczniów, projekty edukacyjne - notatki własne - prezentacje multimedialne § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1.Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem zawodowym z innymi nauczycielami - udostępnianie własnych materiałów i pomocy dydaktycznych oraz materiałów ze szkoleń innym nauczycielom, - udział w pracy zespołu przedmiotowego nauczycieli języków obcych - współpraca z nauczycielami innych przedmiotów przy organizowaniu konkursów i imprez szkolnych Okres stażu - potwierdzenia - konspekty - opracowane materiały dydaktyczne 2.Publikowanie własnych materiałów dydaktycznych - udostępnianie swoich materiałów dydaktycznych w czasopismach pedagogicznych, edukacyjnych portalach internetowych, Okres stażu - zaświadczenia o publikacjach 3. Prowadzenie zajęć w ramach lekcji otwartych dla innych nauczycieli - prowadzenie lekcji dla nauczycieli j. angielskiego oraz uczniów i nauczycieli odwiedzających szkołę w ramach współpracy międzynarodowej Cały okres stażu wg potrzeb - scenariusze zajęć - potwierdzenia § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1.Nabywanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań – opracowanie, wdrożenie i ewaluacja programu działań edukacyjnych, opiekuńczych lub wychowawczych lub innych związanych z oświatą - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja programu zajęć wyrównawczych dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych z j. angielskiego - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja programu zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia Rok szkolny 2017/2020 - program - dokumentacja przebiegu zajęć - ewaluacja 2. Opieka nad Szkolnym Klubem Europejskim - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja programu zajęć Klubu Okres stażu - program zajęć - prezentacja wytworów uczniów na wystawie szkolnej § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1.Poszerzenie oferty zajęć edukacyjnych. Promowanie nauki języków obcych. - prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów w ramach Szkolnego Klubu Europejskiego - prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych z j. angielskiego Okres stażu - zapisy w dokumentacji - plany pracy - przykładowe materiały dydaktyczne 2. Współorganizowanie szkolnych uroczystości oraz innych imprez, również o charakterze pozaszkolnym - współpraca podczas przygotowań uroczystości, akademii, Pikniku Rodzinnego, rajdu szkoły, itp. Cały okres stażu wg potrzeb - scenariusze imprez - fotografie - informacje ze stron internetowych 3. Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów. - przygotowanie uczniów do udziału w szkolnych i zewnętrznych konkursach z zakresu języka angielskiego Okres stażu - zaświadczenia o udziale w konkursach 4.Pełnienie funkcji opiekuna grup projektowych - współpraca z uczniami w celu stworzenia rzetelnych i interesujących projektów edukacyjnych Rok szkolny 2017/2018 - projekt edukacyjny w formie audiowizualnej 5.Aktywna realizacja zadań opiekuńczych integrująca społeczność szkolną - włączanie się do różnych akcji związanych z życiem szkoły - organizowanie wycieczek szkolnych w kraju i za granicę - współudział w organizowaniu uroczystości szkolnych, - pełnienie funkcji opiekuna w czasie wycieczek, dyskotek, wyjść pozaszkolnych Okres stażu - informacje na str. Internetowej szkoły, zdjęcia - program i karty wycieczek § 8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Nawiązanie współpracy z nauczycielami, szkolnym pedagogiem - współorganizowanie akcji charytatywnych organizowanych w szkole Okres stażu - dokumentacja przebiegu akcji - fotografie - informacje ze stron internetowych 2.Współpraca z poradniami specjalistycznymi i innymi instytucjami działającymi na rzecz edukacji - udział w pracach instytucji działających na rzecz edukacji, współorganizacja imprez, konkursów, spotkań itp. Okres stażu - dokumentacja przebiegu akcji, - protokoły konkursowe § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1.Pogłębianie wiedzy w zakresie umiejętności diagnozowania i rozwiązywania problemów dzieci i młodzieży - udział w warsztatach i szkoleniach dotyczących rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych lub wychowawczych, - samodzielne studiowanie literatury odnośnie w/w tematyki - współpraca ze szkolnym pedagogiem Okres stażu - zaświadczenia o odbytych warsztatach, szkoleniach - wykaz literatury 2. Współpraca z rodzicami - rozpoznanie konkretnych problemów wychowawczych lube edukacyjnych uczniów poprzez indywidualne i telefoniczne rozmowy z rodzicami Okres stażu - notatki własne 3.Rozpoznanie i rozwiązanie pojawiających się w szkole problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych - współpraca z rodzicami, nauczycielami, innymi wychowawcami oraz pedagogiem szkolnym - zdiagnozowanie wybranych problemów, ustalenie i zastosowanie środków zaradczych, podsumowanie oraz wnioski, wprowadzenie działań naprawczych Okres stażu (zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami) - opis i analiza przypadków Zatwierdzam do realizacji Opracowała: mgr ………………… ......................................... ............................................. (podpis dyrektora szkoły) (podpis nauczyciela) Gorlice, 15 września 2017 r. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |