Katalog Jadwiga Szypuła, 2020-10-23 Wodzisław Śląski Inne języki obce, Konspekty Konspekt lekcji języka hiszpańskiego na podstawie materiałów otrzymanych na kursie metodycznym Lengua y Cultura Española w Jaén 10/02/2019 - 16/02/2019 który odbył się w ramach projektu „Kompetentny nauczyciel w europejskiej szkole”KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO Temat lekcji: No puedo vivir sin … – podsumowanie słownictwa z klasy I. Opis rzeczy i osób Klasa: pierwsza liceum – grupa początkująca Czas: 45 minut Metody i organizacja pracy: metoda komunikacyjna Materiały środki dydaktyczne: •film krótkometrażowy I forgot my phone, reż. Miles Crawford I forgot my phone, reż. Miles Crawford https://www.youtube.com/watch?v=OINa46HeWg8 •komputer, rzutnik multimedialny, karty pracy Cele: Uczeń powinien umieć: •Opisywać przedmioty i osoby •Znać pytania i umieć na nie odpowiedzieć (pytanie o wiek, wygląd, charakter, upodobania) •Wyrażać emocje •Znać nazwy miejsc •Znać nazwy czynności codziennych Realizacja podstawy programowej: Rozumienie wypowiedzi – uczeń reaguje na polecenia II.1 Tworzenie wypowiedzi – uczeń tworzy proste wypowiedzi nt. miejsc, osób, czynności codziennych, wyraża i uzasadnia swoje opinie, wyraża emocje; IV.1, IV.2, IV.6, IV.7 Reagowanie na wypowiedzi: uczeń wyraża i uzasadnia swoje opinie VI.4 Znajomość środków językowych: I.1, I.2, I.5, I.12 Wstęp: Rozgrzewka językowa nawiązuje do tematu: No puedo vivir sin … Nie mogę żyć bez … •Uczniowie podają przykłady osób lub przedmiotów, bez których nie wyobrażają sobie życia (familia, amigos, móvil, ordenador, guitarra, cama, ….) •¿Qué haces con tu familia y amigos? / ¿Para qué te sirve...? Co robisz z rodziną i przyjaciółmi / De czego ci służy… – uczniowie podają czynności wykonywane z osobami / dzięki przedmiotom Realizacja właściwa: Nauczyciel podaje angielski i hiszpański tytuł filmu i zadaje pytania: • ¿Es importante el móvil para ti? • ¿Por qué? Uczniowie oglądają film krótkometrażowy dwukrotnie, wypełniają kartę pracy I forgot my phone, reż. Miles Crawford https://www.youtube.com/watch?v=OINa46HeWg8 KARTA PRACY: 1). Uczniowie uzupełniają tabelkę na podst. oglądanego filmu Ejercicio 1: Completa el cuadro con la información adecuada: ¿Quién? - PERSONAS ¿Dónde? – LUGARES ¿Qué hacen? - ACTIVIDADES 2). Uczniowie opisują główną bohaterkę filmu Ejercicio 2: Describe a la protagonista de la película La protagonista – główna bohaterka • ¿Cuántos años tiene? - W jakim jest wieku? • ¿Cómo es físicamente? - Jak wygląda? • ¿Cómo es de carácter? ¿Tiene amigos? ¿Tiene novio? - Jaki ma charakter?, Czy ma przyjaciół?, Czy ma narzeczonego? • ¿Qué le gusta hacer? - Co lubi robić? 3). Uczniowie wyrażają opinię nt. filmu Ejercicio 3: ¿Te gusta la película? ¿Qué te parece? Escoge los adjetivos: • importante • aburrida • interesante • tonta • genial • estupenda • divertida Podsumowanie: Odpowiadają na pytania, nawiązując do swoich doświadczeń: • ¿Cómo es tu móvil? • ¿Para qué te sirve? • ¿Cuándo / Dónde usas tu móvil? • ¿Cuándo/ Dónde NO usas tu móvil? • ¿Cómo te sientes cuando tus amigos prestan mucha atención al móvil y no te hacen caso? Zadanie domowe: Dokończ zdanie i uzasadnij swoją odpowiedź: No puedo vivir sin …. . Es que …. (Nie mogę żyć bez ... . Dlatego że ….) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |