![]() |
![]() |
Katalog Dorota Bukowska, 2021-02-19 Nowe Skalmierzyce Ogólne, Scenariusze ,,Jedziemy na wakacje’’- scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w klasach I-III,,Jedziemy na wakacje’’- scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w klasach I-III Szkoła Podstawowa im. Polskich Noblistów w Nowych Skalmierzycach Dorota Bukowska Cele zajęć: - doskonalenie techniki czytania i rozumienia tekstu; - kształcenie percepcji wzrokowej poprzez podkreślanie wyrazów z trudnością ortograficzną oraz stosowanie kolorowych zakreślaczy; - ćwiczenia w poprawnym pisaniu poprzez wzrokowe zapamiętywanie wyrazów z trudnością ortograficzną, ich przepisywanie z pamięci; - ćwiczenia dotyczące syntezy zdań; - ćwiczenie wpływające na poprawę pisania, czytania i rozumienia, wzmocnienia oddechu, oraz wzrostu energii (Metoda Dennisona- ruchy naprzemienne). Zakres wykonanych przez ucznia ćwiczeń zależy od poziomu i indywidualnego tempa pracy. Karta pracy 1.Przeczytaj wiersz, a następnie odpowiedz na pytania: Cz. Janczarski ,,Jedziemy na wakacje” Jedziemy na wakacje do lasu, nad wodę. Prosimy ciebie, słonko o piękną pogodę. Jedziemy na wakacje nad morze, na plażę. Kolorowe muszelki przynieś, falo, w darze. Jedziemy na wakacje w te góry wysokie. Nie chowajcie się, szczyty, za mgłą, za obłokiem. Jedziemy na wakacje Na Mazury? Może! Wyjrzyj z krzaków, prawdziwku, czekaj na nas w borze! a) Gdzie dzieci jadą na wakacje? …………………………………………………………………………………………………………………………………………………… b) O co proszą słonko? ………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 2. Podkreśl w wierszu wyrazy z: rz, ż, u i ó. 3. Za pomocą kolorowych zakreślaczy podkreśl w podanych wyrazach trudność ortograficzną (na przykład: ż, rz, sz, u, ó) Przyroda latem żniwa, zboże, żyto, pszenica, rzepak, pszczoły, kukułka, jaskółka. 4. Przepisz wyrazy z trudnością ortograficzną. plaża-…………………………………………………………………………………………………………………………………… bagaż- ………………………………………………………………………………………………………………………………… rzeka- ………………………………………………………………………………………………………………………………… morze- ………………………………………………………………………………………………………………………………… przygody- ………………………………………………………………………………………………………………………… góry- …………………………………………………………………………………………………………………………………… 4. Ułóż zdanie z rozsypanki wyrazowej. nad morze / Na wakacje / najczęściej / wyjeżdżamy / lub w góry. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 4.Wykonaj podane ruchy naprzemienne. 1.Skrzyżuj wyprostowane ręce przed klatką piersiową tak, aby na zmianę wyżej była ręka lewa, potem prawa. 2.Dotknij lewą dłonią prawego łokcia i odwrotnie. 3.Dotknij lewą dłonią prawego ucha i odwrotnie. 4.Dotknij lewą dłonią prawego kolana i odwrotnie. Efektem prowadzenia tych ćwiczeń jest: poprawa pisania, czytania i rozumienia, wzmocnienie oddechu, wzrost energii. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |