AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Paulina NIemierska, 2020-12-04
Łódź

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Sprzątanie Świata

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ W RAMACH AKCJI
„SPRZĄTANIE ŚWIATA”


DATA: 29.09.2020 R.
MIEJSCE: PRZEDSZKOLE LINGWISTYCZNE W ŁODZI
PROWADZĄCA: PAULINA NIEMIERSKA


TEMAT: ZAJĘCIA PRZYRODNICZE W RAMACH AKCJI „SPRZĄTANIE ŚWIATA”.



CEL OGÓLNY:
- Zachęcenie dzieci do udziału w ogólnoświatowym Dniu Sprzątania Świata
i rozumienia znaczenia tej akcji dla życia na ziemi..
 
CELE SZCZEGÓŁOWE:
DZIECKO:
- próbuje wskazać ilustracje na, których ludzie szanują przyrodę, a na których ją niszczą,
- czuje się odpowiedzialne za środowisko,
- wie, że należy dbać o środowisko,
- zna skutki pozostawiania śmieci na terenie przedszkola, w parku,
- potrafi współdziałać w grupie podczas sprzątania terenu przedszkola (element przeprowadzony w sali przedszkolnej)
 
FORMA PRACY:
- grupowa,
- indywidualna.
 
METODY PRACY:
- słowna (pogadanka, wiersz, rozmowa przy obrazkach),
- oglądowa (pokaz obrazków, sposobu sprzątania śmieci),
- czynna (zadań stawianych do wykonania, sprzątanie sali przedszkolnej).
 
POMOCE DYDAKTYCZNE:
- obrazki przedstawiające środowisko czyste oraz zanieczyszczone,
- płyta CD z piosenką https://www.youtube.com/watch?v=tu279AIis8w ,
- obręcze czerwone i zielone,
- pudła imitujące pojemniki do segregowania śmieci,
- woreczki na śmieci,
- rękawiczki jednorazowe,
- naklejki ekoludka,
- praca plastyczna.
 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
  
1. Powitanie
 
Nauczyciel wita dzieci. Witam wszystkie dzieci, które lubią chodzić do przedszkola, lubią owoce, lubią jeździć na rowerze, lubią jeść obiadek w przedszkolu itd. Za każdym razem dzieci machają.
  
2. Uświadomienie dzieciom tematu zajęć.
 
Nauczyciel prosi dzieci, aby usiadły na dywaniku.
 
Wprowadzenie do tematu, rozmowa z dziećmi na temat częstych spacerów do pobliskiego parku. Dzielenie się dzieci spostrzeżeniami, wrażeniami (brak koszy na śmieci, porozrzucane śmieci, butelki itp.)
 
3. Zapoznanie się dzieci z Ekoludkiem:
 
Ekoludek to przyjaciel przyrody, zaprzyjaźnia się z dziećmi, które tak jak on dbają o przyrodę. Ekoludek przedstawia się dzieciom wierszykiem:
 
Jestem małym Ekoludkiem
O przyrodę zawsze dbam.
Chcę by na naszej pięknej ziemi
Przyjemnie żyło się nam.
 
4. Pani przedstawia dzieciom obrazki obrazujące środowisko czyste i zaśmiecone.
 
Dzieci rozmawiają na temat obrazków przedstawiających środowisko czyste i zaśmiecone. Porównują wygląd przyrody na obrazkach, wyciągają odpowiednie wnioski, po wspólnej pogadance same potrafią powiedzieć, czy trzeba sprzątać świat.
 
5. Zabawa dydaktyczna
 
Dzieci wkładają do zielonej obręczy obrazki, które przedstawiają piękną przyrodę, a do czerwonej obrazki ze środowiskiem zaniedbanym.
 
5. Zabawa ruchowa przy piosence Piosenka Ekoludków. Pani puszcza piosenkę z płyty. Dzieci przy pomocy pani naśladują ruchem, gestem treść piosenki.
 
Dzieci lubią drzewa, kwiaty
Są z naturą matką „na ty”
A dorośli, każdy wie!
Zachowują cechy złe:
Trują z lewa, trują z prawa,
Ingerują wciąż w jej prawa:
Psują nocą, niszczą w dzień –
Hej człowieku zmień się zmień!
Z naturą „na ty” radośniej jest żyć
Gdy wszystko wokoło rozkwita:
I dziecko i kwiat, cały nasz świat –
Bo bez niej nie byłoby życia.
Z naturą „na ty”, kto nie jest – ten zły
I życie go czeka ponure
Z naturą „na ty” będziemy od dziś,
Bo bardzo kochamy naturę!
Kto n naturą nie jest „na ty”
Kto jej wciąż wyrządza straty –
Mimo, że jej dzieckiem jest
Zawsze kończy źle!
My – jej dzieci przed takimi
Naszą Matkę ochronimy:
Każde zwierzę, każdy kwiat –
Bo natura to nasz świat.
Z naturą na ty…

6. Zabawa dydaktyczna – segregujemy śmiecie
 
Kartonowe pudła imitują pojemniki na odpady (plastik, szkło, papier). Dzieci segregują śmiecie porozrzucane na dywaniku.
 
7. Zabawa relaksacyjna.
 
Nauczyciel puszcza cichą muzykę relaksacyjną. Dzieci wykonują polecenia nauczyciela.
 
- Oddychamy spokojnie i głęboko. Oddychamy tak, jak oddycha lokomotywa. Nabieramy powietrze noskiem i wypuszczamy ustami. Powietrze wchodzi lekko przez nosek i wychodzi buzią. Każde dziecko ma nosek i każde dziecko ma buzię. Oddychamy równo, głęboko i spokojnie (kilka razy).
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.