Katalog Wanda Matejko-Czechura, 2020-11-06 Tarnobrzeg Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego starającego się o awans na nauczyciela dyplomowanego.Centrum Edukacji Zawodowej w Stalowej Woli 37-450 ul. Kwiatkowskiego 1 PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Wanda Matejko-Czechura - nauczyciel przedmiotów zawodowych w zawodzie technik usług fryzjerskich INFORMACJE O NAUCZYCIELU 1. Imię i nazwisko: Wanda Matejko-Czechura 2. Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany 3. Nazwa szkoły: Centrum Edukacji Zawodowej w Stalowej Woli 4. Adres szkoły: ul. Kwiatkowskiego 1, 37-450 Stalowa Wola 5. Posiadane kwalifikacje: wykształcenie wyższe magisterskie 6. Nauczane przedmioty: zabiegi fryzjerskie, zabiegi chemiczne, projektowanie fryzur, stylizacja fryzur 7. Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2020 8. Planowany termin zakończenia stażu 31.05.2023 Plan rozwoju zawodowego opracowany zgodnie z wymaganiami dla nauczycieli mianowanych, ubiegających się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego, zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego z późniejszymi zmianami. Celem podejmowanego stażu jest uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego PLANOWANE DZIAŁANIA § 8. ust.3 pkt. 1 Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się. Lp.1. Zadania do wykonania: Udział w formach doskonalenia oraz stosowanie wiedzy i umiejętności w doskonaleniu własnego warsztatu pracy. Formy realizacji: • udział w zróżnicowanych formach kształcenia zawodowego (kursy, konferencje, e-konferencje, szkolenia dotyczących metodyki nauczania, pracy wychowawczej uczniów, itp.) • studiowanie fachowej literatury • wykorzystanie technologii w edukacji • udział w nauczycielskich forach dyskusyjnych Termin: cały okres stażu Dowody realizacji: • zaświadczenia o ukończonych kursach, warsztatach, szkoleniach • notatki Efekty: • rozwój własnego warsztatu pracy ii kompetencji w wiedzę teoretyczną i praktyczną pomocną w uatrakcyjnianiu prowadzonych lekcji • wykorzystanie zdobytej wiedzy do tworzenia nowych rozwiązań dydaktycznych • doskonalenie procesu dydaktyczno-s wychowawczego • wykaz tytułów fachowej literatury Lp. 2 Zadania do wykonania: Wykorzystanie w nauczaniu metod aktywizujących ucznia, rozwijających jego twórcze myślenie i umiejętności manualne. Formy realizacji: Dostosowanie odpowiednich metod aktywizujących podczas prowadzonych zajęć z nauczanych przedmiotów zawodowych dla uczniów zdolnych i ze zwiększonymi trudnościami nauczania Termin: cały okres stażu Dowody realizacji: • notatki z wykorzystanych metod • ankiety • analiza wyników egzaminów zawodowych • rozmowa z uczniem i rodzicem Efekty: • aktywizowanie uczniów, pogłębianie ich wiedzy teoretycznej i praktycznej • rozwijanie twórczego myślenia wśród uczniów • polepszenie jakości prowadzonych zajęć • przyjazny i atrakcyjny sposób zdobywania umiejętności • rozwijanie zdolności uczniów zdolnych i uczniów którzy potrzebują większego zaangażowania Lp. 3 Zadania do wykonania: Skuteczne narzędzia multimedialne i informatyczne sprzyjające procesowi uczenia się. Korzystanie z zasobów Internetu. Formy realizacji: • wykorzystywanie komputera jako narzędzia w pracy do opracowywania prezentacji multimedialnych, kamery, aparatu cyfrowego • stosowanie oprogramowania komputerowego do projektowania wizerunku w stylizacji fryzur • prowadzenie zajęć przedmiotowych z wykorzystaniem zróżnicowanych programów, aplikacji, multimediów (np. tabletów, smart fonów), postali społecznościowych klasy, komunikatorów • korzystanie ze współczesnych rozwiązań technologicznych tj. platform edukacyjnych, dysku Google, udostępnianie chmury, generatorów stron (krzyżówek, testów) • realizacja zadań nauczanych przedmiotów we własnej zakładce umieszczonej na stronie internetowej Centrum Edukacji Zawodowej Termin: cały okres stażu Dowody realizacji: • zgromadzone materiały • zdjęcia • notatki • publikowanie wydarzeń na stronie internetowej • bieżące uzupełnianie dziennika elektronicznego Efekty: • sprawna komunikacja z uczniami i rodzicami • możliwość kształcenia na odległość • korzyści w przygotowaniu się do zajęć • umieszczane informacje na stronach internetowych dają możliwość uczestnictwa w oferowanych konkursach, projektach, akcjach • możliwość nieograniczonego dostępu do materiałów przygotowujących do zewnętrznych egzaminów zawodowych (filmy instruktażowe, testy) § 8. ust.3 pkt. 2 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli Lp. 1 Zadania do wykonania: Wspieranie pracy nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych Formy realizacji: • konsultacje i pomoc nauczycielom stażystom i kontraktowym w prowadzeniu lekcji Termin: cały okres stażu Dowody realizacji: • potwierdzenie uczestnictwa nauczycieli przygotowane materiały do zajęć lekcyjnych Efekty: • wspieranie, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem • tworzenie relacji koleżeńskich Lp. 2 Zadania do wykonania: Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli Formy realizacji: • opracowanie zajęć lekcyjnych, przygotowanie pomocy dydaktycznych • obserwacja i omówienie przeprowadzonych zajęć Termin: cały okres stażu Dowody realizacji: • scenariusze • notatki własne Efekty: • pogłębianie umiejętności i doświadczenia • ciekawa forma doskonalenia zawodowego • samorealizacja i analiza własnych kompetencji Lp.3 Zadania do wykonania: Dzielenie się z innymi nauczycielami wiedzą zdobytą w czasie szkoleń Formy realizacji: • opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej Termin: 10.2020 Dowody realizacji: • publikacja planu rozwoju zawodowego na stronach internetowych portalu oświatowego Efekty: • udostępnianie własnych pomysłów, rozwiązań, opracowań Lp.4 Zadania do wykonania: Współpraca z nauczycielami Formy realizacji: • konsultacje z nauczycielami uczącymi innych kierunków przedmiotów zawodowych w ramach doskonalenia zawodowego • realizacja wspólnych przedsięwzięć/projektów • współpraca z wychowawcami w celu wypracowania wspólnych działań wychowawczych Termin: cały okres stażu Dowody realizacji: • potwierdzenie nauczycieli • wpisy w dzienniku • notatki • przedsięwzięcia /projekty Efekty: • wymiana doświadczeń i spostrzeżeń dotyczących obserwowanych zajęć lekcyjnych • wspólna realizacja planowanych przedsięwzięć • integracja i podnoszenie własnych umiejętności Lp.5 Zadania do wykonania: Praca w zespole przedmiotów zawodowych Formy realizacji: • analiza programów nauczania • ewaluacja planów nauczania Termin: cały okres stażu Dowody realizacji: • potwierdzenie nauczycieli • zebrania i spotkania • notatki Efekty: • podniesienie jakości oraz dostosowań w nauczaniu modułowym § 8. ust.3 pkt. 3 Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Lp.1 Zadania do wykonania: Realizacja zadań poszerzających działania dydaktyczne i wychowawcze. Formy realizacji: • zorganizowanie warsztatów dla nauczycieli • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla uczniów mających trudności w nauce • organizowanie zajęć dla uczniów • zdolnych rozwijających swoje zainteresowania i pasje Termin: cały okres stażu Dowody realizacji: • potwierdzenia udziału • adnotacje w dziennikach realizacja projektów Efekty: • realizacja zajęć dodatkowych i wyrównanie szans wśród uczniów • rozwijanie uzdolnień uczniów • kształtowanie aktywności i kreatywności Lp.2 Zadania do wykonania: Udział w realizacji zadań programu profilaktycznego. Formy realizacji: • współpraca z pedagogiem szkolnym, z wychowawcami klas w zakresie realizacji zadań wychowawczo- profilaktycznych Termin: cały okres stażu Dowody realizacji: • listy obecności • notatki • zapis w dzienniku elektronicznym Efekty: • promowanie wśród młodzieży wartości moralnych i etycznych w życiu codziennym • wspieranie zainteresowań i rozwój osobowy ucznia • pomoc w przezwyciężaniu niepowodzeń szkolnych Lp.3 Zadania do wykonania: Współorganizowanie/ organizowanie imprez szkolnych i konkursów. Formy realizacji: • prowadzenie różnorodnej formy promocji szkoły w środowisku lokalnym • organizacja konkursów, pokazów, wystaw, kiermaszów, akcji charytatywnych i prezentacji • organizacja warsztatów zawodoznawczych Termin: cały okres stażu Dowody realizacji: • zgromadzone scenariusze • notatki Efekty: • zapoznanie uczniów szkół podstawowych z ofertą kierunku kształcenia • przeprowadzenie warsztatów zawodoznawczych wśród uczniów klas podstawowych • tworzenie pozytywnego wizerunku w środowisku lokalnym Lp.4 Zadania do wykonania: Organizowanie wycieczek przedmiotowych w ramach uatrakcyjniania wiedzy i zainteresowań. Forma realizacji: • integracja młodzieży • rozwijanie zainteresowań i pasji uczniów Termin: cały okres stażu Dowody realizacji: • karty wycieczek • listy obecności Efekty: • wzbogacenie wiadomości i umiejętności • poznawanie i rozwijanie zainteresowań uczniów • kształtuje i wzbogacają nawyki kulturalnego spędzania czasu Lp.5 Zadania do wykonania: Współpraca z instytucjami lokalnymi Forma realizacji: • nawiązanie współpracy z innymi instytucjami działającymi w najbliższym otoczeniu Termin: cały okres stażu Dowody realizacji: • sprawozdanie Efekty: • możliwość zaprezentowania uczniów w środowisku lokalnym • umiejętność współpracy i komunikacji z instytucjami • motywacja do zaprezentowania się/ satysfakcja z osiągnięcia sukcesu Lp. 6 Zadania do wykonania: Wdrożenie do przedmiotu ,,Zabiegi fryzjerskie’’ realizację kształcenia metodą projektu edukacyjnego. Forma realizacji: • przygotowanie tematów i realizacja samodzielnej pracy uczniów metodą projektu w zakresie kształcenia zawodowego • nadzór i wsparcie nauczyciela prowadzącego Termin: cały okres stażu Dowody realizacji: • opracowane materiały z realizacji projektów uczniów Efekty: • kształtowanie umiejętności • integracja • samodzielna praca uczniów • wiedza z wielu dziedzin § 8. ust.3 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Lp.1 Zadania do wykonania: Opracowanie i wdrożenie programu innowacyjnego. Forma realizacji: • opracowanie i wdrożenie programu zajęć dla uczniów zdolnych oraz ze zwiększonymi trudnościami w opanowaniu podstawy programowej • prowadzenie zajęć z udziałem specjalisty zawodowego Termin: cały okres stażu Dowody realizacji: • opracowany program • dokumentacja fotograficzna Efekty: • kreatywność uczniów i nauczycieli • korzyści dla ucznia, nauczyciela i szkoły § 8. ust.3 pkt. 4b Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej Lp.1 Zadania do wykonania: Pełnienie koordynatora wolontariatu. Forma realizacji: • organizowanie warsztatów i akcji o charakterze charytatywnym • współpraca z organizacjami lokalnymi Termin: cały okres stażu Dowody realizacji: • lista uczestników wolontariatu • sprawozdanie Efekty: • podnoszenie własnych kompetencji • pozwala poznawać odpowiedzialność, wrażliwość i otwartość uczniów • wolontariat wychowuje, kształtuje, rozwija postawę tolerancji, empatii i solidarności społecznej Lp.2 Zadania do wykonania: Pełnienie funkcji koordynatora projektu ,,Kreatywny fryzjer’’ Forma realizacji: • realizacja projektów o zróżnicowanej tematyce • warsztaty • pokazy fryzjerskie • zajęcia pozalekcyjne Termin: cały okres stażu Dowody realizacji: • dokumentacja fotograficzna, • zapis multimedialny • scenariusze • publikacja internetowa Efekty: • umiejętność pracy indywidualnej lub współpracy w zespole • integracja nauczycieli, uczniów a także rodziców wokół wspólnych działań • poczucie satysfakcji • aktywizacja i rozwijanie kreatywności uczniów • korzystanie ze zróżnicowanych pomocy dydaktycznych • promowanie szkoły ……………………………………………………… ……………………………………………. (podpis nauczyciela) podpis i pieczęć Dyrektora szkoły) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |