![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | FORUM | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Monika Radzikowska, 2021-01-11 Wiśniew Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Scenariusz zajęć dla dzieci 4-5 letnich ZABAWA DYDAKTYCZNA „W OCZEKIWANIU NA ŚW MIKOŁAJA”Scenariusz zajęć dla dzieci 4-5 letnich ZABAWA DYDAKTYCZNA „W OCZEKIWANIU NA ŚW MIKOŁAJA” Cele ogólne: -zapoznanie z ogólnymi wiadomościami na temat św. Mikołaja (wygląd, ubiór, czym się zajmuje, gdzie mieszka) - rozwijanie wyobraźni i spostrzegawczości oraz zmysłu dotyku - doskonalenie zdolności manualnych - wdrażanie do rozwiązywania prostych zadań matematycznych - uwrażliwianie na prawidłowe reagowanie na usłyszane dźwięki Cele szczegółowe: dziecko - wymienia podstawowe cechy ubioru wyglądu św. Mikołaja - umie układać przedmioty od najmniejszego do największego i odwrotnie - potrafi odróżniać i nazywać kolory - przelicza w zakresie –8 - porównuje prezenty, odróżniając małe od dużych - rozpoznaje przedmioty posługując się zmysłem dotyku - wyróżnia pierwszą głoską w nazwach wybranych wyrazów - dzieli wyrazy na sylaby Powitanie: Nauczycielka wita się z dziećmi i mówi że jest pomocnikiem św. Mikołaja Opowieść n-lki: Mikołaj jechał do was z dalekiej Laponii, ale jego sanie zatrzymały się z powodu braku śniegu i gęstej mgły. Mikołaj więc poprosił o pomoc Panią Zimę, ale Pani Zima jak to Pani Zima – taka skora do pomocy nie jest. Powiedziała, że pomoże św. Mikołajowi dotrzeć do dzieci, jeśli one rozwiążą wszystkie zadania, które dla nich przygotowała. Zadanie 1 .Proszę odpowiedzcie na pytania czy są one prawdziwe czy też nie. Prawda – wstań, uśmiechnij się i podnieś kciuk do góry Fałsz – usiądź, zrób smutną minę, opuść kciuk w dół Mikołaj ma długą brodę i wąsy. Mikołaj pracuje w kwiaciarni. Mikołaj przynosi prezenty latem, gdy jest gorąco. Sanie św. Mikołaja są zaprzężone w koty. Ubranie św. Mikołaja jest żółte. Mikołaj jeździ saniami. Zadanie 2 .„Kot w worku” Odgadnij co to za prezent (lalka, korale, książka, poduszka) Podzielcie nazwy prezentów na sylaby, wyróżnijcie pierwszą głoskę pomoce podpisy dla chętnych dzieci) Zadanie 3. Dopasuj wstążeczki Nauczyciel prosi dzieci pięcioletnie aby wybrały sobie 1 prezent. Następnie pokazuje 5 wstążeczek. Dzieci dopasowują długość wstążek do wielkości prezentu Zadanie 4. Zabawa ruchowa „Mikołaj przez komin” Do piosenki „Każdy może zostać Św. Mikołajem” na przerwę w muzyce dzieci przechodzą przez szarfę jak Mikołaj przez komin. Zadanie 6 Zabawa matematyczna „Duży, mniejszy, najmniejszy” Nauczycielka wyjmuje z worka 4 prezenty (różne wielkości, różne kolory i kształty). Dzieci otrzymują podpisane koperty a w nich mini prezenciki w takich samych kolorach. Układamy Prezenty wg. wielkości. Polecenia: - W jakim kolorze jest prezent największy, a w jakim najmniejszy? - Ułóż swoje prezenty od najmniejszego do największego - Który prezent jest większy? - Zielony czy niebieski? - Czerwony czy niebieski? - Policz głośno swoje prezenty - Dobierzcie się w pary i policzcie swoje prezenty, ile macie ich razem? - A teraz odbiorę wam jeden prezent, ile macie ich teraz? Zadanie 6 Odwzoruj liczbę elementów (dzieci otrzymują kartę pracy z rysunkiem krzesełka.) Naklej największy prezent po prawej stronie krzesła Naklej żółty prezent po lewej stronie krzesła Naklej na krześle prezent który ma kolor nieba Naklej pod krzesłem prezent w kształcie koła Gdy dzieci kończą prace plastyczną dzwoni telefon n- lki. Okazuje się że dzwoni św. Mikołaj i dziękuje dzieciom za pomoc. Teraz już na pewno Mikołaj dotrze na czas za prezentami zaraz po obiedzie. Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |