AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Ilona Czarnota, 2021-03-08
Tarczyn

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć: W świecie poezji Lecha Konopińskiego

- n +

Scenariusz zajęć dla klas II - III:
W świecie poezji Lecha Konopińskiego

Czas trwania zajęć: dwie godziny lekcyjne

Cele zajęć:
uczeń:
- wie, kim jest Lech Konopiński,
- zna kilka jego wierszy,
- przedstawia treść wierszy przy pomocy ilustracji,
- potrafi przy pomocy ruchu oddać treść utworów,
- współpracuje z innymi dziećmi w grupie.

Metody: praca w grupach – metody eksponujące, praca z książką.

Formy:
- zbiorowa
- grupowa.

Środki dydaktyczne: wiersze Lecha Konopińskiego, brystol, kredki, kolorowy papier, plastelina, kolorowe chusty, encyklopedia, zdjęcie poety.

Przebieg zajęć

Wprowadzenie:

Dzieci wypowiadają się na temat - czym jest poezja, wymieniają znanych poetów, tytuły ich wierszy. Nauczyciel przenosi dzieci w czarodziejski świat poezji. Informuje, że dzisiaj poznają nowego poetę i jego wiersze.

Zajęcia właściwe:

1. Dzieci losują jeden z czterech wierszy Lecha Konopińskiego („Miś i pszczółki”, „Osioł i krowa”, „Lampart i lew”, „Króliczek wędrowniczek”), czytają go i poszukują kolegów, którzy również ten wiersz wylosowali. W ten sposób tworzą się cztery grupy.

2. Praca w grupach: zadaniem każdej grupy jest przygotowanie inscenizacji do wylosowanego wiersza. Składają się na nią: piękne przeczytanie treści wiersza, zilustrowanie jej przy pomocy ruchu scenicznego oraz obrazka (plakatu). Ważne jest wyznaczenie przez nauczyciela lidera każdej grupy, który w porozumieniu z członkami swojej grupy, przydziela każdemu dziecku jakieś zadanie.

3. Zaprezentowanie przez każdą z grup przygotowanych inscenizacji. Po każdym przedstawieniu jego twórcy krótko je podsumowują. Swoje zdanie wypowiada także publiczność. Należy przypomnieć dzieciom, że wypowiadając swoje zdanie powinni położyć nacisk na mocne strony przedstawienia.

4. Uczniowie dowiadują się, że autorem przedstawianych przez siebie wierszy jest Lech Konopiński. W encyklopedii wyszukują informacji na jego temat. Oglądają jego zdjęcie na tablicy multimedialnej. Wspólnie z nauczycielem redagują krótką notkę biograficzną.

Zakończenie:

Dzieci siadają w kręgu. Nauczyciel prosi, żeby każdy wypowiedział się, co w świecie poezji Lecha Konopińskiego najbardziej mu się podobało, co go najbardziej zainteresowało. Rozpoczyna dziecko wskazane przez nauczyciela, które następnie wyznacza kolejną osobę do odpowiedzi.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.