AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Paulina Kaczmarek, 2021-06-11
Śrem

Zajęcia przedszkolne, Scenariusze

Scenariusz zajęć "Miód i jego właściwości"

- n +

Scenariusz zajęć w grupie dzieci 6-letnich

Temat zajęć: „Miód i jego właściwości.”

Cele ogólne:
poznanie właściwości odżywczych miodu oraz sposobów jego wykorzystania w życiu codziennym.

Cele szczegółowe:
Dziecko:
-rozumie dlaczego pszczoły są ważne dla człowieka,
-zna sposoby wykorzystania miodu,
-zna wartości odżywcze miodu,
-potrafi wymienić rodzaje miodu,
-wykonuje pracę plastyczną zgodnie z instrukcjami nauczyciela.

Metody pracy:
metody słowne: pogadanka, objaśnienia;
metody czynne: metoda zadań stawianych dziecku; metoda kierowania aktywnością;
metody aktywizujące: burza mózgów;
metody oglądowe: pokaz, obserwacja

Formy pracy:
indywidualna,
zbiorowa

Środki dydaktyczne:
słoiki z miodem, łyżeczki, wafle, tablice z nazwami miodu, wiersz J. Wybieralskiej pt. „Miód”, folia bąbelkowa, żółta farba plakatowa, żółte i czarne kółka origami, klej.

Przebieg zajęć:

1. Powitanie „Iskierka przyjaźni”
2. Wprowadzenie do tematu zajęć. Nauczyciel przedstawia ilustracje, przedstawiające pszczelarza, ul, pasiekę, pszczołę, plaster miodu- burza mózgow.
3. Wysłuchanie wiersza Jolanty Wybieralskiej pt. „Miód”
W małej wioseczce koło Wrocławia,
Stoi pasieka jak malowana.
Pszczoły pracują, nektar zbierają,
A znani pszczelarze go polecają.
Jeden jest z mniszka, drugi z rzepaku.
Z sadu i najpospolitszych kwiatów.
Pszczelarze o swoje pszczoły dbają,
Więc słodki miód one im dają.
Miód jest najlepszy, pyszny i zdrowy
I zalecany na wszystkie choroby
Więc niech się dzisiaj każdy dowie,
Że miód zadba o nasze zdrowie.

4. Rozmowa kierowana na temat znaczenia pszczół w życiu człowieka ( pszczoły robotnice, pszczoły karmiące larwy), zapoznanie z nazwami miodu ( akacjowy, lipowy, wielokwiatowy, rzepakowy, spadziowy ) .Podkreślenie wartości zdrowotnych miodu, także wykorzystania miodu w medycynie, do produkcji kosmetyków. 
5. Dostarczanie nowych wrażeń smakowych – (stymulacja smakowa, dotykowa i węchowa) -degustacja miodu na wafelkach
Nauczycielka częstuje wszystkie dzieci waflem posmarowanym miodem. Opisywanie swoich doznań smakowych po degustacji miodu. Nauczycielka tłumaczy wszystkim dzieciom, że miód jest bardzo zdrowym pokarmem dla dzieci i dorosłych.
6. Zabawa ruchowa „Pracowite pszczoły”. Dzieci chodzą po sali naśladują bzyczenie pszczół. Na dźwięk bębenka uczniowie zatrzymują przykucają i naśladują zbieranie pyłku z kwiatka.
7. Praca plastyczna „Plaster miodu” -dzieci malują farbami folię bąbelkową (plaster miodu) i przyklejają ją na kartkę, następnie wykonują pszczołę techniką płaskiego origami i umieszczają ją na wcześniej pomalowanej folii bąbelkowej.
8. Ewaluacja- dzieci kolorują ul zgodnie z instrukcją: na żółto- zajęcia podobały mi się; na brązowo- zajęcia nie podobały mi się.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.