Katalog Elżbieta Rajs, 2021-03-02 Warszawa Pedagogika, Scenariusze Zajecia rewalidacyjno-wychowawcze- nauka jedzeniaSCENARIUSZ ZAJĘĆ TEMAT: Nauka jedzenia- usprawnianie narządów artykulacyjnych FORMA: Zajęcia indywidualne METODY: Symulacja czuciowa i ruchowa narządów artykulacyjnych, rozróżnianie smaków CELE: - zmotywowanie do otwierania i zamykania ust, - wykształcenie ruchów języka, - wykształcenie odruchu połykania, - wykształcenie odruchu gryzienia - próby wykorzystania każdego przejawu aktywności dziecka, - zwrócenie uwagi dziecka na różnorodność smaków, temperatury i konsystencji posiłku - zachęcenie dziecka do wykorzystana własnej ekspresji - doskonalenie koordynacji wzrokowo- ruchowej ŚRODKI DYDAKTYCZNE: zblendowana zupka, serek- Danio, chrupki kukurydziane, owoce- jabłko, banan, gruszka, śliwka, ketchup, dżem, gryzak CZAS TRWANIA: 30 min. PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1.Naukę rozpoczynam od wzbudzenia zainteresowania posiłkiem 2.Zachęcanie dziecka do samodzielnego jedzenia- otwierania, zamykania buzi, połykania 3.Masaż górnej wargi, bródki i dna jamy ustnej- motywuje do otwierania ust, 4.Pilnuję aby głowa dziecka była w osi z kręgosłupem co sprzyja swobodnemu przyjmowaniu i połykaniu pokarmu. Jeżeli opuści głowę w dół staram się zwrócić jego uwagę na trzymane w ręku jedzenie podnosząc je stopniowo w górę. Usprawniam przy okazji mięśnie karku. 5.Wykorzystuję umiejętność dziecka do naśladowania pokazując mu jak sama otwieram, zamykam buzię, połykam, gryzę, 6.Do nauki gryzienia wykorzystuje gryzak posmarowany ketchupem i dżemem, następnie, aby dziecko się nie zraziło próbujemy gryźć owoce oraz chrupki, 7.Podczas samodzielnych prób jedzenia łyżeczką pozwalam mu przejąć inicjatywę, 8.Na zakończenie wycieranie buzi papierowym ręcznikiem. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |