AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Angelika Kłos, 2020-10-23
Ryki

Język angielski, Konspekty

konspekt lekcji - Słownictwo dom

- n +



TEMAT LEKCJI: Houses – vocabulary revision and exercises.

CZAS: 45 minut

CEL GŁÓWNY: Rekapitulacja słownictwa z działu maturalnego `DOM`.

CELE SZCZEGÓŁOWE:
- przypomnienie przyimków miejsca
- słuchanie nagrania w celu wyselekcjonowania informacji;

tekst maturalny typu: Test wielokrotnego wyboru
- ćwiczenie formułowania wypowiedzi ustnej;
maturalna rozmowa sterowana typu: Uzyskiwanie informacji.

WIADOMOŚCI: Uczeń zna:
- słownictwo związane z domem: typy domów, pomieszczenia w domu, meble i sprzęt domowy, wynajmowanie mieszkania lub domu
- przyimki miejsca

UMIEJĘTNOŚCI: Uczeń potrafi:
- dobierać poprawne słownictwo w zależności od tego co chce wyrazić
- zastosować odpowiednio przyimki miejsca
- rozwiązać zadanie słuchane typu wielokrotnego wyboru
- odegrać maturalną rozmowę sterowaną

METODY DYDAKTYCZNE:
metoda podająca – pogadanka, metoda problemowa – burza mózgów,

metoda eksponująca – projekcja slajdów, metoda programowa – z użyciem podręcznika,

metoda praktyczna – ćwiczenia przedmiotowe oraz
symulacja (maturalna rozmowa sterowana)

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
tablica, podręcznik, komputer wraz z projektorem


TOK LEKCJI:
Lp. Czynności nauczyciela Czynności ucznia Uwagi:
1. CZYNNOŚCI WSTĘPNE:
Powitanie i sprawdzenie listy obecności.
Uczniowie potwierdzają swoją obecność.
2. Odpytanie jednego ucznia z lekcji poprzedniej. Uczeń prezentuje pracę domową i odpowiada.
3 Podanie głównego celu lekcji i zapisanie nowego tematu na tablicy. Uczniowie zapisują temat w zeszycie przedmiotowym.
4.
REKAPITULACJA SŁOWNICTWA:
Burza mózgów – nauczyciel prosi uczniów o podanie wyrazów kojarzących się ze słowem DOM (HOUSE), które zapisuje na tablicy.
Następnie nauczyciel wyświetla przygotowaną burzę mózgów na slajdzie, która zawiera słownictwo potrzebne w dalszym toku lekcji.

Uczniowie podają wyrazy po czym porównują je z wyrazami na wyświetlonym slajdzie.
5. Nauczyciel prosi uczniów o wykonanie w parach ćw. I z podręcznika str. 62.
Uczniowie pracując w parach wykonują ćwiczenie i wraz z nauczycielem sprawdzają je.
6. Następnie nauczyciel prosi uczniów o wykonanie ćw. II z podręcznika str. 62, ćwiczenie to wykonuje razem cała klasa. Uczniowie wspólnie rozwiązują ćw. III.

7. Nauczyciel przypomina przyimki miejsca poprzez wyświetlenie ich na slajdzie (Prepositions of place) a następnie prosi uczniów o użycie ich odpowiednio w zdaniach Uczeń wskazany przez n-la tłumaczy zdania z użyciem przyimka miejsca.

8. Nauczyciel prosi uczniów o rozwiązanie ćw. V z podręcznika str. 63, dotyczącego typów domu. Nauczyciel pomaga uczniom poprzez wyświetlanie kolejno zdjęć z typami domu wraz z ich angielskimi nazwami. Uczniowie rozwiązują ćw. V dopasowując typy domów do ich definicji, wspomagając się slajdami które wyświetla nauczyciel.
9.
SŁUCHANIE:
Nauczyciel wyświetla slajd dotyczący wynajmowania domu/ mieszkania (RENT) aby zaktywizować słownictwo potrzebne w rozwiązaniu zadania słuchanego typu wielokrotnego wyboru, z podręcznika ćw. II str.65.

Uczniowie aktywizują potrzebne słownictwo i rozwiązują ćw. II.
10.
MÓWIENIE:
Nauczyciel przypomina uczniom o typie zdania maturalnego występującym na maturze ustnej – Uzyskiwanie i udzielanie informacji. Następnie prosi uczniów o odegranie jednej lub dwóch rozmów sterowanych z wykorzystaniem słownictwa z ostatniego slajdu. Scenki są w ćw. I i IV w podręczniku na stronie 65 jak również n-el wyświetla je na tablicy dla ucznia.

Uczniowie odgrywają jedną lub dwie rozmowy sterowane z ćw. I i IV w podręczniku.
11.
Podsumowanie lekcji i ocena aktywności uczniów. Uczniowie wraz z nauczycielem podsumowują lekcję.
12. Zadanie pracy domowej uczniom. Uczniowie zapisują pracę domową.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.