AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Ilona Czarnota, 2021-03-08
Tarczyn

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Scenariusz zajęć: Bajka o biedronce i jej genetycznym bliźniaku

- n +

Scenariusz zajęć dla dzieci z klas II - III:
Bajka o biedronce i jej genetycznym bliźniaku

Czas trwania: 45 min.

Cele:
Uczeń:
- wie, co jest białaczka i genetyczny bliźniak,
- rozpoznaje emocje towarzyszące osobie chorej i jej najbliższym,
- doświadcza empatii względem osób chorych.

Metody: poglądowa (w tym; audiowizualna), pogadanka - rozmowa, eksponująca, zabawa – swobodna ekspresja.

Formy: zbiorowa, indywidualna

Środki dydaktyczne: spot DKMS, tekst Justyny Piecyk „Biedroneczka Klara”, ilustracja przedstawiająca krew – krwinki czerwone i białe, podkład muzyczny, kolorowanka przedstawiająca kontury dwóch identycznych biedronek.

Przebieg zajęć:

Wprowadzenie:

Pogadanka nt. bliźniaków – kim są, czym się charakteryzują, po czym poznajemy, że są bliźniakami? Nauczyciel pokazuje na tablicy multimedialnej pierwszy kadr spotu DKMS przedstawiający małą dziewczynkę i dorosłego chłopaka informując, że są oni bliźniakami genetycznymi. Pyta uczniów - co to oznacza? Poznanie odpowiedzi na to pytanie staje się celem niniejszych zajęć.

Zajęcia właściwe:

1. Nauczyciel czyta opowiadanie o biedronce Klarze, której bledną kroki.

2. Pogadanka na temat przeczytanego tekstu, problemów i emocji, jakie towarzyszyły bohaterom opowiadania. Ilustrowanie emocji bohaterów przy pomocy gestów i mimiki.

3. Przy pomocy ilustracji przedstawiającej krwinki – białe i czerwone, ogólne - adekwatne do wieku - wprowadzenie dzieci w obraz choroby, jaką jest białaczka oraz w tematykę przeszczepu szpiku.

4. Na podstawie przeczytanego tekstu o biedronce Klarze oraz tego, co zostało powiedziane, próba odpowiedzi na pytanie zawarte we wprowadzeniu – kto to jest bliźniak genetyczny?

5. Zabawa w biedronki poszukujące swoich genetycznych bliźniaków – taniec przy muzyce
z chustami w różnych kolorach. Na sygnał nauczyciela poszukiwanie swoich genetycznych bliźniaków. Krótkie podsumowanie zabawy.

6. Kolorowanie obrazka przedstawiającego kontury dwóch identycznych biedronek (biedronki powinny być identyczne).

Zakończenie:
Obejrzenie pełnej wersji spotu DKMS przedstawiającego bliźniaków genetycznych. Krótkie podsumowanie tematu.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.