Katalog Małgorzata Greszla, 2020-11-06 Rybnik Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nayczyciela mianowanego ubiegającego się o stopie awansu nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa nr... 44-270 Rybnik, ul. ... Dyrektor placówki: mgr ... Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2020 Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy Planowana data zakończenia stażu: 31 maja 2023 POSIADANE KWALIFIKACJE: 1. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Raciborzu- Filologia angielska nauczycielska z dodatkową specjalnością nauczycielską – filologia rosyjska. 2. Wyższa Szkoła zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach- Język angielski w biznesie. CEL GŁÓWNY: Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego CELE SZCZEGÓŁOWE: podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy , doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej, doskonalenie kompetencji w zakresie pracy opiekuńczej, dydaktycznej i wychowawczej, realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy placówki, pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi , samodzielnie lub poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela 26stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2018r., poz.967 i 2245 oraz z 2019r., poz. 730 i 1287) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2018 r., poz. 1574) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 23 sierpnia 2019r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. 2019r.,poz.1650) UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ § 8 ust. 3 pkt. 1 L.p. Powinności nauczyciela Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji 1. Pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. Poznanie procedury awansu zawodowego. Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Udział w kursach, warsztatach, szkoleniach i konferencjach stacjonarnych i internetowych dotyczących awansu zawodowego. Na bieżąco Wrzesień 2020 Cały okres stażu Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego. Zaświadczenia. 2. Odbycie stażu dotyczącego awansu zawodowego. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu z opracowanym planem rozwoju zawodowego. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2020 Cały okres stażu Maj 2023 Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego. Sprawozdanie z realizacji planu. 3. Podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu pracy, w tym umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Przeprowadzenie analizy i samooceny własnej pracy. Prowadzenie zajęć w obecności Dyrektora. Ewaluacja i samoocena obserwowanych zajęć. Cały okres stażu Harmonogram spotkań. Scenariusze zajęć. Potwierdzenie Dyrektora. 4. Wykorzystanie narzędzi multimedialnych w pracy dydaktyczno-wychowawczej Prowadzenie elektronicznego dziennika lekcyjnego VULCAN Wykorzystanie platformy Teams do publikacji materiałów dydaktycznych i kontaktów z uczniami. Tworzenie własnych quizów językowych w aplikacji Kahoot i Quizziz dla celów lekcyjnych. Opracowywanie dokumentów, sprawozdań regulaminów, ogłoszeń z użyciem programów komputerowych. Wykorzystywanie zasobów internetowych w zakresie poszukiwania i aktualizacji wiedzy na temat nowych przepisów w prawie oświatowym. Wykorzystywanie zasobów internetowych w celu poszukiwania materiałów, w tym materiałów autentycznych ( filmów, nagrań, artykułów) do wykorzystania na zajęciach języka angielskiego. Przygotowywanie prezentacji, filmów, do zajęć lekcyjnych i spotkań z rodzicami. Prowadzenie zajęć lekcyjnych dla uczniów, zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów, kontraktowych z użyciem tablicy interaktywnej i oprogramowania do tablicy interaktywnej. Cały okres stażu Scenariusze zajęć Zdjęcia, filmy, prezentacje multimedialne Quizy w aplikacjach internetowych 5. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego Uczestniczenie w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego (rady szkoleniowe, konferencje metodyczne, warsztaty, kursy, e-webinaria). Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. Dzielenie się swoją wiedzą i pomysłami z innymi nauczycielami, rodzicami. Systematyczne śledzenie literatury metodycznej i dydaktycznej, korzystanie z zasobów biblioteki własnej i portali internetowych. Tworzenie własnego warsztatu pracy, materiałów dydaktycznych. Rozwijanie zainteresowań, pasji poprzez udział w różnych szkoleniach, pracę w zespołach zadaniowych, podejmowanie nowej współpracy. Cały okres stażu Zaświadczenia Materiały szkoleniowe Wykaz interesujących książek Wykaz stron internetowych Pomoce, filmy, zdjęcia. 6. Czynny udział w tworzeniu dokumentacji szkoły Regularne wpisy do dzienników lekcyjnych. Opracowywanie szkolnych regulaminów i procedur. Opracowanie badania wyników nauczania z języka angielskiego. Analiza badania wyników nauczania. Prowadzenie dokumentacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, przygotowanie IPET-ów, dostosowań wymagań dla uczniów. Dzienniki zajęć Regulaminy i procedury Plany pracy sprawozdania 7. Realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły. Wykorzystywanie nowatorskich metod i form pracy. Stosowanie w pracy metod aktywizujących i innowacyjnych. Organizacja konkursów szkolnych. Przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych i międzyszkolnych. Rozwijanie wiedzy i umiejętności językowych. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach w ramach zajęć rozwijających. Cały okres stażu Scenariusze zajęć Zdjęcia, prace uczniów Baza materiałów konkursowych Dyplomy Zaświadczenia 8. Współpraca z rodzicami i środowiskiem rodzinnym. Prowadzenie spotkań z rodzicami. Pedagogizacja rodziców. Konsultacje indywidualne z rodzicami Włączanie rodziców w organizację imprez i wycieczek klasowych. Cały okres stażu Wpisy w dzienniku elektronicznym Dokumentacja wychowawcy UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE ZAJĘĆ OTWARTYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI; § 8 ust. 3 pkt. 2 L.p Powinności Nauczyciela Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji 1. Realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami podczas spotkań zespołów klasowych. Sporządzania opinii o uczniach wydawanych na potrzeby instytucji współpracujących z placówką- Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Rybniku Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, Gromadzenie i udostępnianie materiałów i pomocy dydaktycznych Wspólne rozwiązywanie problemów dydaktyczno- wychowawczych uczniów. Cały okres stażu Potwierdzenie Dyrektora Szkoły Dokumentacja Scenariusze zajęć Potwierdzenie współpracy przez innych nauczycieli 2. Publikacja własnego planu rozwoju zawodowego na portalu edukacyjnym profesor.pl Opublikowanie na portalu internetowym Profesor.pl zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. Październik/ Listopad 2020 Zaświadczenie Publikacja na stronie internetowej 3. Opracowywanie i i udostępnianie do wykorzystania przez innych nauczycieli materiałów dydaktycznych. Publikacja scenariuszy zajęć na portalu internetowym Profesor.pl Udostępnianie innym nauczycielom swojego warsztatu pracy – scenariuszy zajęć, pomocy dydaktycznych. Cały okres stażu Zaświadczenie Publikacja na stronie internetowej 4. Prowadzenie szkoleń w ramach WDN. Opracowanie multimedialnych prezentacji szkoleniowych dla nauczycieli na platformie Teams. Cały okres stażu Prezentacje multimedialne. Potwierdzenie Dyrektora szkoły. 5. Przeprowadzić co najmniej 3 godziny zajęć otwartych dla nauczycieli oraz dokonać ich ewaluacji, w obecności, w miarę możliwości, nauczyciela-doradcy metodycznego w zakresie tych zajęć lub nauczyciela-konsultanta lub przedstawiciela organu sprawującego nadzór pedagogiczny. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli. Prezentowanie innowacyjnych metod pracy z uczniami w różnym wieku. Dokonanie ewaluacji przeprowadzonych zajęć. Prowadzenie współpracy z innymi nauczycielami. Cały okres stażu Scenariusze lekcji Lista obecności nauczycieli na zajęciach POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH § 8 ust. 3 pkt. 3 L.p Powinności nauczyciela Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji 1. Realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły. Bieżące i systematyczne diagnozowanie potrzeb rozwojowych, edukacyjnych oraz zdolności dzieci. Diagnozowanie dzieci, pomoc w rozpoznawaniu trudności w zakresie udzielanej w placówce pomocy psychologiczno-pedagogicznej Kierowanie na diagnozę specjalistyczną do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej dzieci wymagających indywidualnego wsparcia Rozmowy indywidualne z dziećmi i ich rodzicami. Wspieranie rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych poprzez rozmowy indywidualne oraz spotkania ze specjalistami na terenie placówki. Cały okres stażu Dokumentacja Adnotacje w dzienniku elektronicznym 2. Praca z uczniami z trudnościami Organizacja i prowadzenie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z języka angielskiego. Cały okres stażu Dzienniki zajęć 3. Praca z uczniem zdolnym Organizacja i prowadzenie zajęć rozwijających z języka angielskiego. Przygotowanie uczniów do konkursów. Cały okres stażu Dzienniki zajęć 4. Rozwijanie zainteresowań uczniów najbliższym otoczeniem poprzez szeroko rozumianą współpracę ze środowiskiem lokalnym. Organizowanie wycieczek edukacyjnych. Organizowanie wyjść na spektakle teatralne. Współorganizowanie i koordynowanie imprez szkolnych. Współorganizowanie uroczystości szkolnych. Cały okres stażu Adnotacje w dzienniku Zdjęcia 5. Promocja szkoły w środowisku lokalnym Współorganizowanie i koordynowanie imprez szkolnych. Współorganizowanie uroczystości szkolnych. Cały okres stażu Adnotacje w dzienniku Zdjęcia OPRACOWANIE I WDROŻENIE PROGRAMU, INNOWACJI LUB INNYCH DZIAŁAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH Z OŚWIATĄ, POWIĄZANYCH ZE SPECYFIKĄ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI NA RZECZ UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI § 8 ust. 3 pkt. 4a L.p Powinności nauczyciela Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji 1. Realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły; Kształtowanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. Opracowanie i wdrożenie własnej innowacji pedagogicznej „Expand your English Grammar and vocabulary with Quzziz App and Flashcards. Nauka Języka Angielskiego Quizem i Fiszkami” z wykorzystaniem aplikacji internetowej quizziz.com Ewaluacja wdrożonej innowacji. Wrzesień 2021 Czerwiec 2022 Program innowacji pedagogicznej i dokumentacja z nią związana. WYKONYWANIE ZADAŃ OPIEKUNA STAŻU, OPIEKUNA PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH, NAUCZYCIELA-DORADCY METODYCZNEGO, PRZEWODNICZĄCEGO ZESPOŁU NAUCZYCIELI, KOORDYNATORA WOLONTARIATU, KOORDYNATORA PROJEKTU, KURATORA SPOŁECZNEGO, EGZAMINATORA OKRĘGOWEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ, RZECZOZNAWCY DO SPRAW PODRĘCZNIKÓW, A W PRZYPADKU NAUCZYCIELI SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH – TAKŻE NAUCZYCIELA-KONSULTANTA WSPÓŁPRACUJĄCEGO ZCENTRUM EDUKACJI ARTYSTYCZNEJ; § 8 ust. 2 pkt. 4b L.p Powinności nauczyciela Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji 1. Pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego; Pełnienie funkcji opiekuna stażu. Pełnienie roli opiekuna nauczyciela stażysty i kontraktowego Przestrzeganie procedur związanych z awansem zawodowym, pomoc podczas opracowania planu rozwoju zawodowego i wywiązywanie się ze swoich obowiązków opiekuna stażu Prowadzenie zajęć w obecności stażysty, nauczyciela kontraktowego. Obserwacja zajęć prowadzonych przez nauczyciela stażystę. Cały okres stażu Potwierdzenie współpracy z nauczycielem – stażystą 2. Praca w zespole nauczycieli. Aktywny udział w spotkaniach zespołu nauczycieli, wymiana doświadczeń. Realizacja przydzielonych zadań. Współtworzenie wymaganej dokumentacji. Przekazywanie wiadomości, dzielenie się zdobytymi materiałami z odbytych kursów, szkoleń i warsztatów. Cały okres stażu Opracowywana dokumentacja 3. Realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły. Organizacja akcji charytatywnych. Organizacja i koordynowanie zbiórki na rzecz Domu Dziecka w Rybniku „Paczka dla Dzieciaczka”. Włączanie się do różnego rodzaju działań o charakterze charytatywnym na terenie szkoły (zbiórka na rzecz schroniska dla zwierząt). Listopad/ Grudzień 2021 Zaświadczenia Podziękowania * Plan może ulec zmianie. Zmiany mogą być naniesione aneksem. …………………………………………………… …………………………………………………… (data i podpis nauczyciela) (data i podpis Dyrektora) Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |