AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Justyna Majk, 2021-06-11
Ostrołęka

Język angielski, Projekty edukacyjne

Innowacja

- n +

INNOWACJA PEDAGOGICZNA - wykorzystanie uzdolnień plastycznych uczniów w procesie kształtowania oraz doskonalenia umiejętności językowych.


CREATE AND LEARN. UCZ SIĘ TWORZĄC.

Rodzaj innowacji: metodyczna
Autor innowacji: Justyna Majk
Miejsce realizacji: Szkoła Podstawowa nr 5
Czas realizacji: październik/listopad 2018r – czerwiec 2019r.
Adresat: Innowacja skierowana jest do uczniów klas V, którzy w sposób kreatywny chcą poszerzać oraz utrwalać znajomość języka angielskiego.
Organizacja nauczania: Innowacja realizowana będzie w wymiarze jednej godziny tygodniowo podczas zajęc dodatkowych z języka angielskiego.

Wstęp i założenia innowacji:
Język angielski jest podstawowym środkiem porozumiewania się na całym świecie. Jednak wszyscy doskonale wiedzą, iż sztuka uczenia się języków obcych jest bardzo trudna i niejednokrotnie zdarza się, że wielu z nas brakuje motywacji do utrwalania i zdobywania umiejętności językowych. Głównym celem niniejszej innowacji jest uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka angielskiego oraz motywowanie uczniów do pracy poprzez połączenie nauki ze sztuką. Wzbogacając proces nauczania o zagadnienia plastyczne zapewniamy klimat swobody i artyzmu, odchodzimy od schematu utartych zajęć opartych na wprowadzaniu i utrwalaniu słówek i struktur gramatycznych. Nie każdy uczeń ma zdolności językowe i nauka języka obcego może być dla niego stresująca. Prace plastyczne będą więc formą odregowania i wykazania się.

Cele ogólne:
• wprowadzanie i utrwalanie słownictwa poprzez wykorzystanie technik plastycznych,
• wspomaganie wszechstronnego rozwoju ucznia,
• uatrakcyjnienie sposobu nauczania i uczenia się języka angielskiego,
• rozwijanie u uczniów poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości.

Cele szczegółowe:
• znajomość środków językowych (leksykalnych i gramatycznych, ) i sprawne posługiwanie się ich zasobem w zakresie takich tematów jak.: jedzenie i picie, zwierzęta, elementy krajobrazu, wskazywanie drogi i pytanie o nią, dom, rodzina, zawody, transport, pory roku,
• kształcenie umiejętności ustnego prezentowania swoich prac (opisywanie ludzi, przedmiotów, miejsc),
• rozwijanie umiejętności czytania i słuchania ze zrozumieniem,
• rozwijanie umiejętności posługiwania się podstawowymi formami użytkowymi poprzez redagowanie życzeń świątecznych,
• sprawne posługiwanie się słownikami języka angielskiego (w tym słownikami internetowymi),
• rozwijanie wrażliwości artystycznej i dbałość o estetykę.

Oczekiwane efekty:
Po zrealizowaniu innowacji uczniowie:
• rozwiną swoje uzdolnienia językowe oraz plastyczne
• poznają nowe metody nauki języka obcego
• nie będą mieli barier w użyciu języka angielskiego, co zwiększy ich aktywność na zajęciach
• staną się bardziej otwarci i swobodni co będzie sprzyjało ekspresji językowej

Metody i techniki pracy:
W celu uzyskania założonych celów planowane są m.in. następujące techniki i metody pracy:
• projekt – uczniowie samodzielnie rozdzielają między sobą zadania, wykorzystując swoje umiejętności i uzdolnienia, uczą się pozyskiwać informacje
• gra typu Memory – zapamiętywanie szczegółów i wyodrębnienie zaistniałych zmian jako trening pamięci
• tworzenie map mentalnych
• techniki plastyczne (rysowanie, malowanie, wycinanie, itp.)
• ćwiczenia komunikacyjne (dialogi mające na celu uzyskanie konkretnej informacji)
• tworzenie drzewa genealogicznego

Sposoby ewaluacji:
Ewaluacji podlegać będzie przede wszystkim stopień realizacji zaplanowanego programu innowacyjnego, atrakcyjność i użyteczność programu dla jego uczestników, jak również stopień zaangażowania wszystkich uczestników.
Narzędzia służące do ewaluacji to m.in.:
• rozmowy z uczniami,
• obserwacja pracy i zaangażowania uczestników,
• krótka ankieta skierowana do uczniów.
Załącznik 1

Temat
1 Zwyczaje świąteczne w Wielkiej Brytanii
• Halloween – poznajemy tradycje związane z tym świętem - krótki tekst dotyczący święta (czytanie ze zrozumieniem). Następnie uczniowie przygotowują ozdoby.

• Christmas – tradycje Bożego Narodzenia w Anglii. Uczniowie wykonują kartki świąteczne wraz z życzeniami w języku angielskim.

•Easter – zwyczaje wielkanocne w Wielkiej Brytanii. Wykonanie ozdób symbolizujących Wielkanoc.
Ozdoby i kartki
świąteczne wykonane przez uczniów.
2 Produkty żywnościowe.
• Dyskusja nt.: zdrowego odżywiania
• Uczniowie tworzą plakat z podziałem produktów żywnościowych na zdrowe i niezdrowe. Plakat.
3 Wskazywanie drogi oraz pytanie o nią.
• uczniowie wykorzystując tekturowe opakowania (np. po herbacie, lekach) wykonują plan miasta. Następnie tworzą mini dialogi – pytanie o drogę. Makieta miasta.
4 Elementy krajobrazu
• wprowadzenie słownictwa
• porównywanie krajobrazów z użyciem stopniowania przymiotników
• stworzenie quiz-u dot. znanych miejsc na świecie
5 Świat zwierząt i owadów
• po zapoznaniu się z nazwami zwierząt w języku angielskim, uczniowie tworzą albumy z wybranymi zwierzętami i/lub owadami wraz z krótkim opisem.
6 Pory roku.
• utrwalenie nazw miesięcy oraz przyporządkowanie ich do pór roku.
• wykonanie albumów nt.: pór roku
7 Dom i jego wnętrze.
• utrwalenie nazw pomieszczeń oraz sprzętu
• na kartonie A3 uczniowie rysują plan domu z uwzględnieniem podziału na pokoje. Następnie przy pomocy magnesów przyczepiają rysunki ze sprzętem domowym. Pracę tą wykorzystujemy do gry typu Memory - jeden element znika lub zmienia swoje miejsce.
8 Moja rodzina.
• rozmowa o rodzinie
• uczniowie wykonują drzewo genealogiczne
9 Mój ulubiony zawód.
• poznajemy nazwy zawodów oraz umiemy o nich rozmawiać
• When I grow up I want to be...
Kiedy dorosnę chcę być …..
• wykonujemy opis zawodu, który nas interesuje Szablony papierowych lalek z opisem.
10 Ćwiczymy krótkie dialogi w języku angielskim
• uczniowie rysują w parach i/lub grupach krótkie scenki komiksowe, a następnie uzupełniają chmurki dialogami w języku angielskim.
11 Rodzaje transportu
• utrwalenie nazw znanych rodzajów transportu (burza mózgów)
• wykonanie krótkiego filmiku nt.: Moja droga do szkoły Filmy


Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.