![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Joanna Cieślik-Krążek, 2021-03-15 Dąbrowa Górnicza Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: Joanna Cieślik-Krążek Placówka oświatowa: XXXXXXXX Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy, tj. od 1.09.2018r. do 31.05.2021r. Dyrektor placówki: XXXXXXXXX Cel główny: Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego ZADANIE 1 Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju FORMY REALIZACJI: - Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących oświaty: • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela ze zmianami • Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli - Wniosek o rozpoczęcie stażu - Plan rozwoju zawodowego TERMIN REALIZACJI: VII – IX 2018 DOWODY REALIZACJI: - Prawidłowo sformułowane dokumenty - Wniosek ZADANIE 2 Dokumentowanie realizacji planu rozwoju FORMY REALIZACJI: Gromadzenie dokumentacji TERMIN REALIZACJI: Okres stażu DOWODY REALIZACJI: Zaświadczenia, opracowane materiały ZADANIE 3 Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju FORMY REALIZACJI: - Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju - Uzyskanie oceny dorobku zawodowego TERMIN REALIZACJI: Cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: - Sprawozdanie - Ocena dorobku zawodowego Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( Dz. U. 2018, poz.1574 ) § 8 ust.3 pkt.1 umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się; ZADANIE 1: Wykorzystywanie oraz wzbogacanie metod aktywizujących ucznia oraz poszerzanie form swojej pracy FORMY REALIZACJI: Stosowanie w pracy metod aktywizujących i innowacyjnych, np.: - artykuł prasowy; - ankieta; - burza mózgów, burza pytań; - piramida priorytetów; - drzewko decyzyjne; - dyskusja; - scenki improwizowane; - metoda projektu; - inscenizacja; - metaplan - drama; - zabawy i gry edukacyjne. Uczestniczenie w konkursach szkolnych i pozaszkolnych, występach, festiwalach, spektaklach.. TERMIN REALIZACJI: Cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: - Scenariusze, wpisy do dziennika, zdjęcia, prace uczniów - Zdjęcia, zaświadczenia, dyplomy ZADANIE 2: Wykorzystanie narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się FORMY REALIZACJI: Umożliwienie uczniom wykorzystania technologii informacyjnej i komunikacyjnej do nauki języka obcego: - wykorzystanie mediów jako źródeł informacji i opinii w samodzielnym dochodzeniu do wiedzy -posługiwanie się różnymi formami komunikatów i narzędzi w procesie komunikowania się, zdobywania, dokumentowania i prezentowania wiedzy Wykorzystanie środków i narzędzi technologii informacyjnej, to jest m.in. zastosowanie w pracy nauczyciela: - programów multimedialnych - multimedialnych środków dydaktycznych (w tym samodzielnie opracowanych) - tablicy multimedialnej - nośników audiowizualnych - Internetu - poczty elektronicznej - wykorzystanie darmowych programów komputerowych do nauki języka obcego oraz zachęcanie ucznia do samodzielnego z nich korzystania; Wykorzystanie w pracy nauczyciela platform edukacyjnych pozwalających organizować i wspomagać nauczanie poprzez gromadzenie materiałów dydaktycznych, ich organizowanie i udostępnianie odbiorcom przez Internet, co umożliwi nauczycielowi: - szybką komunikację z dużą grupą uczniów - tworzenie zadań, gier językowych - udostępnianie materiałów, które uczeń powinien opanować - udostępnianie wymagań, sposobu zdobywania ocen Korzystanie z dziennika elektronicznego; Komunikowanie się z rodzicami, wymiana informacji z wykorzystaniem platromy Librus Synergia TERMIN REALIZACJI: Cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: Zdjęcia, prace i prezentacje uczniów Wykaz wykorzystywanych mediów Wykaz wykorzystywanych pomocy dydaktycznych, programów multimedialnych i komputerowych, scenariusze zajęć, zdjęcia. Zapis w dokumentacji szkolnej, sprawozdania, wykaz stron internetowych. Materiały, pomoce, zdjęcia Zapis w dokumentacji szkolnej, potwierdzenie Dyrekcji § 8 ust.3 pkt.2 umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli; ZADANIE 1: Opublikowanie na stronie serwisu edukacyjnego planu rozwoju zawodowego FORMY REALIZACJI: Publikacja zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego TERMIN REALIZACJI: Okres stażu DOWODY REALIZACJI: Publikacja widoczna na stronie serwisu ZADANIE 2: Opracowywanie i udostępnianie do wykorzystania przez innych nauczycieli materiałów dydaktycznych, scenariuszy zajęć FORMY REALIZACJI: Opublikowanie na stronie serwisów dla nauczycieli Wzbogacanie biblioteki szkolnej Udostępnianie swojego warsztatu pracy- scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne TERMIN REALIZACJI: Cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: Publikacje na stronach serwisów dla nauczycieli ZADANIE 3: Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli FORMY REALIZACJI: Prezentowanie innowacyjnych metod pracy z uczniem Prowadzenie uroczystości, spotkań z rodzicami TERMIN REALIZACJI: Cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: Potwierdzenie współpracy przez innych nauczycieli, scenariusze zajęć, spotkań, wpisy w dokumentacji szkolnej ZADANIE4: Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami FORMY REALIZACJI: Wspólne rozwiązywanie problemów Dzielenie się wiedzą zdobytą na konferencjach i szkoleniach Polepszanie współpracy i wymiany doświadczeń Współpraca z innymi nauczycielami przedmiotu, a także z uczącymi innych przedmiotów w zakresie organizacji imprez, uroczystości szkolnych, konkursów TERMIN REALIZACJI: Cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: Potwierdzenie współpracy przez innych nauczycieli § 8 ust.3 pkt. 3 Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych ZADANIE 1: Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań uczniów FORMY REALIZACJI: Stosowanie różnorodnych metod i form pracy z uwzględnieniem różnic rozwojowych Organizowanie zajęć na interesujące uczniów tematy Prowadzenie Koła Języka Angielskiego TERMIN REALIZACJI: Cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: Scenariusze zajęć Potwierdzenie dyrekcji ZADANIE 2: Praca z dzieckiem zdolnym FORMY REALIZACJI: Przygotowywanie dzieci do różnorodnych konkursów: organizacja konkursów szkolnych, przygotowanie uczniów do udziału w konkursach na wyższych szczeblach TERMIN REALIZACJI: Cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: Dyplomy, podziękowania, zdjęcia ZADANIE 3: Praca z uczniem mającym trudności w nauce FORMY REALIZACJI: Organizacja zajęć dostosowanych do potrzeb uczniów mających problemy w nauce TERMIN REALIZACJI: Cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: Scenariusze zajęć, potwierdzenie dyrekcji ZADANIE 4: Współpraca z instytucjami FORMY REALIZACJI: Organizowanie wyjść do lokalnych placówek kulturalnych i sportowych TERMIN REALIZACJI: Cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: Adnotacje w dokumentacji szkolnej ZADANIE 5: Pedagogizacja rodziców FORMY REALIZACJI: Wygłaszanie referatów dla rodziców o tematyce pedagogicznej i profilaktycznej, pogadanki; TERMIN REALIZACJI: Cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: Adnotacje w dokumentacji szkolnej, potwierdzenie dyrekcji ZADANIE 6: Organizowanie wycieczek edukacyjnych, turystyczno – krajoznawczych FORMY REALIZACJI: Zapoznanie uczniów z najbliższym środowiskiem, środowiskiem pracy, realizacja zadań projektowych TERMIN REALIZACJI: Cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: Adnotacje w dokumentacji szkolnej, zdjęcia, § 8 ust.3 pkt. 4 realizację co najmniej dwóch z następujących zadań: a) opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ZADANIE 1: Opracowanie i wdrożenie programu FORMY REALIZACJI: Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: - program zajęć korekcyjno- kompensacyjnych, lub - program koła języka angielskiego Pełnienie funkcji wychowawcy klasy Wdrożenie programów profilaktycznych Utrzymywanie stałych kontaktów z Poradnią Pedagogiczno – Psychologiczną Stała współpraca z psychologiem i pedagogiem szkolnym Opracowanie i realizacja ścieżek edukacyjnych Prowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi TERMIN REALIZACJI: Cały okres stażu DOWODY REALIZACJI: Opracowany program i jego ewaluacja Potwierdzenie dyrekcji Potwierdzenie Zespołu Wychowawczego Potwierdzenie pedagoga szkolnego Wpisy w dokumentacji szkolnej lub b) wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela-konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej, ZADANIE 1: Wykonywanie zadań egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej FORMY REALIZACJI: Uczestniczenie w pracach okręgowej komisji egzaminacyjnej TERMIN REALIZACJI: Okres stażu DOWODY REALIZACJI: Potwierdzenie OKE lub c) uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie podstawowym, a w przypadku nauczycieli języków obcych – umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie podstawowym, ZADANIE 1: Rozpoczęcie nauki języka hiszpańskiego lub niemieckiego FORMY REALIZACJI: Uczęszczanie na kurs z języka hiszpańskiego lub niemieckiego TERMIN REALIZACJI: W okresie stażu DOWODY REALIZACJI: Certyfikat Opracowała ……………………………. Joanna Cieślik-Krążek Zgłoś błąd Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |