![]() |
![]() |
Katalog Dorota Bukowska, 2021-02-19 Nowe Skalmierzyce Ogólne, Scenariusze ,,Niech nam ciągle trwa ten maj’’- scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w klasach I-III,,Niech nam ciągle trwa ten maj’’- scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w klasach I-III Opracowała: Dorota Bukowska Szkoła Podstawowa im. Polskich Noblistów w Nowych Skalmierzycach Cele zajęć: - ćwiczenia dotyczące syntezy wyrazów i zdań; - doskonalenie techniki czytania i rozumienia tekstu poprzez systematyczne treningi; - ćwiczenia mające na celu rozwój pamięci i logicznego myślenia; - ćwiczenia w poprawnym pisaniu poprzez wzrokowe zapamiętywanie wyrazów z trudnościami ortograficznymi, ich przepisywanie z pamięci; - ćwiczenia kształcące percepcję słuchową; - ćwiczenia uaktywniające proces czytania ze zrozumieniem, wyrażanie emocji, myślenie, pamięć i liczenie. (metoda Denissona- krążenie szyją.) Zakres wykonanych przez ucznia ćwiczeń zależy od poziomu i indywidualnego tempa pracy. Karta pracy 1. Ułóż wyrazy z rozsypanek sylabowych: -dek- gró-o: ………………………………………………………………………………………………………………… - rzy-wa-wa: ………………………………………………………………………………………………………………… -wka-rzod-kie: …………………………………………………………………………………………………………… - gó-o- rek: ………………………………………………………………………………………………………………… - mar-ka-chew: …………………………………………………………………………………………………………… 2. Za pomocą kolorowych zakreślaczy podkreśl w wyrazach utworzonych w zadaniu pierwszym: ó, rz i ch. 3. Ułóż zdanie z rozsypanki wyrazowej: kwietnią W tulipany maju piękne i narcyzy. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 4. Przeczytaj tekst piosenki: ,,Wiosna - cieplejszy wieje wiatr, Wiosna - znów nam ubyło lat, Wiosna, wiosna w koło, rozkwitły bzy. Śpiewa skowronek nad nami, Drzewa strzeliły pąkami, Wszystko kwitnie w koło, i ja, i Ty.’’ Skaldowie 5. Odpowiedz na pytania: - Jaki wiatr wieje wiosną? …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. - co rozkwitło wokoło? ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. -Jaki ptak śpiewa wiosną? ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. -Co pojawia się na drzewach? ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 6. Napisz, jaki kolor najczęściej ma w maju przyroda? ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 7. Przepisz zdanie: W maju kwitną żółte żonkile. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 8. Uderz dłonią w stół, gdy usłyszysz liczbę 10: 5, 10, 12, 15, 10, 10, 2, 8, 10, 14, 18, 10, 10, 19, 3, 10, 1, 4, 6, 10, 11, 10 9. Ćwiczenie do wykorzystania zarówno w szkole jak i w domu. Zwieś ciężko głowę, a następnie zacznij krążenie nią, zaczynając w lewą stronę. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |