![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | FORUM | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Halina Żołna, 2021-01-11 Wieliczka Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego Planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanegoKARTA INFORMACYJNA Imię i nazwisko: Halina Żołna Posiadane kwalifikacje - nauczyciel przedmiotów zawodowych gastronomiczno-hotelarskich Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany Cel główny: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Cele szczegółowe: •podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy •doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej, •doskonalenie kompetencji w zakresie pracy opiekuńczej, dydaktycznej i wychowawczej, •realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy placówki, •pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi, samodzielnie lub poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego. Podstawy prawne: • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela 26stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2018r., poz.967 i 2245 oraz z 2019r., poz. 730 i 1287) • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2018 r., poz. 1574) • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 23 sierpnia 2019r. zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. 2019r.,poz.1650) Okres stażu: 01.09.2020 r. – 31.05.2023 r. (2 lata 9 miesięcy) § 8 UST. 3 PKT 1 Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się; 1. Efektywne stosowanie technologii komputerowej i informatycznej w pracy pedagogicznej: • Korzystanie z programów komputerowych oraz platform edukacyjnych przy przygotowaniu zajęć oraz podczas prowadzenia zajęć lekcyjnych. • Tworzenie materiałów edukacyjnych. • Korzystanie z sieci Internet. • Korzystanie z aplikacji i usług Microsoft 365 przy sporządzaniu planów i dokumentacji szkolnej. • Korzystanie z platformy Vulcan podczas obsługi dziennika elektronicznego oraz administracji rekrutacji elektronicznej. 2.Wykorzystywanie serwisów edukacyjnych: • Wykorzystywanie zasobów internetowych w zakresie poszukiwania nowych przepisów w prawie oświatowym, pomysłów na realizację zadań wychowawczo-dydaktycznych oraz wskazówek pedagogicznych. • Wymiana poglądów i umiejętności z nauczycielami oraz ekspertami w branży gastronomicznej. 3. Prowadzenie lekcji w pracowni komputerowej i multimedialnej: • Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem tablicy multimedialnej, komputerów, tabletów, smartfonów. • Wykorzystanie prezentacji multimedialnych oraz filmów edukacyjnych. • Korzystanie z programów gastronomicznych i dietetycznych. 4. Tworzenie narzędzi do ewaluacji: • Opracowywanie sprawdzianów, testów, ćwiczeń. • Wykorzystanie platform internetowych oraz aplikacji aranżujących testy, ćwiczenia, quizy, gry edukacyjne. 5. Stosowanie technologii komunikacyjnej: • Kontakt z nauczycielami, uczniami i rodzicami uczniów za pośrednictwem e-dziennika, Microsoft 365, komunikatorów internetowych. • Korzystanie z portali społecznościowych. • Kontakt z przedstawicielami wydawnictw edukacyjnych, przedstawicielami biur podróży organizującymi wycieczki szkolne za pośrednictwem poczty elektronicznej. 6. Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów: • Zapoznanie uczniów z możliwościami wykorzystania programów i platform edukacyjnych w nauce przedmiotów zawodowych. • Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów. • Edukacja uczniów w zakresie bezpiecznego i celowego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych. 7. Pogłębienie wiedzy merytorycznej z technologii informacyjnej: • Analiza fachowej literatury. • Kursy i szkolenia z zakresu technologii informacyjnej. 8. Wykorzystanie w pracy metod aktywizujących: • Stosowanie w pracy metod aktywizujących i innowacyjnych. • Kursy i szkolenia z zakresu metod aktywizujących. 9. Publikacje na stronach internetowych: • Opublikowanie w serwisach edukacyjnych dla nauczycieli zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego • Udostępnianie na portalach edukacyjnych innym nauczycielom własnego warsztatu pracy • Publikowanie artykułów na stronie szkoły § 8 UST. 3 PKT 2 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli; 1. Dzielenie się wiedza i doświadczeniem z innymi pracownikami: • Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli. • Udział w lekcjach koleżeńskich. • Podejmowanie wspólnych działań, realizowanie projektów edukacyjnych we współpracy z innymi nauczycielami. 2. Współpraca z nauczycielami w celu rozpoznawania i niwelowania trudności wychowawczych: • Dzielenie się spostrzeżeniami i uwagami oraz wspólne rozwiązywanie problemów wychowawczych. • Udział w spotkaniach Zespołu Wychowawców. • Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym. 3. Wymiana doświadczeń i praca w ramach zespołu przedmiotowego: • Aktywne uczestnictwo w pracach zespołu przedmiotowego. • Wymiana doświadczeń i wzajemna pomoc • Udostępnianie materiałów szkoleniowych na posiedzeniach Zespołu Przedmiotowego • Analiza egzaminów zawodowych 4. Dzielenie się własnymi doświadczeniami: • Publikacja własnych materiałów edukacyjnych i metodycznych na portalach internetowych • Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania scenariuszy zajęć, prezentacji multimedialnych, testów, kart pracy, filmów edukacyjnych • Dyskusje na forach internetowych § 8 UST. 3 PKT 3 Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych; 1. Poszerzanie oferty zajęć pozalekcyjnych oraz rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów: • Prowadzenie zajęć w ramach Koła Gastronomicznego • Prowadzenie konsultacji indywidualnych z uczniami • Organizowanie wycieczek naukowych i zajęć terenowych • Prowadzenie zajęć dydaktyczno- wspomagających „Kuchnie Świata” w ramach projektu z zakresu kształcenia zawodowego uczniów • Opracowywanie próbnych egzaminów zawodowych 2. Udział i koordynowanie projektów finansowanych z Unii Europejskiej: • Pomoc w realizacji zadań z projektów unijnych • Opieka nad młodzieżą w trakcie staży zagranicznych 3. Organizacja konkursów przedmiotowych: • Organizacja szkolnych etapów konkursów uczniowskich • Przygotowywanie uczniów do konkursów, turniejów zawodowych oraz olimpiad przedmiotowych 4. Organizacja oraz realizacja imprez i uroczystości z udziałem uczniów i zaproszonych gości: • Organizacja imprez szkolnych i pozaszkolnych • Praca w Zespole ds. Promocji Szkoły • Współpraca ze środowiskiem lokalnym 5. Działania z zakresu zadań wychowawczych i opiekuńczych: • Kontakty z Pedagogiem i Psychologiem szkolnym • Realizowanie zadań ujętych w programach profilaktycznych • Stały kontakt w sprawie uczniów sprawiających trudności wychowawcze oraz potrzebujących objęcia pomocą pedagogiczno – psychologiczną. • Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej i psychologicznej oraz udział w kursach i szkoleniach dla wychowawców § 8 UST. 3 PKT 4 a) Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, b) Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej, 1. Kształtowanie umiejętności projektowania i wdrażania innowacyjnych programów: • Praca w zespole opracowującym nowe programy nauczania i programy profilaktyczno-wychowawcze. • Tworzenie autorskich programów zajęć pozalekcyjnych, programów pracy z uczniem • indywidualnych potrzebach. • Przeprowadzanie ewaluacji wdrożonych programów 2. Wykonywanie zadań egzaminatora OKE: • Udział w sprawdzaniu prac egzaminacyjnych z egzaminów zawodowych. • Praca egzaminatora w komisji egzaminu zawodowego praktycznego. * Plan rozwoju ma charakter otwarty. Poszczególne zadania mogą być rozszerzone lub zmodyfikowane w miarę potrzeb wynikających z planu pracy szkoły. Zmiany mogą być naniesione aneksem. Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |