Katalog

Jadwiga Szypuła, 2020-10-23
Wodzisław Śląski

Inne języki obce, Konspekty

Konspekt lekcji języka hiszpańskiego na podstawie materiałów otrzymanych na kursie metodycznym Lengua y Cultura Española w Jaén 10/02/2019 - 16/02/2019 który odbył się w ramach projektu „Kompetentny nauczyciel w europejskiej szkole”

- n +

KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO

Temat lekcji: No puedo vivir sin … – podsumowanie
słownictwa z klasy I. Opis rzeczy i osób


Klasa: pierwsza liceum – grupa początkująca

Czas: 45 minut
Metody i organizacja pracy: metoda komunikacyjna
Materiały środki dydaktyczne:
•film krótkometrażowy I forgot my phone, reż. Miles Crawford
I forgot my phone, reż. Miles Crawford
https://www.youtube.com/watch?v=OINa46HeWg8
•komputer, rzutnik multimedialny, karty pracy

Cele:
Uczeń powinien umieć:
•Opisywać przedmioty i osoby
•Znać pytania i umieć na nie odpowiedzieć (pytanie o wiek, wygląd, charakter, upodobania)
•Wyrażać emocje
•Znać nazwy miejsc
•Znać nazwy czynności codziennych

Realizacja podstawy programowej:
Rozumienie wypowiedzi – uczeń reaguje na polecenia II.1
Tworzenie wypowiedzi – uczeń tworzy proste wypowiedzi nt. miejsc, osób, czynności codziennych, wyraża i uzasadnia swoje opinie, wyraża emocje; IV.1, IV.2, IV.6, IV.7
Reagowanie na wypowiedzi: uczeń wyraża i uzasadnia swoje opinie VI.4
Znajomość środków językowych: I.1, I.2, I.5, I.12

Wstęp:
Rozgrzewka językowa nawiązuje do tematu:
No puedo vivir sin … Nie mogę żyć bez …
•Uczniowie podają przykłady osób lub przedmiotów, bez których nie wyobrażają sobie życia (familia, amigos, móvil, ordenador, guitarra, cama, ….)
•¿Qué haces con tu familia y amigos? / ¿Para qué te sirve...?
Co robisz z rodziną i przyjaciółmi / De czego ci służy…
– uczniowie podają czynności wykonywane z osobami / dzięki przedmiotom
Realizacja właściwa:
Nauczyciel podaje angielski i hiszpański tytuł filmu i zadaje pytania:
• ¿Es importante el móvil para ti?
• ¿Por qué?

Uczniowie oglądają film krótkometrażowy dwukrotnie, wypełniają kartę pracy
I forgot my phone, reż. Miles Crawford
https://www.youtube.com/watch?v=OINa46HeWg8

KARTA PRACY:
1). Uczniowie uzupełniają tabelkę na podst. oglądanego filmu
Ejercicio 1: Completa el cuadro con la información adecuada:
¿Quién? - PERSONAS
¿Dónde? – LUGARES
¿Qué hacen? - ACTIVIDADES
2). Uczniowie opisują główną bohaterkę filmu
Ejercicio 2: Describe a la protagonista de la película
La protagonista – główna bohaterka
• ¿Cuántos años tiene? - W jakim jest wieku?
• ¿Cómo es físicamente? - Jak wygląda?
• ¿Cómo es de carácter? ¿Tiene amigos? ¿Tiene novio? - Jaki ma charakter?, Czy ma przyjaciół?, Czy ma narzeczonego?
• ¿Qué le gusta hacer? - Co lubi robić?

3). Uczniowie wyrażają opinię nt. filmu
Ejercicio 3: ¿Te gusta la película? ¿Qué te parece? Escoge los adjetivos:
• importante
• aburrida
• interesante
• tonta
• genial
• estupenda
• divertida

Podsumowanie:
Odpowiadają na pytania, nawiązując do swoich doświadczeń:
• ¿Cómo es tu móvil?
• ¿Para qué te sirve?
• ¿Cuándo / Dónde usas tu móvil?
• ¿Cuándo/ Dónde NO usas tu móvil?
• ¿Cómo te sientes cuando tus amigos prestan mucha atención al móvil y no te hacen caso?

Zadanie domowe:
Dokończ zdanie i uzasadnij swoją odpowiedź:
No puedo vivir sin …. . Es que …. (Nie mogę żyć bez ... . Dlatego że ….)



Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.