![]() |
![]() |
Katalog Emilija Widniak, 2020-08-24 Komorów Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2018 r. poz. 1574), na podstawie art. 9g ust.10 Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. Z 2018 r. poz. 967) Imię i nazwisko: mgr Emilija Widniak Placówka oświatowa: Przedszkole Miejskie nr 14 „Różany Ogród” w Pruszkowie Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy (01.09.2019 r. – 31.05.2022 r.) Dyrektor placówki oświatowej: mgr Krystyna Lis Cele: podniesienie jakości warsztatu pracy własnej oraz placówki, rozwijanie umiejętności zawodowych, uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Zadanie / Formy realizacji / Termin / Sposób dokumentowania 1. Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego. /Analiza obowiązujących aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli: - Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 967) - Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2018 r. poz. 1574) Zapoznanie z aktualną dokumentacją regulującą pracę placówki: - statut, - regulaminy i procedury, - plany, programy, koncepcja. / VIII 2019 r./ Wydrukowane fragmenty ustawy i rozporządzenia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli Notatki własne 2. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. /Analiza powinności i wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego i uwzględnienie ich w planie./ VIII 2019 r./ Kopia planu rozwoju zawodowego 3. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu na kolejny stopień awansu zawodowego./ Sformułowanie wniosku spełniającego wymogi formalne i przedłożenie go Dyrektorowi wraz z planem rozwoju zawodowego. / 11. IX 2019 r./ Potwierdzenie Dyrektora § 8 ust. 3 pkt 1. Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się 1. Pogłębianie wiedzy na temat metod aktywizujących./ Korzystanie z artykułów w czasopismach pedagogicznych, na edukacyjnych portalach internetowych w celu inspiracji do ciekawych rozwiązań metodycznych./ Okres stażu/ Artykuły, tytuły pozycji książkowych, adresy stron internetowych. 2. Stosowanie w codziennej pracy metod opartych na działaniu, przeżywaniu, odkrywaniu oraz poznawaniu./ Aktywizowanie dzieci podczas zajęć dydaktycznych i zabaw dowolnych – stosowanie takich metod jak: burza mózgów, mapa pojęciowa, stacje zadaniowe, drama, metody ewaluacyjne, metody integracyjne, projekt, Metoda Dobrego Startu, Pedagogika zabawy, Gimnastyka twórcza R. Labana, Ruch Rozwijający W. Sherborn. / Na bieżąco / Wpisy w dzienniku, planach miesięcznych, scenariusze zajęć z wykorzystaniem metod aktywizujących. 3. Korzystanie z technologii komputerowej i multimedialnej podczas codziennej pracy./ a) Wykorzystanie technik komputerowych do opracowania dokumentacji własnej i przedszkolnej: plan rozwoju, plany miesięczne, sprawozdania, ankiety, regulaminy, zgody, upoważnienia, informację o gotowości szkolnej itp. b) Stosowanie technologii komputerowej do organizacji warsztatu pracy: dyplomy, zaproszenia, podziękowania, harmonogramy, scenariusze, karty pracy, wizytówki, ogłoszenia itp. c) Korzystanie z portali edukacyjnych dla nauczycieli przedszkola w celu wzbogacenia warsztatu pracy: ciekawe artykuły, scenariusze, opisy nowatorskich metod. d) Wykorzystanie internetu do zapoznawania się z ofertami szkoleń i warsztatów on-line. e) Zapoznanie się z projektami i konkursami ogólnopolskimi ogłaszanymi na portalach edukacyjnych. f) Zgłaszanie chęci udziału w szkoleniach, konkursach za pomocą internetu. g) Korzystanie podczas zajęć z komputerowych programów edukacyjnych dostosowanych do wieku i zainteresowań dzieci./ cały okres stażu / Przykładowe dokumenty: plan miesięczny, sprawozdanie, informację o gotowości szkolnej, wzory dyplomów i podziękowań i inne. 4. Umieszczenie materiałów edukacyjnych na stronach internetowych./ a)Opublikowanie planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć, uroczystości grupowych oraz przeprowadzonych imprez przedszkolnych na stronach portali edukacyjnych: edux pl 45 minut pl profesor pl nauczyciele przedszkola przedszkola – świat / cały okres stażu / Adresy stron www wraz z datami publikacji, potwierdzenia lub certyfikaty; b) Dostarczanie dokumentacji fotograficznej z wydarzeń w grupie w celu umieszczania ich na stronie internetowej przedszkola. / zdjęcia na stronie internetowej przedszkola 5. Wykorzystanie technologii komputerowej w celu komunikowania się z innymi./ a) Prowadzenie korespondencji elektronicznej z innymi nauczycielami celem wymiany informacji i doświadczeń zawodowych. b) Aktywny udział w edukacyjnych forach dyskusyjnych dotyczących edukacji. / cały okres stażu / Poczta elektroniczna. 6. Opracowanie prezentacji multimedialnych./ Opracowanie prezentacji komputerowych, wykorzystanie tablicy multimedialnej jako wzbogacenie atrakcyjności zajęć. / Okres stażu / Dokumentacja fotograficzna, zapis w planach miesięcznych § 8 ust. 3 pkt 2. Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli 1. Aktywny udział w pracach zespołu ds. szkoleń oraz przy tworzeniu dokumentacji przedszkola. / .a) Opracowanie wspólnie z innymi nauczycielami planów pracy zespołu, harmonogramu spotkań, sporządzanie sprawozdań. b) Realizacja zadań związanych z pracą zespołu. / Cały okres stażu / Potwierdzenie Dyrektora, sprawozdanie z pracy zespołu 2. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem zawodowym z innymi nauczycielami./ a) Prowadzenie zajęć dla nauczyciela kontraktowego. b) Przeprowadzenie zajęć koleżeńskich w obecności w miarę możliwości nauczyciela- doradcy metodycznego lub nauczyciela – konsultanta. c) Podejmowanie działań w ramach WDN – przeprowadzenie rady szkoleniowej w oparciu o wiedzę zdobytą podczas warsztatów lub szkoleń poza placówką. / Okres stażu / Lista obecności na zajęciach. Potwierdzenie doradcy metodycznego lub konsultanta. Lista obecności, potwierdzenie dyrektora 3. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, umiejętności zawodowych, stosowanych metod i form pracy. / a) Publikacje na stronach edukacyjnych portali internetowych (plany miesięczne, scenariusze zajęć i uroczystości, opracowane regulaminy, zbiory zabaw) b) Udostępnienie materiałów własnych nauczycielom w placówce. / Na bieżąco / Adresy stron internetowych, data publikacji, certyfikat Potwierdzenie nauczycieli § 8 ust. 3 pkt 3. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Współpraca ze specjalistami wspierającymi rozwój dziecka. / a) Kontynuowanie współpracy z psychologiem, logopedą. b) Kontynuowanie współpracy z pielęgniarką szkolną. / Cały okres stażu / Potwierdzenie specjalistów 2. Aktywne wspieranie dzieci w konkursach plastycznych, muzycznych, recytatorskich i innych organizowanych w placówce i poza nią. / a) Rozpoznanie uzdolnień i zainteresowań dzieci. b) Przygotowanie dzieci do udziału w konkursach – pomoc w doborze tematyki, utworu, stroju, itp. c) Zachęcanie rodziców do wspierania uzdolnień dzieci – prezentacja umiejętności podczas imprez i uroczystości grupowych. d) Organizowanie wystaw wytworów dziecięcych w placówce i poza nią. e) Organizowanie konkursów, imprez, uroczystości według kalendarza imprez przedszkolnych. f) Prowadzenie kółka plastycznego./Rok szkolny 2019/2020 .Cały okres stażu. / Kopie dyplomów i podziękowań organizatorów Dokumentacja fotograficzna, regulaminy konkursów, sprawozdania. Scenariusze uroczystości, dokumentacja fotograficzna. Prace plastyczne dzieci, dziennik zajęć 3. Współpraca z instytucjami./ a) Kontynuowanie współpracy z Biblioteką dla Dzieci i Młodzieży im. H. Sienkiewicza, filia nr 6 w Pruszkowie w celu rozwijania zainteresowań czytelniczych u dzieci. b) Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. c) Współpraca z przedstawicielami policji, straży miejskiej w celu upowszechniania bezpieczeństwa w różnych sytuacjach (pogadanki, pokazy) d) Współpraca z przedstawicielami służby zdrowia i innymi instytucjami – promującymi higienę i zdrowy stylu życia: – wizyta dzieci w gabinecie lekarskim i dentystycznym – zorganizowanie spotkania z pielęgniarką. e) Współpraca z Szkołą Podstawową nr 2 w Pruszkowie. / Cały okres stażu / a)Zapis w dzienniku b) Kopia karty wycieczki, dokumentacja fotograficzna, zapis w dzienniku c) Zapisy w dzienniku d) Dokumentacja fotograficzna, potwierdzenia e) Dokumentacja fotograficzna, zapisy w dzienniku 4. Działalność społeczna – rozwijanie u dzieci uczucia empatii i pomocy potrzebującym. / a) Zorganizowanie zbiórki karmy, kocyków, i innych akcesoriów dla