Katalog Grzegorz Lipiński, 2021-05-25 Michów Religia, Plany rozwoju zawodowego Aneks do planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego na nauczyciela dyplomowanegoANEKS DO PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA Nauczyciela mianowanego Szkoły Podstawowej im. ubiegającego się o stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: ks. mgr Stanowisko: nauczyciel Religii Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa im. Dyrektor szkoły: mgr Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2018 r. Data Zakończenia stażu: 31. 05. 2021 r. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. 2018 poz. 967 z późn. zm.) Rozporządzenie MEN z dnia 26 lipca 2018r. w sprawie uzyskania awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U, 2018 poz. 1574). Cel podstawowy podejmowanego stażu: uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Inne cele: rozwijanie swoich umiejętności zawodowych; podniesienie jakości własnego warsztatu pracy oraz jakości pracy i promocji szkoły. (§ 8 ust. 3 pkt 1) Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się. Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Udział w formach doskonalenia i stosowania wiedzy i umiejętności do doskonalenia warsztatu. - Udział w kursach i konferencjach na temat metodyki nauczania, wykorzystania technologii w edukacji. - Wykorzystanie metod aktywnych w bieżącej pracy z uczniami: Burza mózgów, dyskusja panelowa, pokazy, prezentacje multimedialne, rozmowy kierowane, projekcje, dyskusja, praca z tekstem, „słoneczko”, piramida wartości. Cały okres stażu Cały okres stażu na większości lekcji Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej. - Przygotowanie pomocy dydaktycznych do pracy na katechezie przy pomocy komputera. - Przygotowywanie sprawdzianów, kart pracy ucznia, testów, krzyżówek, dyplomów, gazetek ściennych dokonywanie analiz i diagnoz. - Komunikowanie się z nauczycielami i rodzicami poprzez e-dziennik, a-mail, prowadzenie lekcji zdalnie - Prowadzenie katechez z wykorzystaniem programów multimedialnych Google, Facebook. Korzystanie w czasie zajęć z tablicy multimedialnej, tabletów i smart fonów. -Uczestnictwo w kursach i szkoleniach komputerowych doskonalących umiejętności wykorzystania komputera, skanera, drukarki i kserokopiarki w codziennej pracy. Na bieżąco w okresie stażu. Cały okres stażu. Na bieżąco przez okres stażu i w zależności od zaistniałej sytuacji. Przez cały okres stażu. Przez okres stażu. Wzbogacenie i wykorzystywanie wideoteki, płyt CD i DVD na zajęciach lekcyjnych. - Korzystanie z technologii informatycznej podczas zajęć. - Korzystanie z tablicy interaktywnej, telewizora LCD, prezentacji multimedialnych, filmów o tematyce religijnej na katechezie, wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z internetu na potrzeby katechezy W ciągu stażu. Cały okres stażu na większości katechez. Wykorzystanie technologii informatycznej jako źródła wiedzy. Przeglądanie stron internetowych o tematyce pedagogiczno – katechetycznej i gromadzenie informacji tematycznych. Opracowanie i umieszczanie artykułów z bieżących działań na stronie internetowej szkoły. W ciągu stażu. Na bieżąco. (§ 8 ust. 3 pkt 2) Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym poprzez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć dla nauczycieli. Zadanie do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Prowadzenie 3 godzin zajęć obserwowanych przez dyrektora szkoły. - Opracowanie scenariusza zajęć. - Ustalenie terminu zajęć obserwowanych. - Zaproszenie doradcy metodycznego. - Prowadzenie zajęć. - Omówienie przebiegu zajęć. 1 godzina w każdym roku stażu. Marzec – kwiecień. Zorganizowanie szkolenia dla katechetów z terenu gminy Michów. - Zaplanowanie i realizacja z katechetami szkolenia „Zdalne i hybrydowe nauczanie religii” . XI 2020 r. Współpraca wewnątrzszkolna. - Współpraca z katechetami i nauczycielami w zespołach przedmiotowych, wychowawczych. - wymiana poglądów, materiałów pomocniczych, tworzenie scenariuszy do: Pierwszej Komunii Świętej, Sakramentu Bierzmowania, Tygodnia Misyjnego, konkursów, planów pracy służących organizacji imprez szkolnych. Wyciąganie wniosków do dalszej pracy. W ciągu stażu. Zgodnie z planem pracy. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem w ramach zespołu katechetycznego. - Opracowanie i zreformowanie wybranych zadań i problemów zgodnie z bieżącymi problemami. W ciągu stażu. Współpraca w procesie wychowania uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem dbałości o kształtowanie ich postaw religijnych. - Stała współpraca z rodzicami w ramach przygotowania dzieci do Pierwszej Komunii Świętej i Sakramentu Bierzmowania. - Dzielenie się wiedzą pedagogiczną podczas wyżej wymienionych spotkań. - Zaopatrywanie Kącika Czasopism dla dzieci i młodzieży w prasę katolicką. - Stały kontakt z parafią. W ciągu stażu. Cały okres stażu podczas spotkań Cały okres stażu. Cały okres stażu. Podnoszenie jakości pracy poprzez pracę własna nad rozwojem zawodowym. - Obserwacje zajęć przez dyrektora, ewaluacja i samoocena obserwowanych zajęć. W ciągu stażu. Współpraca z katechetami w parafii i dekanacie. - Udział w spotkaniach katechetycznych organizowanych przez Wydział Katechetyczny w Lublinie. - Wspólne rozwiązywanie problemów. W ciągu stażu. Cały okres stażu. Udostępnienie katechetom i nauczycielom swoich opracowań, scenariuszy, konspektów. - Publikacja scenariuszy i programów w Internecie. W ciągu stażu. Praca na rzecz rady pedagogicznej. - Przygotowanie szkolenia w ramach Wewnątrzszkolnego Doskonalenia Nauczycieli. W ciągu stażu. (§ 8 ust.3 pkt 3) Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania do wykonania Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Propagowanie uczestnictwa uczniów w różnych formach życia kulturalnego i religijnego. - Organizacja lub współorganizacja akademii szkolnych i środowiskowych. - Udział w nabożeństwach i rekolekcjach W ciągu stażu. W ciągu stażu Promocja i rozwój czytelnictwa. - Utworzenie i zaopatrywanie kącika z prasą religijną dla dzieci i młodzieży. W ciągu stażu. Wspieranie działań samorządu uczniowskiego. Organizacja plastycznego konkursu o św. Stanisławie Kostce i „Moje Boże Narodzenie”. W ciągu stażu. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych. - Praca z uczniami biorącymi udział w konkursach i przedstawieniach. - Prowadzenie Liturgicznej Służby Ołtarza - Prowadzenie Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży. - Prowadzenie grupy „Bliżej Boga”. Cały okres stażu. Cały okres stażu. Cały okres stażu. W trzecim roku stażu. Wychowanie w duchu szacunku do miejsc religijnych i historii naszego narodu. - Organizowanie pielgrzymki dla dzieci po Pierwszej Komunii Świętej. W ciągu stażu. Integracja społeczności szkolnej. - Mobilizowanie i zachęcanie dzieci do udziału w nabożeństwach parafialnych przez organizowane konkursy parafialne: różańcowy i majówkowy, organizacja tygodnia misyjnego a w nim spotkanie z siostrą ze Zgromadzenia Sióstr Misjonarek Najświętszej Maryi Panny Królowej Afryki w Polsce Siostry Białe, siostrą Małgorzatą Popławską. W ciągu stażu. Podnoszenie i doskonalenie wiedzy z zakresu zaspokajania potrzeb wychowawczych uczniów. - Aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: kursach, szkoleniach, warsztatach organizowanych przez Wydział do Spraw Wychowania Katolickiego, adekwatnych do potrzeb uczniów i szkoły. - Samokształcenie poprzez zdobywanie wiedzy z ogólnie dostępnych źródeł informacji – lektury czasopism pedagogicznych i literatury branżowej. W ciągu stażu. W ciągu stażu. (§ 8 ust.4 pkt 4a) Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Opracowanie i wdrożenie programu pt. „Bliżej Boga” - Opracowanie programu spotkań koła „Bliżej Boga” i zatwierdzenie go na Radzie Pedagogicznej. - Zapoznanie z programem kółka religijnego oraz zgromadzenie danych osobowych jego uczestnikach. – Realizacja programu koła na niedzielnych cotygodniowych spotkaniach w kościele parafialnym w Michowie. – Podsumowanie działalności koła „Bliżej Boga” i wyciągnięcie wniosków do dalszej formacji uczniów. Wrzesień 2020 r. Wrzesień 2020 r. Do maja 2021 r. Maj 2021 r. (§ 8 ust. 2 pkt 4b) B) Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela - doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników, a w przypadku nauczycieli szkół artystycznych – także nauczyciela – konsultanta współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej. Zadania do wykonania Formy i sposoby realizacji Termin realizacji Pełnienie funkcji przewodniczącego zespołu katechetów - Ustalenie zasad współpracy w zespole katechetów. - Utworzenie planu pracy zespołu katechetycznego. - Prowadzenie spotkań z katechetami na których będzie planowanie zadań. - Omawianie i wyciąganie wniosków z realizowanych zadań. - Podsumowanie działalności zespołu katechetycznego. wrzesień wrzesień okres stażu okres stażu maj 2021r. Opracował: Ks. mgr ………………………………. ……………………………. miejscowość, data opracował Zatwierdzam do realizacji …………………………….…. ……………………………. miejscowość, data podpis i pieczęć dyrektora szkoły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |