AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agnieszka Piątek, 2021-06-11
Krasne

Edukacja dla bezpieczeństwa, Konspekty

Pożary.

- n +

KONSPEKT LEKCJI EDUKACJI DLA BEZPIECZEŃSTWA W SZKOLE PONADPODSTAWOWEJ

Temat: Pożary.

Czas zajęć:

45 minut.

Cel lekcji: Określenie zasad postępowania i ochrony bezpieczeństwa podczas pożaru.

Cele operacyjne:
Po zakończeniu lekcji uczeń potrafi :
• omówić zasady profilaktyki pożarowej;
• wymienić środki gaśnicze i podręczny sprzęt gaśniczy;
• scharakteryzować zasady postępowania w razie pożaru;
• bezpiecznie zaplanować ewakuacje z płonącego budynku;
• świadomie eliminować zagrożenia pożarowe.

Metody nauczania:

- dyskusja
- burza mózgów
- pokaz multimedialny
- praca w grupach


Środki dydaktyczne:

- prezentacja Power Point
- film edukacyjny
- podręcznik
- laptop
- rzutnik




Przebieg zajęć:

1. Czynności organizacyjne (5 min.)
Sprawdzenie listy obecności, podanie tematu i celów zajęć, zapoznanie z zasadami pracy na lekcji.
2. Część główna lekcji (35 min.)
Nauczyciel zapoznaje uczniów z treścią przygotowanego materiału w formie prezentacji :
2.1.Co to jest pożar ? Jakie są najczęstsze przyczyny pożarów?
Dyskusja, której wynikiem jest wspólne sporządzenie definicji pożaru . Prezentacja slajdu „ Przyczyny pożarów ”.
2.2. Jaki jest warunek powstania pożaru?
Prezentacja filmu „ Trójkąt spalania ”. Dyskusja po filmie.
2.3. Środki gaśnicze, podręczny sprzęt gaśniczy .
Dyskusja, w której uczniowie wymieniają znany im sprzęt korzystając z podręcznika, prezentacja slajdu ze zdjęciami przedstawiającymi wymieniony sprzęt.
2.4.Jaka jest kolejność postępowania w razie pożaru?
Uczniowie w grupach na kartkach opracowują pisemnie zagadnienia:
Grupa 1 – kolejność działań ratowniczych świadków pożaru .
Grupa 2 – zasady ochrony własnego bezpieczeństwa podczas pożaru.
Grupa 3 - zasady ewakuacji w razie pożaru w domu.
Grupa 4 - zasady ewakuacji w razie pożaru w szkole.
Prezentacja wyników pracy w grupach, dyskusja.

3. Czynności końcowe (5 min.)
Podsumowanie i wnioski:
Podsumowanie lekcji powinno prowadzić uczniów do wyciągnięcia wniosku, że mimo różnego pochodzenia pożary w większości powstają w wyniku nieostrożności i niedbałości człowieka. Każdy pożar niesie za sobą zagrożenie zdrowia i życia i nie należy się wahać przed podjęciem działań ratowniczych, pamiętając o najważniejszej zasadzie czyli bezpieczeństwie ratownika.
Ocena aktywności uczniów na zajęciach.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.