AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Lewandowska Małgosia, 2020-10-05
Gdynia

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz głośne czytanie

- n +

DZIEŃ GŁOŚNEGO CZYTANIA
GRUPY - WSZYSTKIE GRUPY
OPRCOWAŁY : Hania Frankiewicz, Małgosia Lewandowska
CELE:
propagowanie idei głośnego czytania
rozbudzanie zainteresowań czytelniczych dzieci
utrwalanie nawyku kontaktu z książką
rozwijanie pamięci, języka i wyobraźni
poznawanie literatury dla dziecięcej
wdrażanie do uważnego słuchania wierszy.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Powitanie dzieci na zajęciach – dzieci siadają na dywanie na którym rozłożone zostały książeczki dla dzieci.

2. Wprowadzenie i rozmowa z dziećmi o książkach:
Zagadki:
Kto na półkach książek ma bez liku i dba o książki oraz czytelników??
BIBLIOTEKARZ
Choć nie ma zamka ani kluczyka otwierasz ją i zamykasz. W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści, wierszyków, bajek i opowieści?
KSIĄŻKA
Czy lubicie książki, jeśli tak to dlaczego?
Kto czyta wam książki?
Skąd bierzecie książki do czytania?
Jakie są wasze ulubione tytuły książek?
Pytanie otwarte: Co by było gdyby na świecie nie było książek?
Rada książki:
„Nie pisz i nie rysuj nic na moich kartkach,
bo jeśli mnie zniszczysz, nie będę nic warta.
Nie zaginaj rogów i dbaj o okładkę,
gdy przerwiesz czytanie, włóż we mnie zakładkę.”

3. Zagadki – rozwiązywanie zagadek związanych z tytułami bajek i wierszyków dla dzieci. Po odgadnięciu rozwiązania dziecko ma za zadanie wskazać właściwą książeczkę:

Idzie przez las w czerwonym płaszczyku i niesie dla babci jedzenie w koszyku CZERWONY KAPTUREK
Na pewno znasz tego koziołka, nosi imię „Koziołka” KOZIOŁEK MATOŁEK
Stoi na stacji, ciężka, ogromna i pot z niej spływa LOKOMOTYWA
Zuch z niego niebywały: „ja niczego się nie boję, choćby niedźwiedź to dostoję, lew, cóż lew jest, kociak duży” STEFEK BURCZYMUCHA
Posadził ją dziadek, wyrosła duża, duża…ciągnął ją dziadek, babcia, wnuczek i…Mruczek  RZEPKA
W kącie stała i tam też się przechwalała SAMOCHWAŁA
Jaka to dziewczynka ma roboty wiele, a na pięknym balu gubi pantofelek KOPCIUSZEK
Śmieszna to była kaczka, mieszkała nad rzeczką opodal krzaczka (listy chciała pisać drobnym maczkiem i po to kupiła raz maczku paczkę) KACZKA DZIWACZKA
Jakie imiona mają braciszek i siostrzyczka, którzy w lesie spotkali chatkę zrobioną z pierniczka JAŚ I MAŁGOSIA
Łatwo mnie poznacie, gdy wspomnicie bajkę, chodziłem tam w butach i paliłem fajkę KOT W BUTACH
Kto mieszkał w jamie tuż nad Wisłą i zionął ogniem jak ognisko SMOK WAWELSKI
Jaka osoba z dawnych bajek z miotłą się wcale nie rozstaje CZAROWNICA
Każda królewna, a tym bardziej ona, winna uważać na wrzeciona ŚPIĄCA KRÓLEWNA
W chatce krasnoludków mieszka prześliczna królewna – ŚNIEŻKA
Bajkowe panienki, nie lubią sukienki, wolą rybi ogon i z nim pływać mogą SYRENKI
Na podwórku nielubiany, przeganiany wszędzie. Kiedy urósł do rodziny wzięły go łabędzie BRZYDKIE KACZĄTKO
Do domu niedźwiadków weszła niespodzianie i bez zapytania zjadła im śniadanie ZŁOTOWŁOSA
Z płatka róży kołderka, a kołyska z orzecha. Taka mała drobinka, tyle przygód ją czeka CALINECZKA
4. Głośne czytanie wierszy:
M. Konopnickiej, J. Brzechwa, I. Krasicki itp.

5. Głośne czytanie przez zaproszonych gości wybranej literatury dziecięcej.

6. Kolorowanie, malowanie, układanie puzzli znanych postaci z bajek.

7. Wystawa prac.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.