AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Katarzyna Włodarczyk, 2020-08-24
Warszawa

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

scenariusz

- n +

Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie 3 c

Krąg tematyczny: „W Europie”
Temat zajęć: „Przygody psa Lampo”

Cele ogólne:
Wskazywanie Włoch na mapie Europy- określanie położenia.

Cele szczegółowe
Uczeń:
• rozwiązuje przykłady na dodawanie, odejmowanie i mnożenie sposobem pisemnym,
• opowiada wybrane przygody głównego bohatera,
• porządkuje kolejność wydarzeń lektury,
• nadaje tytuły przygodom głównego bohatera,
• pisze czasowniki w czasie przeszłym, teraźniejszym i przyszłym,
• klasyfikuje wyrazy według podanych części mowy,
• wytycza na mapie Włoch trasę głównego bohatera lektury,
• odpowiada na pytania do quizu dotyczącego lektury.

Metody pracy:
• podające (objaśnienie, pogadanka)
• problemowe (aktywizujące)
• praktycznego działania (ćwiczenia)

Formy pracy:
• podające (objaśnienie, pogadanka)
• problemowe (aktywizujące)
• praktycznego działania (ćwiczenia)
Środki dydaktyczne: egzemplarze lektury Romana Pisarskiego „O psie, który jeździł koleją”, multibook- „Elementarz XXI wieku”, podręczniki „Elementarz XXI wieku” klasa 3 (ćwiczenie- nauczanie zintegrowane cz.4), prezentacja w programie Power Point, karty pracy, mapa Europy, mapa Włoch.
Przebieg zajęć

1. Wprowadzenie do tematu lekcji.
Rozwiązywanie działań matematycznych- dodawanie, odejmowanie, mnożenie sposobem pisemnym. Porządkowanie wyników. Ustalanie hasła- motywu przewodniego zajęć.

2. Podróże psa Lampo po włoskim kraju- lokalizacja oraz informacje o miejscu akcji.
Przypomnienie miejsca akcji lektury. Wskazanie państwa włoskiego na mapie oraz jego stolicy. Ocena odległości Włoch od Polski. Określenie położenia geograficznego. Prezentacja najważniejszych wiadomości.

3. „Przygody Lampo”- plan wydarzeń oraz tras podróży pokonywanych przez psa.
Porządkowanie wydarzeń lektury. Wyszukiwanie w lekturze nazw miast odwiedzanych przez głównego bohatera- zaznaczanie ich na mapie. Nadawanie tytułu przygodzie opisanej w ćwiczeniu. Sprawdzanie znajomości lektury.

4. „Przygody psa Lampo”- rysowanie historyjki obrazkowej.
Losowanie tytułów wydarzeń do historyjki, tworzenie obrazków i umieszczanie ich na tablicy.

5. Rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki- utrwalanie części mowy.
Wykonywanie ćwiczeń gramatycznych utrwalających znajomość poznanych części mowy.

6. Podsumowanie zajęć.
Quiz dotyczący lektury- praca w grupach. Uczniowie odpowiadają na pytania dotyczące omawianej lektury. Za każdą prawidłową odpowiedź grupa otrzymuje punkt.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.