Katalog jacek duda, 2021-06-11 szubin Edukacja czytelnicza, Konspekty Konspekt zajęć praktycznej nauki zawodu stolarzaKONSPEKT ZAJĘĆ PRAKTYCZNEJ NAUKI ZAWODU TEMAT: POŁĄCZENIA STOLARSKIE – ZASTOSOWANIE PODCZAS WYKONYWANIA GALANTERII DRZEWNEJ Prowadzący: Jacek Duda Miejsce odbywania zajęć: stolarnia-obróbka ręczna Data zajęć: 23.03.2021 Czas zajęć: 3 godz. Klasa: Szkoła Podstawowa CELE ZAJĘĆ: poznawczy • znajomość różnych rodzajów połączeń stolarskich • znajomość zastosowania odpowiednich połączeń w praktyce kształcący • umiejętność scharakteryzowania jednego połączenia stolarskiego • umiejętność posługiwania się narzędziami do obróbki drewna wychowawczy • staranność wykonania pracy • dbałość o porządek na stanowisku pracy METODY: opis, pokaz z wyjaśnieniem, pogadanka, ćwiczenie ŚRODKI DYDAKTYCZNE: tablica, gotowe eksponaty, ołówek, miara, kątownik, piła wahadłowa, skrzynka uciosowa. FORMY PRACY: indywidualna Ogniwa lekcji Czynności nauczyciela Czynności ucznia Czas Czynności organizacyjne 1. Sprawdzenie obecności 2. Wypełnienie dziennika 3. Kontrola ubrań roboczych 4. Sprawdzenie samopoczucia uczniów 1.Założenie ubrań roboczych 2.Sprawdzenie stanowisk pracy ok.10 min Instruktaż wstępny 1. Podanie tematu zajęć 2. Wprowadzenie do tematu zajęć - omówienie zastosowań połączeń stolarskich - omówienie rodzajów połączeń stolarskich 3. Przedstawienie gotowego wyrobu 4. Wspólne układanie planu technologicznego 5. Omówienie przepisów bhp podczas wykonywania czynności 6. Podanie kryteriów oceny 7. Udzielanie odpowiedzi na pytania uczniów 1.Uczniowie odpowiadają na pytania 2. Uczniowie uczestniczą w instruktażu, zadają pytania 3.Uczniowie oglądają przykłady połączeń na gotowych eksponatach 4. Uczniowie podają przykłady zastosowań połączeń stolarskich 5. Uczniowie podają propozycję planu technologicznego 6. Uczniowie przystępują do pracy szkoleniowo - produkcyjnej ok.20 min Instruktaż bieżący W czasie zajęć zwracamy uwagę na: 1. Dyscyplinę pracy uczniów 2. Przestrzeganie przez nich przepisów BHP 3. Porządek i ład na stanowisku pracy 4. Poszanowanie narzędzi i urządzeń 5. Nauczyciel obchodzi stanowiska pracy i udziela dodatkowych wskazań uczniom 1.Uczniowie upewniają się, zadają pytania dotyczące wykonywanych czynności 2.Stosują się do wskazówek nauczyciela 3.Konsultują się z nauczycielem w sytuacjach trudnych ok.130 min. Instruktaż końcowy 1. Ocena wyników lekcji, życzliwa krytyka 2. Krótkie omówienie indywidualnych wyników każdego ucznia 3. Zwrócenie uwagi jak wykorzystano wiadomości teoretyczne w działalności praktycznej 4. Udzielenie odpowiedzi na pytani uczniów 1.Uczniowie zadają pytania odnośnie realizacji tematu ok.10 min Zakończenie zajęć 1. Zebranie prac 2. Ocena dniowa uczniów 3. Rozdanie arkuszy i odprowadzenie uczniów na apel 1.Uczniowie sprzątają stanowiska pracy 2.Uczniowie myją się i przebierają ok.10 min Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |