AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Furman, 2020-07-27
Elbląg

Zawodowe, Konspekty

Długie Czasy naświetlania - duplikat postaci z wykorzystaniem lamp błyskowych. KONSPEKT LEKCJI

- n +

Lekcja: Film i fotografia
Klasa: II
Temat: Długie Czasy naświetlania - duplikat postaci z wykorzystaniem lamp błyskowych.

Powiązanie z wcześniejszą wiedzą/umiejętnościami
Przypomnienie poprzedniej lekcji. Przypomnienie czym są długie czasy ich zastosowanie. W formie pytań skierowanych do uczniów.

Cele lekcji:
1. Zapoznanie ucznia z podstawowymi funkcjami lamp błyskowej studyjnej. ( omówienie panelu lampy)
2. Zapoznanie ucznia z zasadą bezpiecznego stosowania statywu/ ustawienia lamp. Przygotowania przestrzeni na planie fotograficznym.
3. Zapoznanie ucznia z prawidłową ekspozycją (ustawieniami aparatu) oraz objaśnienie pracy łączenia błysku z długimi czasami naświetlania.
4. Zapoznanie ucznia z metodą uzyskiwania portretu zwielokrotnionego (duplikat), zwielokrotnionego z efektem rysowania światłem.

Cele sformułowane w języku ucznia
1. Uczeń potrafi na poziomie podstawowym obsługiwać lampę błyskową studyjną.
( włączyć i obsłużyć ręcznie błysk)
2.Uczeń zna i stosuje zasady bezpiecznego korzystania ze statywu oraz prawidłowego rozstawienia lamp oraz przestrzeń planu fotograficznego.
3.Uczeń prawidłowo ustawia parametry (ekspozycję) aparatu do wybranego sposobu naświetlania.

NaCoBeZu – na co będę zwracał uwagę?

Szczególną uwagę zwrócę na :
w jaki sposób uczeń będzie łączył różne metody naświetlania, w jaki sposób uczeń porusza się w studiu fotograficznym, jak uczeń współpracuje z modelem i asystentami ( praca w grupie)

Przebieg lekcji ( metody nauczycielskie i aktywność uczniów)

Wstęp:
mini wykład – zapoznanie uczniów z pracą w studio ( tylko te elementy które są niezbędne do wykonania zadania),
Demonstracja i analiza: Prezentacja przykładowych prac omawianych sposobów naświetlania, prezentacja i omówienie systemu działania podczas zdjęć ( na planie zdjęciowym)
Realizacja fotograficzna: Ćwiczenia praktyczne w studio fotograficznym – praca wspólna
Omówienie końcowe: Prezentacja wykonanego ćwiczenia. Podsumowanie wyników pracy, Wskazanie miejsc sprawiających największe problemy i trafne rozwiązania.

Jak sprawdzę, czy cel został osiągnięty?
Na zakończenie lekcji odbędzie się prezentacja wykonanego ćwiczenia. Pracę będą omawiane wspólnie z uczniami – wspólne konsultacje.

Kluczowe pytania dla uczniów
Co to jest długi czas naświetlania? W jakich sytuacjach i w jakim celu możemy użyć długich czasów naświetlania? Jaki efekt uzyskamy gdy użyjemy długie czasy naświetlania przy świetle ciągłym? Jaki efekt możemy uzyskać stosując długie czasy naświetlania przy półmroku i pełnej ciemności z użyciem błysku / latarki/ innego źródła światła.

Praca domowa
Wykonaj portret zwielokrotniony w warunkach domowych za pomocą innych źródeł światła.
Materiały i pomoce dydaktyczne
Prezentacja gotowych wzorcowych zdjęć.




Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.