Katalog

Aneta Gwarda, 2021-02-24
Aleksandrów

Język angielski, Scenariusze

Scenariusz lekcji języka angielskiego - I

- n +

Scenariusz lekcji języka angielskiego w szkole podstawowej

Podręcznik NEW ENGLISH ADVENURE 3 Unit 1
Klasa III
Temat: I’m happy mówienie o uczuciach

Wymagania ogólne:
-tworzenie wypowiedzi.
Cele kształcenia ogólnego:
-rozbudzanie ciekawości poznawczej uczniów oraz motywacji do nauki.
Wymagania szczegółowe:
-uczeń tworzy krótkie, proste i spójne logicznie wypowiedzi pisemne.
-uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem.
Cele lekcji:
- nauka słów nazywających uczucia.
Formy pracy
• forma indywidualna;
• lock step - praca całą klasą;
• praca w parach;
• praca w grupach
Środki dydaktyczne
• podręcznik New English Adventure 3
• karty pracy
• komputer z łączem internetowym
Rozgrzewka:
Uczniowie rzucają piłeczkę do kolegi, którego zadaniem jest powiedzieć słowo w języku angielskim, jakie pamięta z poprzednich lekcji.

Przebieg lekcji:

1. Uczniowie wycinają z zeszytów ćwiczeń obrazki pokazujące uczucia.
Nauczycieli pokazuje swoje karty i mówi nazwę uczucia np.: I’m sad.
Uczniowie odszukują spośród obrazków pokazane uczucie przez nauczyciela.

2. Nauczyciel przyczepia na tablicy wszystkie karty z uczuciami, po kolei je nazywa – uczniowie powtarzają. Kiedy uczniowie powtórzą dane słowo nauczyciel zdejmuje kartę. Kiedy nauczyciel zdejmie wszystkie karty uczniowie mówią wszystkie słowa z pamięci.

3. Wybrany uczeń mówi dane uczucie np. Im ’angry, pozostali uczniowie pokazują dany obrazek.

4. Każdy uczeń wybiera jakieś słowo spośród pokazanych na swoich obrazkach. Nauczyciel zadaje pytanie: Are you hungry? Jeśli uczeń wybrał dane uczucie odpowiada: Yes, I am, jeśli nie uczeń wybrał inne odpowiada: No, I’m not.
Następnie uczniowie ćwiczą pytania w parach.

5. Podręcznik strona 4 – uczniowie patrzą na ilustracje i mówią, jak czują się bohaterowie filmu Iniemamocni.

6. Gra online: https://wordwall.net/pl/resource/6581394/feelings
Uczniowie dzielą się na dwie grupy. Nauczyciel kręci kołem, wybrany uczeń mówi nazwę wylosowanego uczucia. Grupa dostaje punkt, jeśli osoba poprawnie odgadnie.

7. Gra: Cross the River: nauczyciel rozkłada na podłodze karty z napisanymi pojedynczymi słowami tworzącymi zdania np.:
I am happy. Are you sad? Dash is scared.

Następnie nauczyciel mówi zdanie – a zadaniem uczniów jest przejść przez rzekę wchodząc na „kamienie„ z odpowiednimi słowami. Punkty przyznajemy grupie, jeśli dana osoba poprawnie ułoży zdanie.

Podsumowanie zajęć:
Wybrany uczeń nazywa uczycie pokazane przez nauczyciela na karcie – jeżeli poprawnie powie słowo, wybiera kolejnego ucznia.

8.Praca domowa do wyboru:

a)Praca domowa do wykonania online”
https://wordwall.net/pl/resource/4523716/feelings-nea-3-unit-1
https://wordwall.net/pl/resource/592877/feelings
b) Praca domowa z zeszytu ćwiczeń
Zadanie 1 i 2 strona 2


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.