AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Rus, 2020-10-19
Lubin

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZABAWY Z OWIECZKĄ – KODOWANIE

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ
ZABAWY Z OWIECZKĄ – KODOWANIE

GRUPA: 6 LATKI

CEL GŁÓWNY:
- Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez: rozwijanie spostrzegawczości; tworzenie zbiorów według określonych kategorii; odczytywanie – rozumienie symboli i znaków; doskonalenie umiejętności określania kierunków;
- Kształtowanie kompetencji cyfrowych dzieci

CELE SZCZEGÓŁOWE:
- Wychowawczy: Wdrażanie do wspólnego, zgodnego realizowania zadań.
- Kształcący: Rozwijanie samodzielności dziecka w podejmowaniu decyzji. Rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia. Rozwijanie umiejętności dostrzegania barw wokół siebie, rozpoznawania i nazywania kolorów podstawowych.
- Poznawczy: Doskonalenie umiejętności segregowania przedmiotów wg kolorów. Poznanie przez dzieci symboli; tworzenie zbiorów według określonych kategorii; odczytywanie, rozumienie symboli i znaków; doskonalenie umiejętności określeń stosunków przestrzennych (do góry, do dołu, do przodu, do tyłu, w lewo, w prawo).
- Zdobywanie umiejętności, na temat zabaw w kodowanie.
- Bezpieczne korzystanie z multimediów.

TREŚCI Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
3.5. Ocenia swoje zachowanie w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych, przyjmuje, respektuje i tworzy zasady zabawy w grupie, współdziała z dziećmi w zabawie, pracach użytecznych, odpoczynku.
4.2. Wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego, mówi płynnie, wyraźnie.
4.7. eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną; słucha, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki, dostrzega zmiany charakteru muzyki, np. dynamiki, tempa i wysokości dźwięku oraz wyraża ją ruchem, reaguje na sygnały, muzykuje z użyciem instrumentów oraz innych źródeł dźwięku;
4.9. Czyta obrazy, wyodrębnia i nazywa ich elementy, nazywa symbole i znaki znajdujące się w otoczeniu, wyjaśnia ich znaczenie
4.12. klasyfikuje przedmioty według: wielkości, kształtu, koloru, przeznaczenia, układa przedmioty w grupy, szeregi, rytmy, odtwarza układy przedmiotów i tworzy własne, nadając im znaczenie, rozróżnia podstawowe figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt); 4.14. określa kierunki i ustala położenie przedmiotów w stosunku do własnej osoby, a także w stosunku do innych przedmiotów, rozróżnia stronę lewą i prawą;
4.19. podejmuje samodzielną aktywność poznawczą np. oglądanie książek, zagospodarowywanie przestrzeni własnymi pomysłami konstrukcyjnymi, korzystanie z nowoczesnej technologii itd.;

METODY PRACY:
Słowna, praktycznego działania – zadań stawianych do wykonania, ćwiczeń, ekspresji ruchowej, wyjaśnienia, instrukcji.

FORMY PRACY:
Indywidualna, zespołowa zróżnicowana.

POMOCE DYDAKTYCZNE:
Mata edukacyjna – do kodowania; laptop, aparat cyfrowy, tabliczki w 4 kolorach (czerwona, żółta, zielona, niebieska), kolorowe obrazki, kartka ze strzałkami, wstążki do tańca, nagranie utworu Vivaldi Jesień, piosenki pt. Chodźcie wszyscy tu, do koła, nagranie mp4 piosenki Ręce do góry

PRZEBIEG:
1. Powitanie piosenką:
Chodźcie wszyscy tu, do koła. Zabawimy się wesoło!
Witamy się wszyscy wraz. Na zabawę nadszedł czas!
Prawa ręka, lewa ręka. Prawa noga, lewa noga.
Cały tułów oraz głowa – witamy się!

2. Wykonywanie zdjęć aparatem cyfrowym podczas zajęć przez wybrane dziecko, następnie umieszczanie tych zdjęć na grupie Facebook dla rodziców.

3. Zabawa na dobieranie się parami „Kolor do koloru”.
Dobieramy się parami – witamy się oklaskami,
Pocieramy się brzuchami – i stykamy się łokciami,
Chwytamy ręce kolegi – trenujemy razem biegi,
A teraz wszyscy kucamy – i swoje ręce puszczamy,
A na podłodze parami – stopami się spotykamy,
I za ręce się chwytamy – delikatnie się bujamy, delikatnie się bujamy,
Teraz wstajemy parami – jesteśmy swymi lustrami: jeden z nas ruch pokazuje, a drugi go naśladuje.

4. Bajka o „Zagubionej owieczce” (wersja skrócona).
Pomóżmy dojść owieczce do domu. Na starcie znajduje się postać Owieczki, na mecie – mam owca. Zadaniem dzieci jest przeprowadzić zagubioną owieczkę bezpiecznie do mamy wybierając kolejno: najkrótszą oraz najdłuższą drogę. Warunki: nie można przechodzić przez pola z niebieskie (woda) i nie można poruszać się na ukos, omijać pola z obrazkiem wilka, oraz zbieranie po drodze obrazków (szyszki, paproci i żołędzia) . Podanie instrukcji wykonania zadania: Celem jest zaprowadzenie Owieczki do mamy – od miejsca wyznaczonego (rysunek owieczki) do miejsca, gdzie jest mama (rysunek owcy). Po planszy można przechodzić tylko na komendę – do przodu, do tyłu, w bok w prawo, w bok w lewo. Jedna komenda to 1 ruch dziecka po planszy, na polu stawiamy obie nogi. Pokaz przejścia przez n- la (fragment).

Wybór dzieci poprzez wyliczankę.
Jedzie kareta, dzwonek dzwoni,
Policz panie, ile koni?
Raz, dwa, trzy … owieczko będziesz Ty!
Czy owieczka doszła do mamy – jaka była droga, krótka czy długa, można jeszcze inaczej. Podsumowanie wykonania zadania – ewaluacja .

5. Zakodowana zabawa ruchowa z e wstążkami do muzyki.
Wykorzystanie strzałki (do góry, do dołu, w bok w prawo, w lewo). Ewaluacja – czy mistrzowie wiedzą: co to jest do góry? do dołu?, w bok – w prawo?

6. Uzupełnij pola
Ktoś zrobił psikusa owieczce – pomieszał wszystkie rzeczy – obrazki. Owieczka, musi wykonać to zadanie. Pomóż Owieczce posegregować obrazki wg kolorów – na macie w linii poziomej ułożone są kartki w 4 kolorach: czerwony, zielony, żółty i niebieski. Zadaniem dzieci jest dopasowanie obrazków do danego koloru. Podsumowanie, czy dobrze dzieci posegregowały – oceniają się nawzajem.

7. Kodowanie online :
- Matryca – kształt i kolor
- Mozaiki lustrzane
- Utwórz mozaiki

8. Zabawa ruchowa d utworu Ręce do góry.

9. Ewaluacja zajęć – wspólna ocena wykonanych zadań.
Co dzisiaj robiliśmy? Czego nowego się nauczyliśmy? Co wam się najbardziej podobało? Rysowanie buźki uśmiechniętej lub smutnej.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.