AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Włodarczyk, 2020-08-24
Warszawa

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

scenariusz

- n +

Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie 1 a

Krąg tematyczny: „Zwierzęta domowe”
Temat zajęć: „Moje wymarzone zwierzę”

Cele ogólne:
Wskazywanie cech charakterystycznych ssaków na przykładzie zwierząt domowych.

Cele szczegółowe
Uczeń:
• uczestniczy w rozmowie na zadany temat,
• dokonuje analizy wzrokowo- słuchowej wyrazów,
• określa podstawowe warunki konieczne do rozwoju zwierząt domowych,
• dodaje i odejmuje w zakresie 10.

Metody pracy:
• podające (objaśnienie, pogadanka)
• problemowe (aktywizujące)
• praktycznego działania (ćwiczenia)

Formy pracy:
• indywidualna
• grupowa
• zbiorowa

Środki dydaktyczne: multibook- „Elementarz XXI wieku”, książki „Elementarz XXI wieku” klasa 1 (podręcznik i ćwiczenie- nauczanie zintegrowane cz.1), zdjęcia zwierząt domowych, prezentacja w programie Power Point, kartoniki z cyframi, karty pracy.





Przebieg zajęć

1. Wprowadzenie do tematu lekcji.
Marzymy o posiadaniu zwierzątka. Swobodne wypowiedzi na temat marzeń związanych z posiadaniem zwierzątka w domu. Prezentacja ilustracji, zdjęć zwierząt domowych.

2. „Marzenie”- praca z tekstem.
Słuchanie wiersza czytanego przez nauczyciela. Ustalanie bohaterki wiersza i jej marzeń. Udzielanie odpowiedzi na pytania związane z tekstem. Ustalanie na podstawie wiersza dlaczego ludzie hodują zwierzęta domowe.

3. Jak wyglądam i jakie mam potrzeby?
Precyzowanie wyrażenia zwierzęta domowe.Podawanie przykładów zwierząt domowych i oglądanie prezentacji z ilustracjami zwierząt. Wskazywanie podobieństw między nimi. Ustalanie cech charakterystycznych w budowie ssaków. (ćw. 3 i 4 str. 91).
Nazywanie czynności wykonywanych codziennie przy opiece nad zwierzętami domowymi. Dostrzeganie zagrożeń wynikających z różnych zaniedbań w opiece nad nimi.
(ćw. 1 i 2 str. 90)

4. Zabawy słowem. Analiza i synteza sylabowa i głoskowa wyrazów.
Podział na sylaby wyrazów podawanych przez nauczyciela: karmić, poić, bawić, wyprowadzać. Podawanie ilości sylab i głosek w nazwach zwierząt domowych np.: rybki, chomik, kot, pies, żółw, kanarek, papuga itp.

5. Pies, najlepszym przyjacielem człowieka.
Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, kolorowanie obrazka wg podanego kodu.

6. Podsumowanie zajęć.
Lubię lub nie lubię. Nauczyciel rozpoczyna zdanie, a dzieci je kończą, np.: Lubię psy, ponieważ…Ze wszystkich zwierząt domowych najbardziej podoba mi się…, ponieważ…itp.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.