Katalog ewa owsik, 2021-03-22 Pabianice Plastyka, Projekty edukacyjne Żywioły -Opis koncepcji projektuNazwa projektu (temat, powiązanie z innymi dziedzinami, przed-miotami): Żywioły Projekt plastyczny w korelacji z geografią Żywioły- ogień, woda, powietrze, ziemia. Żywioły w nas i obok nas. Żywioły – siła niszcząca czy siła twórcza Projekt realizowany w ramach Dnia Ziemi. Daje on możliwość samodzielnego wyboru tematyki, treści oraz formy prezentacji projektu (wybór jednego lub kilku z żywiołów wg zainteresowań). Uczniowie mogą wykorzystać różnorodne spojrzenie na problematykę tematu. Uczestnicy projektu: Uczestnikami projektu są uczniowie klasy 7 oraz nauczyciele plastyki i geografii. Praca nad projektem w zespołach utworzonych na podstawie zainteresowań uczestników danym tematem Adresatami projektu są uczniowie szkoły, nauczyciele, rodzice. Cele projektu: -Próba ujęcia natury żywiołów poprzez sztuki plastyczne; -Przekazywanie zdobytej wiedzy za pomocą dzieła plastyczne-go; -Poszerzenie wiedzy własnej i odbiorców nt. zjawisk przyrody; -Zwrócenie uwagi odbiorców na siły działające w przyrodzie; -Poznanie zależności człowieka od sił natury; -Zdobycie wiedzy nt. form i technik plastycznych; -Doskonalenie umiejętności współpracy w grupie. Szczegółowe zadania do wykonania: -Nawiązanie współpracy z nauczycielami geografii -Wybór tematyki projektu; -Podział na zespoły; Przedstawienie harmonogramu działań -Przydział obowiązków wewnątrz zespołu; -Zbieranie informacji na wybrany temat -Selekcja treści i podjęcie decyzji, które informacje zostaną wykorzystane i w jaki sposób; -Wybór formy prezentacji, techniki i materiałów do realizacji projektu; -Gromadzenie, zakup materiałów; -Wykonywanie instalacji, rzeźby lub innej formy przestrzennej. -Prezentacja; -Ewaluacja; Ramy czasowe: II semestr (od stycznia do czerwca) „Kamienie milowe” -Dzielenie się zdobytymi informacjami i wybór treści do wykorzystania (podjęcie decyzji w jaki sposób można ją wykorzystać); -tworzenie koncepcji pracy – dzielenie się pomysłami (forma, materiał); -zgromadzenie potrzebnych materiałów; - podział obowiązków podczas realizacji zaplanowanej formy plastycznej - wykonanie zaplanowanej pracy plastycznej Kryteria sukcesu: -Wystawa ukończonych prac; -Stopień zainteresowania odbiorców wytworami; -Świadomość zdobytej wiedzy i doświadczeń podczas realizacji projektu, refleksja nt. współpracy; -Czego uczniowie się dowiedzieli nowego nt. żywiołów; -Czego się nauczyli podczas poszczególnych etapów pracy (wypełnianie arkuszy ewaluacyjnych indywidualnie oraz wspólna rozmowa, dzielenie się wrażeniami na zajęciach podsumowujących projekt). Osoby odpowiedzialne: Nauczyciel plastyki we współpracy z nauczycielem geografii Harmonogram działań Co jest do zrobienia: -Nawiązanie współpracy z nauczycielem geografii (odpowiedzialny- nauczyciel) -Lekcja geografii dotycząca żywiołów i ich natury (nauczyciel geografii) -Lekcja plastyki dotycząca form przestrzennych (instalacja, rzeźba) oraz innych technik- szukanie, poznawanie twórców posługujących się danym środkiem wyrazu.(nauczyciel plastyki) -Wybór tematyki projektu przez uczniów;Podział na zespoły (uczniowie);Przedstawienie harmonogramu działań (uczniowie) -Zbieranie informacji na wybrany te-mat (praca w domu- uczniowie) Selekcja treści i podjęcie decyzji, które informacje zostaną wykorzystane i w jaki sposób, ewentualna modyfikacja zagadnień, ujęcia tematu (uczniowie). -Wybór formy prezentacji, techniki i materiałów do realizacji projektu (instalacja, rzeźba, prace w technice collage).(uczniowie) -Wykonywanie instalacji, rzeźby lub innej formy wybranej przez uczniów danego zespołu.(uczniowie) -Prezentacja (uczniowie) -Ewaluacja (uczniowie). Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |