Katalog Elżbieta Klekociuk, 2021-05-14 Prudnik Historia, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOElżbieta Klekociu Nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie, wychowania do życia w rodzinie. Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2018 r. Zakończenie stażu: 31 maja 2021 r. Cel główny: Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Cele szczegółowe: 1) Podniesienie jakości pracy szkoły. 2) Podniesienie efektywności własnych działań dydaktyczno-wychowawczych. 3) Własny rozwój zawodowy i nabywanie nowych kompetencji. 4) Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. 5) Wspieranie rozwoju szkoły. Nauczyciel mianowany w okresie odbywania stażu powinien: 1) Podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej 2) Realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły 3) Pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM MENIS W SPRAWIE UZYSKANIA STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO § 8 ust. 2 pkt.1 Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i pełnioną funkcją. 1. Analizowanie procedur awansu zawodowego (sporządzenie planu rozwoju, sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu, dokumentowanie przebiegu stażu, napisanie sprawozdania z realizacji Planu. Sposób dokumentowania: Plan Rozwoju Zawodowego, wniosek o rozpoczęcie stażu, sprawozdanie z realizacji tego Planu, materiały dotyczące awansu. 2.Systematyczne zapoznawanie się ze zmianami dotyczącymi zasad funkcjonowania i organizacji pracy szkoły. Sposób dokumentowania: notatki własne. 3. Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu metodyki, dydaktyki poprzez studiowanie fachowej literatury, oraz wykorzystanie Internetu jako źródła informacji. Sposób dokumentowania: notatki własne. 4.Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego- kursy, warsztaty, konferencje, studia podyplomowe. Sposób dokumentowania: zaświadczenia 5. Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego – szkoleniowych Radach Pedagogicznych, zebraniach Zespołów Przedmiotowych. Sposób dokumentowania: własne notatki, protokoły zebrań Zespołów Przedmiotowych 6.Organizacja oraz rozwój własnego warsztatu pracy, wyszukiwanie dodatkowych pomocy dydaktycznych, które będą wykorzystane w lepszym i szybszym przyswajaniu nowego materiału. Sposób dokumentowania: własne notatki. 7. Prowadzenie zajęć z uczniem zdolnym oraz z uczniem posiadającym trudności w uczeniu się, mającym indywidualny tok nauczania. Sposób dokumentowania: Zapisy w dzienniku zajęć. 8.Stosowanie aktywnych metod pracy z uczniami, organizowanie konkursów z historii. Sposób dokumentowania: wyniki konkursów. 9. Organizowanie lub współorganizowanie uroczystości klasowych i szkolnych. Sposób dokumentowania: własne notatki, zdjęcia. 10. Organizowanie wycieczek dydaktycznych, krajoznawczych, integracyjnych. Sposób dokumentowania: karty wycieczek. 11. Zorganizowanie i prowadzenie zajęć pozalekcyjnych. Sposób dokumentowania: notatki z zajęć. § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Opracowanie Planu Rozwoju oraz Sprawozdania jak również dokumentacji potwierdzającej przebieg stażu. Sposób dokumentowania: Plan Rozwoju, Sprawozdanie z Planu Rozwoju Zawodowego. 2.Prowadzenie zajęć z użyciem programów komputerowy i sprzętu multimedialnego. Sposób dokumentowania: scenariusze lekcji. 3. Opracowywanie scenariuszy, różnorodnych materiałów do zajęć i dokumentów z wykorzystaniem technologii komputerowej. Sposób dokumentowania: scenariusze zajęć, przykłady materiałów. 4. Korzystanie z technologii informacyjnej i komunikacyjnej w celu wyszukiwania informacji i programów służących poszerzaniu i aktualizowaniu własnej wiedzy dydaktyczno-wychowawczej. Sposób dokumentowania: notatki własne. 5. Pozyskiwanie z Internetu informacji dotyczących prawa oświatowego, zasad uzyskania awansu zawodowego oraz wymiany poglądów i umiejętności związanych z nauczaniemhistorii i wos. Sposób dokumentowania: notatki własne, wydruki. § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. 1. Udostępnianie innym nauczycielom swoich wypracowanych scenariuszy, kart i materiałów dydaktycznych. Sposób dokumentowania: opracowane i zgromadzone własne materiały, notatki itp. 2. Prowadzenie lekcji otwartych dla innych nauczycieli. Sposób dokumentowania: scenariusz zajęć. 3. Praca w przedmiotowym zespole humanistycznym. Sposób dokumentowania: protokoły ze spotkań. 5. Umieszczenie w Internecie Planu Rozwoju Zawodowego nauczyciela mianowanego starającego się o awans zawodowy. Sposób dokumentowania: zamieszczony Plan Rozwoju w Internecie. § 8 ust. 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1.Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych. Sposób dokumentowania: tematyka zajęć. 2. Opracowanie i wdrożenie programu do realizacji godzin z wychowawcą. Sposób dokumentowania: tematyka zajęć. 3. Praca z uczniem posiadającym zalecenia z poradni psychologiczno – pedagogicznej, dostosowanie wymagań do potrzeb ucznia. Sposób dokumentowania: notatki. § 8 ust. 2 pkt. 4 c. Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. 1. Udział w Dniach Otwartych w ramach promowania szkoły. Sposób dokumentowania: notatki. 2.Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek oraz uroczystości szkolnych ( w tym organizacja wycieczek). Sposób dokumentowania: karta wycieczki. 3. Poznawanie sytuacji środowiskowej i rodzinnej uczniów, współpraca z rodzicami (rozmowy z uczniami, rodzicami, prawnymi opiekunami). 4.Organizowanie i przeprowadzenie konkursów szkolnych oraz przygotowanie uczniów do udziału w konkursach pozaszkolnych. Sposób dokumentowania: dyplomy. 5. Udział wraz z uczniami w różnych formach wydarzeń kulturowych regionu w ramach zajęć pozalekcyjnych. Sposób dokumentowania: notatki z wycieczek. § 8 ust. 2 pkt.4 e. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. 1.Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną. Sposób dokumentowania: zapisy w dzienniku. 2. Nawiązanie współpracy z Ośrodkiem Interwencji Kryzysowej. Sposób dokumentowania: zapisy w dzienniku. 3. Współpraca ze środowiskiem lokalnym, udział w akcjach charytatywnych i społecznych Sposób dokumentowania: karty wycieczek. 4. Współpraca z nauczycielami szkoły Sposób dokumentowania: potwierdzenia nauczycieli § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. 1. Opis i analiza dwóch przypadków z problemem edukacyjnym lub wychowawczym. Sposób dokumentowania: opracowanie opisu przypadku. 2.Współpraca z pedagogiem szkolny, innymi wychowawcami oraz rodzicami. Sposób dokumentowania: zapisy w dzienniku. 3. Poznawanie środowiska wychowanków, diagnozowanie i rozwiązywanie na bieżąco zaistniałych problemów w grupie. Sposób dokumentowania: notatki, zapisy w dzienniku. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |