AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Elżbieta Jabłońska, 2021-06-15
Słupsk

Pedagogika, Artykuły

Nauczyciel wspomagający podczas pandemii

- n +

Nauczyciel wspomagający podczas pandemii.( na podstawie własnych doświadczeń )
Dziecko, które siedzi w jednej ławce z nauczycielem wspomagającym, na każdej lekcji – przyzwyczaja się do niego. Emocje jakie towarzyszą tworzą swoistą więź. Z czasem porozumiewają się bez słów. Wystarczy, że uczeń spojrzy na nauczyciela, że będzie on gdzieś w zasięgu oka- i od razu można zauważyć jak uczeń uspokaja się. U dziecka z Zespołem Aspergera nauczyciel wspomagający wspiera dziecko przez klasę pierwszą, drugą, trzecią; wchodzi z nim w nowy etap edukacji -jakim jest klasa czwarta i nagle wybucha pandemia, która wszystko burzy. Wszystko wokół –wychodzenie na podwórko, zabawy z kolegami, burzy cały ułożony świat i burzy relację PANDEMIA. Dziecko nie rozumie dlaczego nagle, z dnia na dzień, musi zostać w domu, dlaczego szkoła przeniosła się do komputera, dlaczego nie ma spotkań, roweru, podwórka, spacerów...
Ania- dziewczynka z klasy 4 szkoły podstawowej, akceptowana w klasie, bawiąca się w wąskim gronie rówieśników, uczennica z Zespołem Aspergera, siedząca w ławce z nauczycielem wspomagającym.
Z dniem 26 października 2020 zostaje ogłoszone zdalne nauczanie. Dzieci, a wśród nich i Ania, zostają w domu, mają lekcję przez aplikację MS Teams. I tu pada pytanie- w jaki sposób nauczyciel wspomagający ma wspierać dziecko na odległość? Nagle dziecko nie potrzebuje wsparcia? Radzi sobie z lekcjami, emocjami? Ania i ja łączyłyśmy się na każdej lekcji przez wspólną aplikację na telefonie, widziałyśmy się, słyszałyśmy. To było jak nawigacja statkiem kosmicznym- z jednej strony na komputerze lekcje według planu w aplikacji Teams, a z drugiej na telefonie wideo-łączność z uczennicą. Przetrwałyśmy. Nie było łatwo, zwłaszcza emocjonalnie. Teraz pomału wszystko wraca do normalności. Ania siedzi obok mnie w ławce. Nasze relację nadal są budowane. Wspieranie dziecka z Zespołem Aspergera to trudny kawałek chleba. Ale bycie nauczycielem wspomagającym na odległość to zdobycie najwyższej góry świata. Najważniejsze- być blisko ucznia, wspierać, tłumaczyć, pomagać!
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.