Katalog Agnieszka Sokoła, 2021-06-11 Wojkowice Różne, Konspekty Godzina wychowawczaKonspekt lekcji wychowawczej w klasie 6c Data: 25. 11. 2020 r. Temat zajęć: Czy warto pomagać?? Klasa: 6c Ilość uczniów: 21 Cel główny zajęć: uwrażliwienie na potrzeby innych i uświadomienie konieczności niesienia pomocy. Uczeń: - rozumie potrzebę niesienia pomocy innym - potrafi w miarę swoich możliwości wiekowych udzielać pomocy osobą jej oczekującym - potrafi odczuwać satysfakcję i radość z dzielenia się dobrem z drugim człowiekiem - potrafi ocenić swoje postępowanie i innych osób, odnosząc się do poznanych wartości, takich jak: pomoc, uczciwość, wdzięczność oraz inne, respektowane przez środowisko szkolne - potrafi odróżnić dobro od zła, stara się być sprawiedliwym i prawdomównym; nie krzywdzi słabszych i pomaga potrzebującym Metody pracy: dyskusja, pogadanka Formy pracy: praca indywidualna Pomoce dydaktyczne: filmy pt:” See how a Simple act of kindness Creates an Endless Ripple! #TeamHeavy” oraz „Simple Acts of Kindness (Part 1)” zaczerpnięte z portalu internetowego YouTube. Przebieg zajęć: I. Część wstępna 1. Powitanie klasy 2. Sprawdzenie obecności 3. Podanie tematu zajęć – „Czy warto pomagać” II. Część główna 1. Przedstawienie form pomocy (wolontariat, imprezy charytatywne, zbiórki pieniędzy oraz darów) 2. Co to jest pomoc? - Stworzenie przez uczniów własne definicji pomocy. 3. Rozmowa z uczniami na temat własnych doświadczeń. Uczniowie odpowiadają na pytanie: • Kiedy ostatnio komuś pomogłem? • W jaki sposób pomogłem? • Dlaczego pomogłem? - ponieważ tak wypada - ponieważ inni mi każą - ponieważ chcę - ponieważ liczę na to, że dobro kiedyś do mnie wróci - ponieważ liczę na korzyści - ponieważ lubię pomagać 4. Udostępnienie uczniom filmu pt. „See how a Simple act of kindness Creates an Endless Ripple! #TeamHeavy” na portalu internetowych YouTube 5. Pogadanka na temat oglądniętego filmu. Zwrócenie dzieciom uwagi na to, jak bardzo nawet drobne gesty mogą wpływać na nasze życie. Uczniowie odpowiadają na pytania: • Dlaczego bohater filmu kupił dziewczynce tort? • Która z odpowiedzi wymienionych w punkcie 6 pasuję do historii opowiedzianej w filmie? 6. Udostępnienie uczniom filmu pt. „Simple Acts of Kindness (Part 1)” na portalu internetowym YouTube 7. Pogadanka na temat oglądniętego filmu. Zwrócenie uwagi dzieciom, że pomoc może być również bezinteresowna i jak bardzo może zmieniać świat otaczający nas. Uczniowie odpowiadają na pytania: • Dlaczego bohater filmu pomagał innym? • Czy miał w tym jakiś cel? • Czym jest bezinteresowna pomoc? • Czy ktoś kiedyś pomógł nam? III. Część końcowa 1. Podsumowanie zajęć. 2. Nauczyciel dziękuje uczniom za udział w zajęciach oraz zwraca im uwagi na to, jak bardzo powinniśmy doceniać to co mamy i co dostajemy w życiu i od życia. Bibliografia: 1. „See how a Simple act of kindness Creates an Endless Ripple! #TeamHeavy” - Film zaczerpnięty z portalu internetowego YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=h3ztnR4P4Ow 2. „Simple Acts of Kindness (Part 1)” - Film zaczerpnięty z portalu internetowego YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=GdYJr03eJjE Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |