AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Barbara Klimek, 2020-10-19
Wodzisław Śląski

Inne języki obce, Konspekty

Konspekt lekcji języka włoskiego

- n +

Konspekt lekcji j. włoskiego
1. Temat: Un nuovo lavoro - praca z filmem video.
Dialog – zapoznanie z nowymi kolegami w szkole/pracy.
2. Cele:
Po zajęciach uczeń powinien stosować odpowiednie funkcje językowe:
-umieć się przywitać, pożegnać
-znać pytania i udzielić odpowiedzi na pytania o: imię/nazwisko, miejsce urodzenia,
narodowość, zawód, miejsce pracy, rodzeństwo, języki którymi się posługuje, hobby,
-opisywać osobę: wygląd , charakter.
Wykazać się wiedzą gramatyczną:
- zadawać pytania z właściwymi zaimkami pytającymi
-w dialogu stosować poprawnie rodzajniki określone i nieokreślone, uzgadniać przymiotniki,
odmieniać czasowniki w czasie teraźniejszym poprawnie uzgadniając je do osoby i liczby.
3. Metody: metoda komunikacyjna, podejście zadaniowe
4. Materiały: materiał wideo w 2 wersjach:
- nagranie filmu video z podręcznika,
- oraz nagranie opracowane w programie Vizia (Vizia.co) ,
- materiały na tablicy interaktywnej LIM z podręcznika interaktywnego „Nuovo Progetto
Italiano”,
- zadania interaktywne (dobieranie- opracowane samodzielnie przez nauczyciela w
oprogramowaniu tablicy interaktywnej),
- gra interaktywna na tablicy interaktywnej „Nuovo Progetto Italiano”,
- materiały na wirtualnej tablicy Padlet (Padlet.com)
-indywidualne karty do dialogu z wymyśloną osobowością, sugerowany:
- wiek – użycie liczebników
- narodowość – użycie i uzgadnianie przymiotników
- miejsce pochodzenia - przyimki stosowane przed miastami
- zawód – nowe zawody, użycie czasownika essere uzgodnienie rzeczownika do rodzaju.
- miejsce pracy – przyimki
a) Tok lekcji:
1. Część wprowadzająca.
Rozgrzewka językowa – odpowiedzi na pytania dotyczące: miejsca zamieszkania,
narodowości, wieku, pracy, hobby, przedstawianie siebie i przedstawianie osób trzecich.
Wykorzystanie hospitacji do wprowadzenie słów „goście”, „nauczyciel”
Wykonanie ćwiczenia na dobieranie tablicy interaktywnej LIM „Nuovo Progetto Italiano”
opracowane przez nauczyciela, z przypomnieniem słów związanych z pozdrowieniami,
pracą, osobą, narodowością, opisem oczu, włosów.
2. Cześć realizacyjna
Etap 1
Praca z materiałem video:
a) Obejrzenie materiału video bez dźwięku – wysuniecie hipotez na temat tego kim są
osoby przedstawione w video, jaki jest ich zawód, czym się zajmują.
Odpowiedzi na pytania: Kto? Gdzie? Co robi? Jaki jest? Jak wygląda?
b) Obejrzenie materiału video z dźwiękiem - weryfikacja wysuniętych hipotez oraz
zwrócenie uwagi na zdania, których zrozumienie może uczniom sprawić kłopot
Il direttore ancora non c’è.
Io torno al lavoro, a dopo !
Vivo a Milano da 15 anni.
Etap 2
Obejrzenie materiału video w programie Vizia i odpowiedzi na pytania.
Pytania typu: wielokrotny wybór, odpowiedź na pytania.
Wprowadzenie nowego słownictwa.
Etap 3
Odegrania dialogu przez 2 ochotników z wykorzystaniem wizji.
b) Część podsumowująca
Uczniowie odgrywają dialogi. Nauczyciel przedstawia na Padlecie punkty z tematyką jaka
powinna znaleźć się w dialogu: imię/nazwisko, wiek, rodzina (rodzeństwo), narodowość,
miejsce pochodzenia, zawód i miejsce pracy, języki jakimi się dana osoba posługuje, hobby
etc.
Uczniowie otrzymują kartki z ich wymyślną osobowością, odgrywają dialog w którym zadają
pytania i odpowiadają na pytania zbierając materiał poznany w przeciągu 2,5 miesiąca
nauki.
c) Gra zintegrowana z oprogramowaniem tablicy interaktywnej.
Zabawowa forma podsumowania lekcji. 2 drużyny zbierają punkty odpowiadając na pytania
leksykalne i gramatyczne.
d) Zadanie domowe: odegrać dialog – zapoznanie z nowymi kolegami w szkole/pracy

OPRACOWAŁA: BARBARA KLIMEK
ILO w Wodzisławiu Sląskim
w ramach projektu "Kompetentny nauczyciel w europejskiej szkole"
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.