Katalog Karolina Federowicz-Kuś, 2020-11-23 Sosnowiec Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoCel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego 1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego (§ 7. ust1. pkt 1.) 1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca z gronem pedagogicznym, udział w konsultacjach i zebraniach rodziców. 2. Działalność w zespołach ds. regulaminów, ds. promocji szkoły, ds. mediów. 3. Współpraca z nauczycielami podczas organizacji różnych imprez szkolnych • Dzień Języków Obcych (ZSO nr12) • Otrzęsiny klas I (ZSO nr 12) • Dzień Otwarty Szkoły (SP 8) • Narodowe Święto Niepodległości (SP 8) • Inne (wynikające z bieżącego zapotrzebowania) 4. Prowadzenie działalności drużyny harcerskiej 15 SDH „Róża Wiatrów” przy Szkole Podstawowej nr 8 w Sosnowcu. 5.Prowadzenie zajęć z zakresu kultury i obyczajów krajów anglojęzycznych dla klas I-III. 6. Prowadzenie koła dziennikarskiego w SP 8. 7. Uczestnictwo w spotkaniach zespołu przedmiotów humanistycznych oraz zespołu nauczycieli nauczania zintegrowanego. W okresie stażu 2. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia ustawicznego (§ 7. ust 1.pkt 2.) 1. Podnoszenie kwalifikacji poprzez uzyskanie stopnia instruktorskiego ZHP: przewodnik. 2. Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu: • uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – radach szkoleniowych 3. Udział w zewnętrznym doskonaleniu nauczycieli (CDN, WOM, Metis, online, inne): • Warsztaty metodyczne • Kursy, szkolenia • Konferencje 4. Dzielenie się swoimi doświadczeniami i wiedzą z innymi nauczycielami 5. Zbieranie informacji o własnych osiągnięciach od dyrektora, opiekuna stażu, rady pedagogicznej 6. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych. 7. Studiowanie czasopism i literatury psychologiczno – pedagogicznej. 3. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty w zakresie funkcjonowania szkoły (§ 7. ust 1. pkt 3.) 1. Analiza dokumentacji • Rozporządzenie MEN z 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli • Rozporządzenie MEN z 14 listopada 2007r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli • Karta Nauczyciela • Ustawa o systemie oświaty 2. Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (materiały CDN, publikacje w prasie oświatowej, Internet). 3. Udział w radach pedagogicznych szkoleniowych oraz szkoleniach online podejmujących w/w temat. 4. Aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studium prawa oświatowego – analiza przepisów prawa oświatowego, śledzenie zachodzących zmian. 4. Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. (§ 7. ust 2. pkt 1.) 1.Współpraca z opiekunem stażu • Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu • Zawarcie kontraktu • Przygotowanie planu rozwoju zawodowego • Ustalenie terminów spotkań z opiekunem • Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli • Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora – konsultacja • Określenie mocnych i słabych stron własnej działalności 2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej • Zakup książek i pomocy dydaktycznych • opracowanie programu działania drużyny harcerskiej • realizacja programu - prowadzenie zbiórek harcerskich dla chętnych dzieci • podsumowanie i ewaluacja programu (na koniec roku szkolnego) • udział harcerzy w imprezach hufcowych • Tworzenie własnego warsztatu pracy, opracowywanie materiałów i pomocy dydaktycznych, itp. • Stworzenie bazy linków edukacyjnych. 3. Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wdrożenie w pracę dziennika elektronicznego Librus dla klas I-III SP. a 5. Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych (§ 7. ust 2. pkt 2.) 1. Organizowanie wycieczek dla dzieci po najbliższej okolicy (drużyna harcerska). Udział w biwaku harcerskim. (Szkoła Podstawowa nr 8) 2. Organizacja uroczystości okolicznościowych, konkursów, pomoc w organizacji imprez szkolnych. • Promowanie osiągnięć dzieci poza szkołą • przygotowywanie dzieci do uroczystości lokalnych np. przeglądu przedstawień, konkursów, festynów, itp. 3. Zdobywanie wiedzy o rozwoju wychowanków, współpraca z ich wychowawcami i rodzicami. 4. Troska o dobry kontakt z wychowankami i rodzicami. 5.Umieszczanie bieżących informacji na stronie szkoły oraz na Facebooku na temat działalności drużyny harcerskiej. (Szkoła Podstawowa nr 8). 6. Współpraca z Radą Dzielnicy Kazimierz w zakresie promocji wydarzeń szkolnych. 7. Prowadzenie strony szkoły na Facebooku. (ZSO nr12) 8. Prowadzenie gazetki ściennej o różnorodnej tematyce związanej ze współczesnymi problemami społecznymi i cywilizacyjnymi. 9. Wydawanie szkolnej gazetki „Lolek”, prowadzenie koła dziennikarskiego. Uwrażliwianie młodzieży na współczesne problemy cywilizacyjne i rozwojowe dzieci. (Szkoła Podstawowa nr 8). 10. Prowadzenie zajęć wyrównawczych dla uczniów słabych w klasach I-III. 11. Organizowanie, współorganizowanie lub koordynowanie konkursów z języka angielskiego i języka polskiego. 12. Udział w licznych konkursach przedmiotowych z języka angielskiego i języka polskiego 6. Umiejętność wykorzystania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 7. ust 2. pkt 3.) 1. Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy: • Wykonywanie pomocy dydaktycznych za pomocą komputera • Opracowywanie dokumentów, scenariuszy zajęć za pomocą komputera. • Kontakt z nauczycielami, opiekunem stażu za pomocą poczty elektronicznej. • Dbanie o estetyczny i atrakcyjny wygląd placówek poprzez tworzenie dekoracji związanych z porą roku, oraz gazetek tematycznych w gablotach w obu szkołach. • Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych dla dzieci • Tworzenie i zastosowanie prezentacji multimedialnych (Power Point) podczas zajęć z dziećmi • Opracowywanie i drukowanie dyplomów, zaproszeń na różne szkolne uroczystości • Prowadzenie Fanpage na Facebooku ZSO nr 12 oraz drużyny harcerskiej. • Korzystanie ze znajomości programów graficznych w opracowywaniu gazetki szkolnej. • Publikacja planu rozwoju zawodowego w Internecie. • Współpraca z rodzicami za pośrednictwem Dziennika Elektronicznego • Uczestnictwo w szkoleniach metodycznych online • Korzystanie z pomocy portali edukacyjnych 7. Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań (§ 7. ust 2. pkt 4.) 1. Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty na różnego rodzaju formach doskonalenia zawodowego 2. Samokształcenie – zapoznanie się z propozycjami wydawniczymi z w/w dziedzin. 3. Wykorzystanie własnej wiedzy psychologiczno – pedagogicznej w pracy codziennej oraz w nawiązywaniu współpracy ze specjalistami pracującymi w szkole (pedagog, psycholog, logopeda). Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych (np. uczeń zdolny; uczeń o obniżonych możliwościach) oraz z uczniami zaniedbanymi środowiskowo. 4.Udział w pracach zespołów wychowawczych. Omawianie problemów uczniów i proponowanie środków naprawczych. 8. Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż (§ 7. ust 2. pkt 5. ) 1. Udział w konferencjach o systemie oświaty. 2. Udział w radach pedagogicznych, szkoleniowych, podejmujących w/w temat. 3 Aktualizacja wiedzy poprzez indywidualne studium prawa oświatowego. 4. Konstruowanie planów wynikowych, przedmiotowych systemów nauczania i innych dokumentów nauczania. 5. Współpraca z zespołem ds. regulaminów w celu aktualizacji i zmian dotyczących w/w dokumentów. 6. Podjęcie współpracy z psychologiem w celu poszerzenia wiedzy na temat rozwoju dzieci oraz pojawiających się trudności. * Plan rozwoju zawodowego został stworzony na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, z uwzględnieniem zmian w tekście zawartych w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007r. **Niniejszy plan może ulec zmianie w trakcie realizacji zadań , ze względu na pracę nauczyciela w dwóch placówkach oświatowych. Sosnowiec, dn …………………………………. Podpis Nauczyciela ……………………………….. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |