AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Zuzanna Gąska, 2020-10-19
Wodzislaw Slaski

Wychowanie fizyczne, Konspekty

Konspekt lekcji z wychowania fizycznego

- n +

Konspekt lekcji wychowania fizycznego dla I klasy 3 LO
Temat: Kroki bazowe wykorzystywane w step aerobiku.
Klasa: 3
Czas: 45 minut
Miejsce: sala gimnastyczna

Cele ogólne:
• uczeń potrafi samodzielnie wykonać podstawowe kroki na stepie do muzyki
• uczeń potrafi skoordynować pracę nóg i rąk podczas wykonywania ćwiczeń
• uczeń zna sposoby wykonywania ćwiczeń poprawiających koordynację ruchową oraz wydolność organizmu
Umiejętności:
• uczeń kształtuje nawyk zdrowego stylu życia poprzez ruch
• uczeń wyrabia poczucie rytmu
• uczeń poprawia umiejętność pracy w grupie

Przybory: stepy, hantle, maty
Formy i metody: zadaniowa-ścisła, ruchowej ekspresji twórczej

I CZĘŚĆ WSTĘPNA
1. Czynności organizacyjno-porządkowe: zbiórka, sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć
2. Przedstawienie zadań lekcji
3. Motywacja do aktywnego uczestnictwa w zajęciach
4. Rozgrzewka
• trucht dookoła sali
• bieg ze zmiennym tempem
• naprzemianstronne krążenia RR: w przód, w tył
• obustronne krążenia RR : w przód, w tył
• krok odstawno-dostawny
• skipy: A,B,C
• wypady w przód
• przeplatanka
• skłony z dotknięciem parkietu
• marsz na czworakach: z NN ugiętymi, z NN wyprostowanymi, w podporze tyłem
• podskoki obónóż: przód, tył, na boki, ze skrętem T

II CZĘŚĆ GŁÓWNA

Realizacja zadania głównego
Nauka kroków bazowych na stepie
• -marsz
• -step touch
• -step out (zaakcentowane wchodzenie na wyprostowaną N, krok zaczynamy od palców, NN w szerokim rozkroku)
• -double step (podwójny step touch)
• -heel back(szeroki rozkrok, zgięcie N w tył do pośladka)
• -knee up(szeroki rozkrok, wejście na lekko ugiętą w kolanie N z równoczesnym uniesieniem kolana N przeciwnej)
• -v-step (krok w przód zaczynając od pięty, kierunek po skosie)
• -grape vine (zakrok N z tyłu)
• przeskoki(jedna stopa na stepie, przeskok ze zmianą nogi)


Ćwiczenia kształtujące na stepie
• -jedna N na stepie, druga na parkiecie w zakroku wykonujemy pulsowanie kolano N z tyłu w dół ; zmiana N
• -podpór tyłem na stepie, ugięcia RR
• -podpór przodem na stepie, RR na szerokość barków, ugięcia ramion
• -NN na stepie, podpór na na parkiecie, plank 1'
• -przysiady na stepie z pulsowaniem, wznosy wyprostowanych RR z hantlami
• -przysiad sumo, RR trzymają hantlami między NN
• -russian twister z hantlami
• -leżenie tyłem, proste NN w kolanach uniesione nad stepem, unoszenie i opuszczanie NN bez dotykania stepu


III CZĘŚĆ KOŃCOWA

1. Ćwiczenia uspakajające

-pozycja dziecka-siad na pośladkach, RR wyciągnięte jak najdalej w przód
-koci grzbiet-klęk podparty-wznosy i opuszczanie pleców
-gołąb-N z tyłu wyprostowana, N przed sobą ugięta, siadamy na niej ,skłon do przodu i oparcie się na łokciach; zmiana nogi
-przyciągnięcie kolana do klatki piersiowej w leżeniu tyłem; zmiana nogi
-siad prosty, przyłożenie wyprostowanego ramienia do klatki piersiowej pomagając sobie drugim ramieniem; zmiana R
-postawa, RR w górę wdech, opuszczając wydech

2. Czynności wychowawczo-porządkowe

Podsumowanie lekcji, zachęcenie do aktywności fizycznej w czasie wolnym. Pożegnanie.

Opracowanie ZUZANNA GĄSKA
I LO Wodzisław Sl.
w ramach projektu "Kompetentny nauczyciel w europejskiej szkole"
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.