potrzebujących zwierząt w schronisku w Milanówku. c) Udział w akcjach charytatywnych: zbiórka plastikowych nakrętek, „Góra grosza”, Świąteczna packa” i inne. / Okres stażu / Dokumentacja fotograficzna, zapisy w dzienniku Potwierdzenie współpracy 5. Pomoc rodzicom w rozwiązywaniu problemów opiekuńczych i wychowawczych. / a) Zorganizowanie warsztatów z psychologiem dziecięcym na temat trudnych zachowań u dzieci i sposobów radzenia sobie z nimi. b) Zorganizowanie warsztatów z logopedą na temat zabaw usprawniających aparat mowy. c) Konsultacje indywidualne dla rodziców. / Rok szkolny 2019/2020 / Listy obecności, protokóły 6. Pogłębienie wiedzy i umiejętności zawodowych w celu podniesienia jakości pracy własnej i placówki. / a) Aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego wynikających z potrzeb własnych i placówki: - warsztatach metodycznych, - szkoleniach i kursach doskonalących, - konferencjach dotyczących doskonalenia zawodowego. b) Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu metodyki poprzez studiowanie fachowej literatury, jak również korzystanie z internetu jako podstawowego źródła informacji. c) Udział w zajęciach koleżeńskich prowadzonych przez nauczycieli dyplomowanych w placówce i poza nią. / Cały okres stażu / Certyfikaty, zaświadczenia, materiały szkoleniowe. Notatki własne, wykaz literatury, adresy stron internetowych. Potwierdzenie udziału 7. Wzbogacanie warsztatu swojej pracy. / a) Współpraca z przedstawicielami wydawnictw edukacyjnych (WSiP, MAC, itp.) – pozyskiwanie materiałów dydaktycznych. b) Opracowanie zbioru zabaw: „Zabawa i nauka z wykorzystaniem klamerek”. c) Tworzenie arkuszy, ankiet, kart pracy, testów kompetencji dostosowanych do potrzeb i możliwości grupy. / Na bieżąco. 2020/2021 / Dokumentacja fotograficzna ukazująca wykorzystanie materiałów podczas zabaw. Opracowane dokumenty 8. Udział w programach oraz projektach edukacyjnych – przedszkolnych i ogólnopolskich. / Realizacja zadań ujętych w programach oraz projektach edukacyjnych – prowadzenie dokumentacji, pisanie sprawozdań. / Cały okres stażu / Sprawozdania z udziału w programach. 9. Udział w ogólnopolskiej kampanii „Cała Polska czyta dzieciom” / Zaangażowanie rodziców do głośnego czytania w grupie. / Cały okres stażu / Dokumentacja fotograficzna. § 8 ust. 3 pkt 4a. Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Opracowanie programu kółka plastycznego. / a) Opracowanie programu: „Piękno wokół nas”. b) prowadzenie zajęć z kółka plastycznego. / Rok szkolny 2019/2020 / Opracowany program działań, ewaluacja § 8 ust. 3 pkt 4b. Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej. Pełnienie funkcji opiekuna stażu lub/i opiekuna praktyk studenckich. / 1. Zapoznanie nauczyciela kontraktowego z dokumentami obowiązującymi w placówce. 2. Opracowanie kontraktu i harmonogramu działań (określenie warunków współpracy, zakresu obowiązków, ustalenie terminów i tematyki obserwacji). 3. Pomoc w przygotowaniu planu rozwoju zawodowego. 4. Prowadzenie zajęć w obecności nauczyciela kontraktowego. 5. Obserwacja i omawianie zajęć prowadzonych przez nauczyciela kontraktowego. 6. Konsultacje – pomoc w doborze metod, opracowywaniu dokumentacji, itp. 7. Pomoc w doborze właściwych form doskonalenia zawodowego. 8. Udostępnianie stażystom lub praktykantom swojego warsztatu pracy. 9. Opracowanie i przedstawienie Dyrektorowi opinii o dorobku zawodowym nauczyciela za okres stażu. / Rok szkolny 2020/2022 / Kopia kontraktu Kopia planu stażysty Scenariusze prowadzonych zajęć Scenariusze obserwowanych zajęć Potwierdzenie nauczyciela stażysty Kopia opinii, potwierdzenie Dyrektora § 8 ust. 3 pkt 4c Uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym, a w przypadku nauczycieli języków obcych – umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie podstawowym. 1. Opanowanie języka rosyjskiego na poziomie podstawowym. / a) Udział w kursie nauki języka rosyjskiego b) Przystąpienie do egzaminu państwowego. c) Czytanie literatury pedagogicznej w języku rosyjskim. / Rok szkolny 2021/2022 / Dyplom lub świadectwo potwierdzające znajomość języka obcego na poziomie podstawowym. Wykaz literatury Opracowała: Emilija Widniak Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |