Katalog

Elżbieta Klekociuk, 2021-05-14
Prudnik

Historia, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

- n +

Elżbieta Klekociu

Nauczyciel historii, wiedzy o społeczeństwie, wychowania do życia w rodzinie.

Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2018 r.
Zakończenie stażu: 31 maja 2021 r.



Cel główny:

Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego.

Cele szczegółowe:

1) Podniesienie jakości pracy szkoły.
2) Podniesienie efektywności własnych działań dydaktyczno-wychowawczych.
3) Własny rozwój zawodowy i nabywanie nowych kompetencji.
4) Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.
5) Wspieranie rozwoju szkoły.

Nauczyciel mianowany w okresie odbywania stażu powinien:

1) Podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej
2) Realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły
3) Pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.


WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM MENIS W SPRAWIE UZYSKANIA STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO

§ 8 ust. 2 pkt.1
Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i pełnioną funkcją.

1. Analizowanie procedur awansu zawodowego
(sporządzenie planu rozwoju, sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu, dokumentowanie przebiegu stażu, napisanie sprawozdania z realizacji Planu.
Sposób dokumentowania: Plan Rozwoju Zawodowego, wniosek o rozpoczęcie stażu, sprawozdanie z realizacji tego Planu, materiały dotyczące awansu.

2.Systematyczne zapoznawanie się ze zmianami dotyczącymi zasad funkcjonowania i organizacji pracy szkoły.
Sposób dokumentowania: notatki własne.

3. Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu metodyki, dydaktyki poprzez studiowanie fachowej literatury, oraz wykorzystanie Internetu jako źródła informacji.
Sposób dokumentowania: notatki własne.

4.Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego- kursy, warsztaty, konferencje, studia podyplomowe.
Sposób dokumentowania: zaświadczenia

5. Uczestniczenie w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia zawodowego – szkoleniowych Radach Pedagogicznych, zebraniach Zespołów Przedmiotowych.
Sposób dokumentowania: własne notatki, protokoły zebrań Zespołów Przedmiotowych

6.Organizacja oraz rozwój własnego warsztatu pracy, wyszukiwanie dodatkowych pomocy dydaktycznych, które będą wykorzystane w lepszym i szybszym przyswajaniu nowego materiału.

Sposób dokumentowania: własne notatki.
7. Prowadzenie zajęć z uczniem zdolnym oraz z uczniem posiadającym trudności w uczeniu się, mającym indywidualny tok nauczania.
Sposób dokumentowania: Zapisy w dzienniku zajęć.

8.Stosowanie aktywnych metod pracy z uczniami, organizowanie konkursów z historii.
Sposób dokumentowania: wyniki konkursów.

9. Organizowanie lub współorganizowanie uroczystości klasowych i szkolnych.
Sposób dokumentowania: własne notatki, zdjęcia.
10. Organizowanie wycieczek dydaktycznych, krajoznawczych, integracyjnych.
Sposób dokumentowania: karty wycieczek.
11. Zorganizowanie i prowadzenie zajęć pozalekcyjnych.
Sposób dokumentowania: notatki z zajęć.


§ 8 ust. 2 pkt. 2
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

1. Opracowanie Planu Rozwoju oraz Sprawozdania jak również dokumentacji potwierdzającej przebieg stażu.

Sposób dokumentowania: Plan Rozwoju, Sprawozdanie z Planu Rozwoju Zawodowego.

2.Prowadzenie zajęć z użyciem programów komputerowy i sprzętu multimedialnego.

Sposób dokumentowania: scenariusze lekcji.

3. Opracowywanie scenariuszy, różnorodnych materiałów
do zajęć i dokumentów z wykorzystaniem technologii komputerowej.

Sposób dokumentowania: scenariusze zajęć, przykłady materiałów.

4. Korzystanie z technologii informacyjnej i komunikacyjnej
w celu wyszukiwania informacji i programów służących poszerzaniu i aktualizowaniu własnej wiedzy dydaktyczno-wychowawczej.
Sposób dokumentowania: notatki własne.
5. Pozyskiwanie z Internetu informacji dotyczących prawa oświatowego, zasad uzyskania awansu zawodowego oraz wymiany poglądów i umiejętności związanych z nauczaniemhistorii i wos.
Sposób dokumentowania: notatki własne, wydruki.


§ 8 ust. 2 pkt. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

1. Udostępnianie innym nauczycielom swoich wypracowanych scenariuszy, kart i materiałów dydaktycznych.

Sposób dokumentowania: opracowane i zgromadzone własne materiały, notatki itp.

2. Prowadzenie lekcji otwartych dla innych nauczycieli.

Sposób dokumentowania: scenariusz zajęć.

3. Praca w przedmiotowym zespole humanistycznym.

Sposób dokumentowania: protokoły ze spotkań.

5. Umieszczenie w Internecie Planu Rozwoju Zawodowego nauczyciela mianowanego starającego się o awans zawodowy.
Sposób dokumentowania: zamieszczony Plan Rozwoju w Internecie.

§ 8 ust. 2 pkt. 4a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
1.Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych.
Sposób dokumentowania: tematyka zajęć.

2. Opracowanie i wdrożenie programu do realizacji godzin z wychowawcą.
Sposób dokumentowania: tematyka zajęć.
3. Praca z uczniem posiadającym zalecenia z poradni psychologiczno – pedagogicznej, dostosowanie wymagań do potrzeb ucznia.

Sposób dokumentowania: notatki.


§ 8 ust. 2 pkt. 4 c.
Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.

1. Udział w Dniach Otwartych w ramach promowania szkoły.

Sposób dokumentowania: notatki.

2.Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek oraz uroczystości szkolnych ( w tym organizacja wycieczek).

Sposób dokumentowania: karta wycieczki.


3. Poznawanie sytuacji środowiskowej i rodzinnej uczniów, współpraca z rodzicami (rozmowy z uczniami, rodzicami, prawnymi opiekunami).

4.Organizowanie i przeprowadzenie konkursów szkolnych oraz przygotowanie uczniów do udziału w konkursach pozaszkolnych.
Sposób dokumentowania: dyplomy.
5. Udział wraz z uczniami w różnych formach wydarzeń kulturowych regionu w ramach zajęć pozalekcyjnych.
Sposób dokumentowania: notatki z wycieczek.

§ 8 ust. 2 pkt.4 e.
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

1.Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną.

Sposób dokumentowania: zapisy w dzienniku.
2. Nawiązanie współpracy z Ośrodkiem Interwencji Kryzysowej.
Sposób dokumentowania: zapisy w dzienniku.

3. Współpraca ze środowiskiem lokalnym, udział w akcjach charytatywnych i społecznych
Sposób dokumentowania: karty wycieczek.

4. Współpraca z nauczycielami szkoły

Sposób dokumentowania: potwierdzenia nauczycieli



§ 8 ust. 2 pkt. 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych, z uwzględnieniem specyfiki i typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.


1. Opis i analiza dwóch przypadków z problemem edukacyjnym lub wychowawczym.

Sposób dokumentowania: opracowanie opisu przypadku.


2.Współpraca z pedagogiem szkolny, innymi wychowawcami oraz rodzicami.

Sposób dokumentowania: zapisy w dzienniku.





3. Poznawanie środowiska wychowanków, diagnozowanie
i rozwiązywanie na bieżąco zaistniałych problemów w grupie.

Sposób dokumentowania: notatki, zapisy w dzienniku.


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.