Katalog Iwona Kociniak, 2021-03-22 Kamieńsk Zajęcia przedszkolne, Scenariusze Grecja – kraj w Europie.Scenariusz zajęcia prowadzonego w ramach realizacji innowacji pedagogicznej pt. ” Przedszkolak odkrywa świat ”. Grupa wiekowa: 6 latki Prowadząca: Iwona Kociniak Temat: Grecja – kraj w Europie. Cele ogólne: - poznanie kraju leżącego w Europie – Grecji, - wzbogacenie wiadomości o stolicę, flagę i położenie w/w państwa, - zapoznanie z literaturą: słuchanie wiersza i mitu greckiego, - prezentacja greckich Bogów i nauka tańca „Zorba”, - zapoznanie z kilkoma greckimi słówkami, - poznanie dań, jakie spożywają Grecy . Cele operacyjne: dzieci: - wiedzą, gdzie leży Grecja, znają jej stolicę, flagę, - znają wierszyk i mit o Grecji, - nazywają wybranych, greckich Bogów, - potrafią w rytm muzyki zatańczyć tradycyjny, grecki taniec, - posługują się kilkoma greckimi słówkami, - znają charakterystyczne, greckie smaki. Metody: - słowne - oglądowe - aktywizujące - praktycznego działania Formy: - zbiorowa - grupowa - indywidualna Środki dydaktyczne: prezentacja multimedialna o Grecji, napisy z imionami Bogów greckich, nagranie CD tańca ,, Zorba ”, teksty: wiersza o Grecji i mitu pt. ,, Nić Ariadny ”, składniki na sałatkę grecką, Przebieg zajęcia: 1. Powitanie dzieci w języku greckim: Kalimera – dzień dobry Gia su – cześć 2. Prezentacja zarysu historii i geografii Grecji: Grecja- to kraj w południowo – wschodniej części Europy, położony na krańcu Półwyspu Bałkańskiego. Przypomina swoim kształtem rękę wyciągniętą w kierunku morza. Wygląda tak, jakby chciała przygarnąć wszystkie swoje wyspy rozrzucone wokół. Ma dostęp do dwóch mórz : Morza Egejskiego na wschodzie, oraz Morza Jońskiego na zachodzie. Na obu znajduje się wiele wysp. Klimat grecki: charakteryzuje się długim, gorącym i suchym latem oraz łagodną i wilgotną zimą. Dzieci greckie prawie nie widują śniegu. Flaga Grecji : jest prostokątem podzielonym na dziewięć ułożonych na przemian poziomych pasów: pięć niebieskich i cztery białe. W lewym górnym rogu umieszczony jest biały krzyż na niebieskim tle. Do dziś w wielu miejscach do transportu towarów i ludzi służą osiołki. Nie dlatego, że Grecy są zbyt biedni, by kupować samochody czy budować kolej, ale dlatego, że teren w wielu miejscach na małych wyspach jest zbyt stromy, a ścieżki zbyt wąskie, by dało się tam wjechać inaczej niż na osiołku. 3. Recytacja wiersza o Grecji: W Atenach, greckiej stolicy. Siedem tysięcy lat mają zaułki, ulice. Grecja – to stary kraj, ciekawy. Jej pradawna historia i zabytki Przyniosły jej wieczną sławę. 4. Prezentacja bogów Greckich : Hermes, Heketa, Adonis, Afrodyta, Dionizos, Atena, Hades – nauka na pamięć ich imion. Starożytni Grecy byli niezwykle religijni i czcili bardzo wielu bogów. Każda dziedzina życia, podobnie jak każda jaskinia, rzeka czy strumyk miały swojego boga, bożka, nimfę lub innego opiekuna spoza świata ludzi. Grecy wierzyli, że najważniejsi bogowie z potężnym Zeusem na czele zamieszkują górę Olimp. Zbiór wierzeń, legend i starych opowieści o losach greckich bogów nazywamy MITOLOGIA. W Grecji do dziś zachowały się piękne świątynie, posągi i płaskorzeźby poświęcone postaciom z mitologii. 5 . Wysłuchanie przez dzieci wybranego mitu greckiego pt. ,, Nić Ariadny”- przeplecionego zabawą ,, Po nitce do kłębka” 6. Nauka kroków tradycyjnego tańca greckiego - ,, Zorby” 7 .Czarodziejskie słówka po Grecku : Parakalo – proszę Efharisto – dziękuje Signomi – przepraszam 8. Wykonanie sałatki greckiej . 9. Degustacja sałatki . Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |