AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Paulina NIemierska, 2020-12-04
Łódź

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Dzień bez skarpetek

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ
„DZIEŃ BEZ SKARPETEK” 21.10.2020

Prowadząca: Paulina Niemierska
Miejsce: Przedszkole Lingwistyczne „Dobry Start” w Łodzi
Grupa: „Smerfy” 3-4 latki

Temat: „Dzień bez skarpetek” - wspólne zabawy.

Cele ogólne:
- nazywanie poszczególnych elementów garderoby i dopasowanie ich do odpowiednich części ciała
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
- zachęcenie do wspólnej zabawy
- integracja grupy

Cele szczegółowe:
Dziecko:
- nazywa i wskazuje części ciała i elementy z garderoby,
- odczuwa radość i przyjemność wspólnej zabawy z kolegami i koleżankami z grupy
- wykonuje ćwiczenia gimnastyczne
- współdziała w grupie
- dopasowuje skarpetki do pary
- bierze aktywny udział w grach i zabawach

Metody:
- słowne
- czynne
- zabawy
- burza mózgów

Formy pracy:
- praca z całą grupą;
- praca w małych grupach;
- praca indywidualna.

Środki dydaktyczne:
- piosenka „Wesoły pociąg”
- tamburyno
- plakaty z ubraniami dzieci
- worek ze skarpetkami
- sylwety skarpetek
- woreczki gimnastyczne

Przebieg zajęć:

1.Powitanie się piosenką „Witam Was”.

2.Zabawa słowna „Mam na sobie ...”:
Zadaniem dzieci jest dokończyć zdanie w co są ubrani np. „Mam na sobie czerwoną sukienkę”.

3.Podróż do „Ubraniolandii”:
Dzieci ustawiają się w pociąg do wspólnej podróży przy piosence „Wesoły pociąg” i informuje przez mikrofon, że dzisiaj dzieci odbędą wycieczkę do krainy ubrań.

4.Pierwsza stacja „Czapeczkowo”:
Pociąg zatrzymuje się, dzieci siadają na dywanie, wspólnie z nauczycielem rozwiązują zagadki.
Miewa daszek z przodu, chociaż to nie domek
Chroni przed słońcem i chłodem, włożona na głowę. (czapka)

3. Druga stacja - „bluzeczkowo:
Dzieci wsiadają do pociągu i ruszają w dalszą podróż przy piosence, pt. „Wesoły pociąg”.
Pociąg zatrzymuje się, dzieci siadają na dywanie i słuchają zagadki czytanej przez nauczyciela.
„Mają długie lub krótkie rękawy,
żeby je samodzielnie ubrać,
niezłej trzeba nabrać wprawy.” (bluzka)

4. Trzecia stacja - „spodenkowo”
Dzieci wsiadają ponownie do pociągu i ruszają w dalszą podróż przy piosence, pt. „Wesoły pociąg”.
Pociąg zatrzymuje się, dzieci siadają na dywanie i słuchają zagadki czytanej przez nauczyciela.
„Zawsze będzie Ci wygodnie,
gdy w zimę na nogi włożysz....” (spodnie)

5.Zabawa z woreczkami „Zbieramy grzybki”:
Zadaniem dzieci jest palcami u nóg złapać woreczki - grzybki i podnieść do góry. Zadanie powtarzamy kilka razy.

6. Czwarta stacja - „skarpetkowo”
Dzieci wsiadają jeszcze raz do pociągu i ruszają w dalszą podróż przy piosence, pt. „Wesoły pociąg”.
Pociąg zatrzymuje się, dzieci siadają na dywanie i słuchają zagadki czytanej przez nauczyciela.
„Gdy stopy się z zimna
zamienić chcą w lód,
szybciutko je załóż,
a stanie się cud!” (skarpetki)

7. ”Skarpetki do pary” - zadanie polegające na dopasowaniu do siebie takich samych skarpetek.

8. „Skarpetkowy pokaz mody” - Pani Skarpetina przygotowuje czerwony dywan i zaprasza dzieci do zaprezentowania swoich skarpetek, które dzieci założyły tego dnia do przedszkola.

9. Pamiątkowe zdjęcie szalonych skarpetek dzieci.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.