AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Edyta Szymczyk, 2021-01-11
Będzin

Matematyka, Scenariusze

Scenariusz lekcji zdalnej z matematyki dzielenie pisemne klasa IV

- n +

Klasa IV
Temat: Lekcja zdalna - Dzielenie pisemne
1. Cele
 przeprowadza szacowanie wyników działań typu: 22:3, 18:2, itd.;
 wykonuje dzielenie sposobem pisemnym przez liczby jednocyfrowe (II.3)
- wykonuje dzielenie z resztą liczb naturalnych;(II.4)
Pytanie kluczowe
W jaki sposób wykorzystasz umiejętności dzielenia przygotowując się do świąt?
2. Metody i formy pracy
Metody nauczania
 podająca;
 poszukująca;
 aktywizująca;
Formy pacy
-jednolita,
- indywidualna
-zbiorowa
3. Środki, pomoce dydaktyczne
-komputer+oprogramowanie OfficeTeams
-multibook (elektroniczny podręcznik i ćwiczenia z matematyki do kl. IV)
- wideolekcja algorytm dzielenia pisemnego
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=tqJTrNGIyy4
-film
https://epodreczniki.pl/a/zastosowanie-pisemnego-mnozenia-i-dzielenia-do-rozwiazywania-zadan-tekstowych/DPFNrykNR
- ćwiczenia interaktywne puzzle https://learningapps.org/12413727 - ćwiczenia interaktywnego Dzielenie pisemne POZIOM D (matzoo.pl) oraz zadania Quizizz
https://quizizz.com/admin/quiz/5fbbd34bb684d2001bcc1f23/dzielenie-pisemne
- Karta pracy pt. "Dzielenie pisemne"
- program do dzielenia pisemnego liczb
https://www.matemaks.pl/dzielenie-pisemne-liczb.html
4.Przebieg lekcji
4.1 Część wstępna –przygotowawcza
Sprawy organizacyjno-porządkowe
a)sprawdzenie listy obecności, pracy domowe (odczytanie wyników przez ochotnika i wyświetlenie odpowiedzi rozwiązań),
b) zapoznanie uczniów z tematem, celami,
c) zapisanie tematu lekcyjnego w dzienniku i udostępnienie na ekranie komputera
4.2 Część właściwa
Przebieg lekcji:
1)Nauczyciel przeprowadza z uczniami powtórzenie dzielenia za pomocą ćwiczenia interaktywnego „Puzzle”– uczniowie, którzy rozwiążą przykład otrzymują plusa. Potem zapisują na ekranie i w zeszytach.
23:3=7 reszty 2 (3 w 23 mieści się ile razy )
19 : 2= 9 reszty 1 (2 w 19 mieści się ile razy )
27:3=9 (3 w 27 mieści się ile razy )
2) Wyświetlenie wideolekcji - przypomnienie algorytmu dzielenia pisemnego.
3)Udostępnienie karty pracy pt. „Dzielenie pisemne” pokaz algorytmu dzielenia z wierszykiem.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.