Katalog Anna Cichocka, 2021-04-09 Wyszogród Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: mgr Anna Cichocka Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa im. K.K. Baczyńskiego w Wyszogrodzie ul. Niepodległości 11 09-450 Wyszogród Dyrektor: mgr Bogumiła Jasińska Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2020 r. Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy Planowana data zakończenia stażu: 31. 05. 2023 r. Posiadane kwalifikacje: 1. Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku, kierunek Pedagogika – w zakresie pedagogika wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne - licencjat; 2. Szkoła Wyższa im. Pawła Włodkowica w Płocku, kierunek Pedagogika – w zakresie edukacja przedszkolna oraz edukacja wczesnoszkolna – nauczanie zintegrowane - magister; 3. Uniwersytet Warszawski – studia podyplomowe w zakresie filologii polskiej – moduł programowy Polonistyka dla nauczycieli – studia kwalifikacyjne CEL GŁÓWNY: Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. CEL SZCZEGÓŁOWY: Pogłębienie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach mojej pracy zawodowej; Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz szkoły; Podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych; Rozwój osobisty; Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ § 8 ust. 3 pkt. 1 Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w doskonaleniu warsztatu i metod pracy wychowawczej. Stosowanie technologii komputerowej i informacyjnej w: a) opracowaniu dokumentacji, b) przygotowaniu pomocy dydaktycznych do pracy z wychowankami, c) tworzeniu scenariuszy zajęć, imprez, gazetek, dyplomów. Wykorzystanie komputera do przygotowania dokumentacji klasy: a) plan pracy opiekuńczo-wychowawczej, b) arkusze obserwacji ucznia. Wykorzystanie zasobów Internetu w pracy z dziećmi przy użyciu tablicy interaktywnej : - wykorzystanie programów edukacyjnych, gier. wykorzystanie komputera jako środka dydaktycznego. Cały okres stażu Arkusz obserwacji dziecka. Plan pracy. Karty pracy, ilustracje, krzyżówki, rebusy, dyplomy, plakietki. Wpisy w dzienniku elektronicznym. Tworzenie rebusów, puzzli, filmów. 2. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w zakresie pogłębiania swojej wiedzy i umiejętności. Korzystanie z zasobów portali edukacyjnych, stron wydawnictw, prasy w poszukiwaniu interesujących opracowań, recenzji, autorskich programów w zakresie wychowania i profilaktyki. Cały okres stażu Spis portali i stron internetowych:www.literka.pl, www.profesor.pl, www.scholaris.pl, www.oswiata.org.pl, www.men.gov.pl, www.edukator.org.pl, www.publikacje.edu.pl, . 3. Dzielenie się, korzystanie z wiedzy i doświadczenia środowiska nauczycielskiego dostępnej w Internecie. Opublikowanie swojego planu rozwoju zawodowego oraz programu autorskiego pt. „Harcerska przygoda – Bez używek czyli zdrowo.” Korzystanie z wiedzy i doświadczenia innych nauczycieli. Śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego. Cały okres stażu Adresy stron internetowych: www.publikacje.edu.pl, www.profesor.pl, 4. Kompleksowe opracowanie dokumentacji awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Stosowanie technologii komputerowej i informacyjnej w opracowywaniu dokumentacji awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Cały okres stażu Teczka z dokumentami. 5. Czynny udział w tworzeniu dokumentacji szkoły. Dokonywanie wpisów do dziennika elektronicznego. Opracowanie i realizacja planu pracy wychowawczej, programu zajęć wyrównawczych dla klas I i VI, programu orientacji zawodowej dla klas I – III oraz VI, programu zajęć rozwijających a także planu pracy gromady zuchowej. Założenie i prowadzenie teczek obserwacji dziecka. Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów. Pisanie protokołów. Inne. Cały okres stażu Dziennik elektroniczny. Teczka obserwacji ucznia. Plany pracy wychowawczej. Semestralne sprawozdania. Protokoły. 6. Wykorzystywanie nowatorskich metod i form pracy. Stosowanie w pracy metod aktywizujących i innowacyjnych np. ruchu rozwijającego Weroniki Sherbone. Metoda gimnastyki twórczej (ekspresyjnej) R. Labana, Metoda według C. Orffa. Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz. Metoda Kinezjologii Edukacyjnej Paula Deninsona, drama pantomima. Metoda twórczego myślenia J. Osborne - Burza mózgów. Metoda malowania dziesięcioma palcami (FINGER – PAINTING). Technika relaksacji według Edmunda Jacobsona, metoda klanzy. Zaangażowanie się w projektowanie i urządzenie kącików tematycznych. Udział w programach ekologicznych i prozdrowotnych. Cały okres stażu Scenariusze zajęć. Zdjęcia, prace plastyczne dzieci. 7. Wykonywanie czynności dodatkowych. Prowadzenie gazetki klasowej oraz zuchowej. Współpraca przy tworzeniu gazetki Małego Samorządu Uczniowskiego. Przygotowywanie i prowadzenie uroczystości szkolnych. Cały okres stażu Potwierdzenie Dyrektora szkoły. Scenariusze uroczystości. Zdjęcia. 8. Wykorzystywanie nośników audiowizualnych w trakcie pracy. Uzupełnianie i wzbogacanie własnego zestawu pomocy dydaktycznych (płyty CD I DVD, audiobooki plansze interaktywne wykorzystywanie ich w pracy z dziećmi). Relacjonowanie ważnych wydarzeń szkolnych za pomocą aparatu cyfrowego. Cały okres stażu Płyty DVD i CD, audiobooki, plansze interaktywne. Potwierdzenia Dyrektora szkoły. Zdjęcia. UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE ZAJĘĆ OTWARTYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI; § 8 ust. 3 pkt. 2 Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Opublikowanie na stronie internetowej ,,Planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego”. Opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. Październik 2020 r. Zaświadczenie, publikacja w Internecie. 2. Opracowywane i udostępnianie do wykorzystania przez innych nauczycieli materiałów dydaktycznych. Opublikowanie na portalach strony internetowej scenariuszy zajęć i uroczystości. Udostępnianie koleżankom swojego warsztatu pracy – scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne. Cały okres stażu Zaświadczenie, publikacja w Internecie. Potwierdzenie Dyrektora szkoły. 3. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli. Zaprezentowanie innowacyjnych metod pracy z dziećmi. Nawiązanie współpracy z innymi nauczycielami. Cały okres stażu Scenariusze. Lista obecności nauczycieli. Potwierdzenie Dyrektora szkoły. 4. Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami. Wspólne rozwiązywanie problemów (podejmowanie decyzji, opracowywanie dokumentów). Dzielenie się z koleżankami wiedzą zdobytą na kursach i szkoleniach. Udostępnianie swoich opracowań, materiałów ze szkoleń. Polepszenie współpracy i wymiany doświadczeń. Cały okres stażu Potwierdzenie współpracy przez innych nauczycieli. Potwierdzenie Dyrektora szkoły. POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH § 8 ust. 3 pkt. 3 Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań dzieci. Stosowanie różnorodnych aktywnych metod i form pracy z uwzględnieniem różnic rozwojowych. Obserwacja dzieci na tle zespołu klasowego. Rozmowy indywidualne z dziećmi i ich rodzicami. Cały okres stażu Scenariusze zajęć. Arkusze obserwacji. 2. Udział w projekcie eTwinning Stworzenie projektu na platformie eTwinning. Nawiązanie współpracy z partnerem poprzez platformę eTwinning. Cały okres stażu Zaświadczenie z platformy eTwinning 3. Rozwijanie zainteresowań dzieci najbliższym otoczeniem i krajem poprzez wycieczki i spotkania. Organizowanie: wyjazdów do ciekawych miejsc. Organizowanie spotkań z różnymi przedstawicielami zawodów np.: policjantem, lekarzem, weterynarzem, strażakiem. Cały okres stażu Adnotacje w dzienniku. Zaświadczenia. Zdjęcia. 4. Promowanie szkoły w środowisku lokalnym. Zamieszczanie informacji dotyczącej działalności szkoły na stronie internetowej szkoły. Organizowanie uroczystości szkolnych, dni otwartych. Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów. Współpraca z instytucjami zewnętrznymi. Cały okres stażu Strona internetowa. Scenariusze. Zdjęcia. 5. Prowadzenie gromady zuchowej „ Wesołe Promyczki”. Prowadzenie zbiórek. Udział w imprezach hufcowych i chorągwianych. Organizacja zbiórek otwartych. Przygotowanie Obietnicy Zuchowej. Cały okres stażu Zdjęcia. Relacja z wydarzeń na stronie internetowej szkoły. OPRACOWANIE I WDROŻENIE PROGRAMU, INNOWACJI LUB INNYCH DZIAŁAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH Z OŚWIATĄ, POWIĄZANYCH ZE SPECYFIKĄ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI NA RZECZ UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI § 8 ust. 3 pkt. 4a Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Kształtowanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. Opracowanie i wdrożenie innowacji pedagogicznej pt.” W świecie wartości”. Dokonanie ewaluacji wdrożonej innowacji. Raz w tygodniu Program i inna dokumentacja z nim związana. 2. Praca z dziećmi z trudnościami. Prowadzenie zajęć wyrównawczych. Cały okres stażu Wpisy do dziennika elektronicznego. Dokumentacja pracy z zajęć wyrównawczych. 3. Praca z dzieckiem zdolnym. Przygotowywanie dzieci do różnorodnych konkursów. Cały okres stażu Dyplomy, podziękowania WYKONYWANIE ZADAŃ OPIEKUNA STAŻU, OPIEKUNA PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH, NAUCZYCIELA – DORADCY METODYCZNEGO, PRZEWODNICZĄCEGO ZESPOŁU NAUCZYCIELI, KOORDYNATORA WOLONTARIATU, KOORDYNATORA PROJEKTU § 8 ust. 2 pkt. 4b Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu do spraw ewaluacji wewnętrznej szkoły. Przygotowanie stosownych dokumentów. Zdefiniowanie celu i zakres ewaluacji, określenie kryteriów i odbiorców ewaluacji, sformułowanie pytań kluczowych, dobór metod badawczych, określenie źródeł informacji – próby badawczej. Opracowanie narzędzi badawczych. Analiza dokumentów. Analiza uzyskanych informacji. Prezentacja wyników. Wrzesień 2020 – maj 2021 Ankiety. Sprawozdania Raport końcowy 2. Organizacja konkursów i akcji charytatywnych. Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów szkolnych oraz przygotowywanie dzieci do udziału w konkursach szkolnych oraz międzyszkolnych. Promocja szkoły w środowisku lokalnym poprzez wystawianie prac dzieci na stronach internetowych, występy artystyczne. Włączenie się do różnego rodzaju działań o charakterze charytatywnym (pomoc na rzecz potrzebujących, zbieranie nakrętek, karmy dla zwierząt, WOŚP itp.). Cały okres stażu Dyplomy, podziękowania. Adnotacje w dzienniku elektronicznym. Zaświadczenia. Zdjęcia. 3. Praca w zespole samokształceniowym nauczycieli. Aktywny udział w spotkaniach zespołu nauczycieli, wymiana doświadczeń. Realizacja przydzielonych zadań. Współtworzenie wymaganej dokumentacji. Przekazywanie wiadomości, dzielenie się zdobytymi materiałami z odbytych kursów, szkoleń i warsztatów. Cały okres stażu Adnotacje w dzienniku elektronicznym. Zaświadczenia. Zdjęcia. * Plan może ulec zmianie. Zmiany mogą być naniesione aneksem. Zatwierdzam do realizacji: ………………………………………….. ……………………………………………………….. Data i podpis Dyrektora Podpis nauczyciela Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |