Katalog Katarzyna Furman, 2020-07-27 Elbląg Zawodowe, Konspekty Długie Czasy naświetlania - duplikat postaci z wykorzystaniem lamp błyskowych. KONSPEKT LEKCJILekcja: Film i fotografia Klasa: II Temat: Długie Czasy naświetlania - duplikat postaci z wykorzystaniem lamp błyskowych. Powiązanie z wcześniejszą wiedzą/umiejętnościami Przypomnienie poprzedniej lekcji. Przypomnienie czym są długie czasy ich zastosowanie. W formie pytań skierowanych do uczniów. Cele lekcji: 1. Zapoznanie ucznia z podstawowymi funkcjami lamp błyskowej studyjnej. ( omówienie panelu lampy) 2. Zapoznanie ucznia z zasadą bezpiecznego stosowania statywu/ ustawienia lamp. Przygotowania przestrzeni na planie fotograficznym. 3. Zapoznanie ucznia z prawidłową ekspozycją (ustawieniami aparatu) oraz objaśnienie pracy łączenia błysku z długimi czasami naświetlania. 4. Zapoznanie ucznia z metodą uzyskiwania portretu zwielokrotnionego (duplikat), zwielokrotnionego z efektem rysowania światłem. Cele sformułowane w języku ucznia 1. Uczeń potrafi na poziomie podstawowym obsługiwać lampę błyskową studyjną. ( włączyć i obsłużyć ręcznie błysk) 2.Uczeń zna i stosuje zasady bezpiecznego korzystania ze statywu oraz prawidłowego rozstawienia lamp oraz przestrzeń planu fotograficznego. 3.Uczeń prawidłowo ustawia parametry (ekspozycję) aparatu do wybranego sposobu naświetlania. NaCoBeZu – na co będę zwracał uwagę? Szczególną uwagę zwrócę na : w jaki sposób uczeń będzie łączył różne metody naświetlania, w jaki sposób uczeń porusza się w studiu fotograficznym, jak uczeń współpracuje z modelem i asystentami ( praca w grupie) Przebieg lekcji ( metody nauczycielskie i aktywność uczniów) Wstęp: mini wykład – zapoznanie uczniów z pracą w studio ( tylko te elementy które są niezbędne do wykonania zadania), Demonstracja i analiza: Prezentacja przykładowych prac omawianych sposobów naświetlania, prezentacja i omówienie systemu działania podczas zdjęć ( na planie zdjęciowym) Realizacja fotograficzna: Ćwiczenia praktyczne w studio fotograficznym – praca wspólna Omówienie końcowe: Prezentacja wykonanego ćwiczenia. Podsumowanie wyników pracy, Wskazanie miejsc sprawiających największe problemy i trafne rozwiązania. Jak sprawdzę, czy cel został osiągnięty? Na zakończenie lekcji odbędzie się prezentacja wykonanego ćwiczenia. Pracę będą omawiane wspólnie z uczniami – wspólne konsultacje. Kluczowe pytania dla uczniów Co to jest długi czas naświetlania? W jakich sytuacjach i w jakim celu możemy użyć długich czasów naświetlania? Jaki efekt uzyskamy gdy użyjemy długie czasy naświetlania przy świetle ciągłym? Jaki efekt możemy uzyskać stosując długie czasy naświetlania przy półmroku i pełnej ciemności z użyciem błysku / latarki/ innego źródła światła. Praca domowa Wykonaj portret zwielokrotniony w warunkach domowych za pomocą innych źródeł światła. Materiały i pomoce dydaktyczne Prezentacja gotowych wzorcowych zdjęć. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |