Katalog Wioletta Najbert, 2021-06-11 Zgierz Wychowanie fizyczne, Konspekty Ćwiczenia na ławeczkach gimnastycznychKONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO TEMAT: ĆWICZENIA NA ŁAWECZKACH GIMNASTYCZNYCH ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE: • sprawności: uczeń rozwinie rytmikę i koordynację ruchów • umiejętności: uczeń potrafi dostosować ruch do rytmu muzyki • wiadomości: uczeń wie jaki mają wpływ ćwiczenia wykonywane przy muzyce na rozwijanie poczucia rytmu i ich wpływu na sylwetkę • usamodzielniania: potrafi samodzielnie dobrać ćwiczenia do muzyki. FORMY REALIZACJI ZADAŃ: • naśladowcza • zadaniowa SPOSOBY REALIZACJI LEKCJI: • frontalna • w grupach MIEJSCE: sala gimnastyczna KLASA: 1 LO PRZYRZĄDY I PRZYBORY: ławeczki gimnastyczne, magnetofon, materace do zabezpieczenia PROWADZĄCA: Najbert Wioletta Część lekcji Czynności uczniów Czynności nauczyciela Metody Część wstępna • docelowe • zadania • sprawdza przygotowanie uczniów do zajęć • omawia zadania lekci • omawia przebieg lekcji • pogadanka • uczeń zapoznaje się z zadaniami lekcji • uczeń słucha informacji nauczyciela Część główna • 1 Część główna • 2 • przygotowuje organizm do wysiłku • rozwinie rytmikę i koordynację ruchów • dobierze ćwiczenia do muzyki • uczennice dobierają się w kilkuosobowe grupy • wybierają lidera grupy • lider wykonuje ćwiczenia kształtujące przy muzyce, które są następnie wykonywane przez pozostałe uczennice w grupach • uczennice w swoich grupach przygotowują ławeczki gimnastyczne • dookoła ławeczek układają materace • ustawiają się za ławeczką w szeregu jedna za drugą • wykonują polecenia nauczyciela 1. 1-3 marsz w miejscu 4 akcent lewą nogą na ławeczce 2. 1-3 marsz w miejscu, 4 akcent prawą nogą na ławeczce 3. 1-3 marsz w miejscu bokiem do ławeczki akcent PN 4. 1-3 marsz w miejscu bokiem do ławeczki akcent LN 5. 1- wejście PN, 2 -wymach LN, 3 -4 zejście 6. 1- wejście LN, 2- wymach PN, 3-4 zejście 7. 1-4 przejście bokiem przez ławeczkę rozpoczynając raz lewą raz prawą nogą 8. bokiem do ławeczki, 1-wejście PN 2- wymach LN w bok, 3-4 zejście, 9. bokiem do ławeczki, 1-wejście LN, 2-wymach PN w bok, 3-4 zejście 10. 1-4 wejście na ławeczkę 11. 1-2 wypad w przód 3-4 powrót do pozycji 12. 1-2 obrót na palcach, 3-4 półprzysiad i powrót do pozycji 13. 1-2 wypad w przód na drugą stronę, 3-4 powrót do pozycji wyjściowej 14. 1-4 wykonanie wagi przodem na ławeczce 15. zeskok obunóż w półobrotem. 16. zakończenie układu pozycją końcową T . • organizuje podział klasy na grupy oraz poleca wybranie lidera grup • instruuje • pomaga • czuwa nad poprawnością wykonywania ćwiczeń • obserwuje • poleca przygotowanie ławeczek i odpowiednie zabezpieczenie materacami • poleca wykonywanie ćwiczeń • insrtuuje • poprawia • włącza muzykę • wyróżnia najlepszą grupę • naśladowcza • ruchowej ekspresji twórczej • naśladowcza • zadaniowa • naśladowcza Część końcowa • uspokaja organizm po wysiłku • uczennice wykonują ćwiczenia rozciągające i uspokajające w grupach z liderami • poleca wykonanie kilku ćwiczeń rozciągających i uspokajających • omawia lekcję • analizuje wykonane ćwiczenia • wyróżnia najlepszą grupę i ich lidera • naśladowcza • pogadanka Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |