Katalog Monika Chustecka-Pająk, 2020-09-14 Gózd Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego MONIKA CHUSTECKA – PAJĄK Pedagog szkolny ZESPÓŁ SZKÓŁ W GOŹDZIE Czas odbywania stażu 01.09.2016 – 31.05.2019 Cel: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Formy realizacji: Prowadzenie lekcji, zajęć, spotkań z uczniami, rodzicami Prowadzenie badań i działań diagnostycznych dotyczących poszczególnych uczniów Realizacja różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów Udzielanie uczniom pomocy w wyborze zawodu i kierunku dalszego kształcenia Prowadzenie poradnictwa dla uczniów i rodziców Uczestniczenie w pracach szkolnego zespołu do spraw planowania i koordynowania pomocy psychologiczno- pedagogicznej Prowadzenie zajęć o charakterze terapeutycznym - indywidualnych i grupowych Prowadzenie dokumentacji pracy pedagoga szkolnego. Dokumentacja: Konspekty i materiały według których były prowadzone zajęcia, lekcje spotkania, pomoce do zajęć Program zajęć terapeutycznych dla uczniów objętych zajęciami terapeutycznymi Informacje o przeprowadzonych zajęciach w dzienniku pracy pedagoga, w notatkach służbowych Zestaw materiałów, które składają się na opis wydarzeń i opis realizacji planu rozwoju zawodowego Kwalifikacje: 1. Ukończone studia magisterskie na kierunku filologia polska na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie 2. Ukończone studia podyplomowe w zakresie pedagogiki opiekuńczo- wychowawczej w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Łodzi 3. Ukończone studia podyplomowe w zakresie terapii pedagogicznej w Wyższej Szkole Humanistyczno- Ekonomicznej w Pabianicach 4. Ukończone studia podyplomowe w zakresie logopedii w Wyższej Szkole Humanistyczno- Ekonomicznej w Pabianicach 5. Ukończone studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania i edukacji uczniów ze zdiagnozowanym autyzmem . § 8 ust.2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły. L.p Zadania do realizacji Sposoby osiągnięcia celu Termin realizacji Dowody realizacji 1. Poznanie procedury awansu zawodowego - analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli, - sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu, -opracowanie planu rozwoju zawodowego, - założenie teczki „Awans zawodowy” - udział w szkoleniach dotyczących awansu zawodowego - gromadzenie dokumentacji, - przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju, - uzyskanie oceny dorobku zawodowego. Wrzesień 2016 -cały czas trwania stażu -maj 2019 -Wniosek o rozpoczęcie stażu, -Plan Rozwoju Zawodowego - teczka „Awans Zawodowy” - zaświadczenia dokumentujące kształcenie ustawiczne -Ocena dorobku zawodowego 2 Poszerzanie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły. - aktywna praca w Samorządzie Uczniowskim -koordynowanie pracy zespołu ds. udzielania i organizacji pomocy psychologiczno- pedagogicznej w szkole, w tym Zespołu ds. opracowywania Indywidualnych Programów Edukacyjno- Terapeutycznych - pełnienie funkcji Szkolnego Doradcy Zawodowego w PG -cały czas trwania stażu -Potwierdzenie dyrektora szkoły, -dyplomy, podziękowania - Dokumentacja udzielanej pomocy psychologiczno- pedagogicznej -IPET-y, sprawozdania z podsumowania pomocy psychologiczno- pedagogicznej -sprawozdania z pracy szkolnego doradcy zawodowego 3. Planowanie pracy opiekuńczo – wychowawczej, profilaktycznej i dydaktycznej pedagoga szkolnego opracowywanie planów pracy pedagoga szkolnego w PSP i PG, współudział w opracowywaniu szczegółowych planów: Szkolnego Programu profilaktyki PG, Szkolnego Programu Wychowawczego PG i PSP, - współudział w aktualizacji Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania z Zachowania, - aktualizacje harmonogramu szkolnego doradztwa zawodowego -wrzesień - cały czas trwania stażu -pisemne potwierdzenie dyrektora szkoły, -dokumenty pracy szkoły 4. Przeprowadzenie szkoleniowej Rady Pedagogicznej nt. ustalony z dyrektorem i zgodny z potrzebami szkoły. -przegląd literatury, - opracowanie scenariusza rady szkoleniowej Terminy zgodne z harmonogramem WDN -scenariusz rady szkoleniowej, -lista obecności. 5. Doskonalenie kompetencji zawodowych i organizowanie własnego warsztatu pracy pedagoga i terapeuty -Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności. - aktywny udział w formach doskonalenia zawodowego adekwatnego do potrzeb własnych i szkoły (udział w warsztatach metodycznych, szkoleniach, kursach doskonalących, konferencjach), - obserwowanie zajęć innych nauczycieli. -gromadzenie pomocy naukowych, programów terapeutycznych, wychowawczych, profilaktycznych - uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły, - samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej, -udział w szkoleniowych radach pedagogicznych -cały okres trwania stażu Potwierdzenie dyrektora zaświadczenia potwierdzające uczestnictwo w doskonaleniu zawodowym, - bibliografia - protokoły posiedzenia Rad pedagogicznych w ramach WDN Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych , umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych , wychowawczych , opiekuńczych lub innych związanych z zadaniami szkoły 2016/2017 Dyplom ukończenia studiów podyplomowych §8 ust. 2, pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Stosowanie technologii komputerowej w opracowywaniu dokumentacji, narzędzi badawczych i przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami Prowadzenie zajęć z uczniami, z wykorzystaniem komputera Wykorzystanie komputera do przygotowania lekcji, (wykorzystanie programów komputerowych) -korzystanie z Internetu, telefonu komórkowego, skrzynki email w kontaktach z uczniami i rodzicami -opracowywanie dokumentów, konspektów lekcji -cały czas trwania stażu -materiały dydaktyczne 2. Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji. -wykorzystanie w swojej pracy materiałów z Internetu do zajęć z uczniami -cały okres trwania stażu -konspekty, baza danych § 8 ust.2, pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1 Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom. prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli, - obserwacja lekcji otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli, - opracowanie i przekazanie materiałów dydaktycznych, scenariuszy zajęć, testów, uroczystości szkolnych, - konsultacje z nauczycielami języków obcych, - aktywna praca w ramach zespołu wychowawczego, - przeprowadzanie szkoleniowych rad pedagogicznych. cały okres trwania stażu Scenariusze zajęć, wpisy w dziennikach lekcyjnych 2. Upowszechnianie, promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy. opublikowanie w portalu edukacyjnym swojego planu rozwoju zawodowego, - - przygotowanie artykułów i materiałów do publikacji. cały okres trwania stażu Platforma edukacyjna 3 Praca na rzecz wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli - ukończenie form doskonalenia zawodowego i podjęcie się wyszkolenia grupy nauczycieli cały okres trwania stażu Protokoły z posiedzenia WDN § 8 ust.2, pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1 Organizacja zajęć specjalistycznych opracowanie programu zajęć korekcyjno- kompensacyjnych i terapeutycznych poświęconych korekcie i kompensacji zaburzonych funkcji u uczniów zakwalifikowanych do udziału w zajęciach - opracowanie i wdrożenie planu pracy wychowawcy klasy zgodnego z Programem Wychowawczym Szkoły, - opracowywanie scenariuszy uroczystości szkolnych. cały okres trwania stażu Zapisy w dziennikach zajęć spejalistycznych, zapisy w dzienniku pracy pedagoga szkolnego 2 Organizacja zajęć z zakresu doradztwa zawodowego Opracowanie programu pracy szkolnego doradcy zawodowego cały okres trwania stażu zapisy w dzienniku pracy pedagoga szkolnego, zapisy w dziennikach lekcyjnych § 8 ust.2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1. Kształtowanie pozytywnych postaw społecznych wśród dzieci i młodzieży, niwelowanie zachowań agresywnych. -prowadzenie zajęć na lekcjach - prowadzenie indywidualnych rozmów z uczniami, - realizacja SPP i SPW - współpraca z Sądem i kuratorem ds. nieletnich oraz instytucjami wspierającymi proces wychowania dziecka -cały czas trwania stażu -scenariusze lekcji, - potwierdzenie dyrektora szkoły, - potwierdzenia współpracy 2. Pomoc uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji rodzinnej, otoczenie opieką uczniów potrzebujących pomocy. -diagnozowanie potrzeb rozwojowych uczniów -współpraca z GOPS w zakresie organizowania pomocy materialnej, rzeczowej dla uczniów i ich rodzin, - wywiady środowiskowe. -cały czas trwania stażu -wyniki diagnoz potrzeb uczniów -potwierdzenie współpracy, - potwierdzenie dyrektora szkoły 3. Pomoc uczniom mającym trudności w nauce, w kontaktach z rówieśnikami i środowiskiem. - współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną w kierowaniu uczniów na badania, - współorganizowanie zajęć dydaktyczno – wyrównawczych, korekcyjno – kompensacyjnych, logopedycznych, terapii pedagogicznej -cały czas trwania stażu -potwierdzenie współpracy, notatki 4. Współorganizowanie spotkań uczniów z doradcą zawodowym -współorganizowanie szkolenia dla uczniów klas III PG na temat wyboru dalszej drogi kształcenia - prowadzenie zajęć. -cały czas trwania stażu -sprawozdanie z harmonogramu współpracy, scenariusze zajęć, - potwierdzenie współpracy -baza danych, ulotek, folderów, plakatów 5. Wdrażanie zadań Szkolnego Programu Profilaktyki. -prowadzenie zajęć z zakresu profilaktyki zgodnie ze SPP - współorganizowanie kampanii ZTU -cały czas trwania stażu scenariusze zajęć 6 Propagowanie uczestnictwa uczniów w różnych formach życia kulturalnego. -organizowanie wyjść i wycieczek dydaktyczno-wychowawczych, -angażowanie młodzieży do opracowywania materiałów do gazetek ściennych na korytarzach szkolnych, -przygotowywanie uczniów do udziału w uroczystościach i apelach szkolnych zgodnie z harmonogramem przyjętym na dany rok szkolny, -cały czas trwania stażu Dokumentacja szkolna 7.09.2016 Organizowanie i przeprowadzanie konkursów szkolnych i międzyszkolnych. -opracowanie scenariuszy konkursów zorganizowanie nagród, -organizacja konkursów szkolnych. -cały czas trwania stażu Dyplomy, regulaminy konkursów § 8 ust.2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1. Pedagogizacja rodziców Aktualizowanie wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki. -współorganizowanie spotkań dla rodziców uczniów z przedstawicielami instytucji wspierającymi proces wychowania dziecka. -cały okres trwania stażu -lista obecności rodziców 2. Uwrażliwienie społeczności szkolnej na krzywdę drugiego człowieka. -współpraca z Samorządem Uczniowskim – zbiórka artykułów szkolnych i środków higienicznych dla uczniów potrzebujących współpraca z GOPS, Caritas -organizowanie działań o charakterze charytatywnym cały okres trwania stażu -potwierdzenie współpracy, podziękowania. 3. Prowadzenie terapii pedagogicznej na terenie szkoły -zajęcia z terapii grupowej i indywidualnej -cały okres trwania stażu -plan pracy terapeutycznej, ewaluacja, potwierdzenie dyrektora 4. Koordynowanie działań Szkolnego Zespołu ds. udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej -koordynowanie pracy zespołu, wyznaczanie terminów spotkań i posiedzeń, prowadzenie dokumentacji, -cały okres trwania stażu -gromadzenie dokumentacji 5. Pomoc w tworzeniu IPET-ów dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego -współpraca z nauczycielami i wychowawcami w ich tworzeniu, poprzez sugerowanie dostosowania metod, form treści do możliwości psychofizycznych uczniów -cały okres trwania stażu -prowadzenie teczek z dokumentami IPET dla poszczególnych uczniów 6. Prowadzenia gazetki ściennej dla uczniów i nauczycieli o charakterze informacyjnym -przygotowanie materiałów (cykliczne i w miarę zaistniałych potrzeb) -cały okres trwania stażu -zdjęcia gazetki na tablicy pedagoga 7. Przeprowadzenie diagnoz dotyczących występowania niepożądanych zjawisk społecznych i interpersonalnych na terenie szkoły, wyciągnięcie wniosków i przedstawienie na forum szkoły -przygotowanie ankiet, formularzy obserwacji, rozmowy z wychowawcami -cały okres trwania stażu -wypełnione ankiety - podsumowanie i sprawozdanie z ich przeprowadzenia 8 Praca w Gminnym Zespole Interdyscyplinar-nym w Goździe ds. realizacji procedury „Niebieskie Karty” Opracowanie Kart monitorowania sytuacji w rodzinie objetej procedurą NK cały okres trwania stażu Listy obecności podczas posiedzeń zespołu § 8 ust.2, pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1 Obserwacja i analiza trudności edukacyjnych i wychowawczych w pracy z uczniami. -zdiagnozowanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych, -obserwacja i analiza możliwości ucznia i jego środowiska rodzinnego, -rozmowy indywidualne z rodzicami i uczniami w celu zdiagnozowania problemu, -współpraca z nauczycielami i wychowawcami w celu ustalenia form pomocy uczniom w zależności od napotkanych trudności, -opis i analiza dwóch przypadków - rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych lub wychowawczych. cały okres trwania stażu Opis przypadków 2. Uczestniczenie w pracach zespołów wychowawczych -uczestnictwo w przygotowaniu nowych rozwiązań bądź modyfikacji: Statutu Szkoły, Programu Wychowawczego, Profilaktyki, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania z Zachowania, ewaluacji wybranych obszarów działalności szkoły, procedur wewnątrzszkolnych -cały okres trwania stażu -potwierdzenie dyrektora szkoły 3. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych , umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych , wychowawczych , opiekuńczych lub innych związanych z zadaniami szkoły ukończenie studiów podyplomowych pedagogiki specjalnej, specjalność oligofrenopedagogika 2016/2017 dyplom Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |