Katalog Krystyna Michalik, 2022-04-15 Pielgrzymowice Pedagogika, Scenariusze Bałwanek Buli na tropie wiosny.... - zabawa integracyjnaTemat zajęć: „Bałwanek Buli na tropie wiosny” – zabawa integracyjna. Data zajęć: Cele: • Doskonalenie komunikacji i porozumiewania się. • Rozwijanie zainteresowań otoczeniem i wyzwalanie aktywności zmysłowo - ruchowej. • Wyzwalanie aktywności poznawczej na miarę możliwości percepcyjno-motorycznych uczestników. • Budowanie zaufania w stosunku do innych osób. • Zapewnienie poczucia bezpieczeństwa. • Wdrażanie do współpracy z nauczycielem i innymi uczestnikami zajęć. • Rozwijanie umiejętności współdziałania, integracja. • Usprawnienie funkcji poznawczych i ogólnomotorycznych. • Stymulacja wielozmysłowa. • Wyzwalanie pozytywnych emocji. Metody: Metoda realizacji zadań ruchowych: zabawowa klasyczna, ekspresji ruchowej, zabawy muzyczno – ruchowe i stymulacyjne, elementy pedagogiki zabawy, metody oparte o kontakt z ciałem, zabawy integracyjne, instruktaż słowny, kierowanie ruchem – aktywności wspomagane. Środki dydaktyczne: Odtwarzacz CD, wybrane piosenki dla dzieci, teksty piosenek na kartkach. Świeczka, podest bałwanek, białe i niebieskie chustki, wstążki, pompony. Bańki mydlane, białe gwiazdki, chusta spadochron, małe kawałki foli i duża folia. Strój bałwanka, beret, miotła, czapka misia. Duża miska, styropianowe kule, wstążki z bibuły. Czapka: mikołaja, biała, karnawałowa. Emblematy: lalka, miś, drabinka, pajacyk, spryskiwacz z wodą. Niebieskie baloniki, pojemnik i emblematy: czapka, szalik, rękawiczki, kurtka, kozaczki. Duży niebieski materiał z przyszywanymi krami. Instrumenty: trójkąty, dzwoneczki, bębenki. Bałwanki narysowane na papierze, klej, białe waciki, płatki, folie, puch, papier, oraz farby, korek. Forma: Praca grupowa i indywidualna. Przebieg zajęć: I. Powitanie i zimowe zabawy wprowadzające: • „Na rozpoczęcie zajęć” – tekst na kartkach. • „Nasz bałwanek” – obejście kręgu uczestników z zapaloną świeczką umieszczoną na podstawie – bałwanku. • „Po co jest zima?” – odśpiewanie piosenki (tekst na kartkach). • Indywidualne powitanie każdego ucznia. „Podaj rękę przyjacielu i przywitaj się” Podaj rękę przyjacielu i przywitaj się w prawo ukłoń się, w lewo ukłoń się podaj rękę przyjacielu i uśmiechnij się dziś mamy dobry dzień. • Zabawa: „Zima” – swobodny taniec z użyciem rekwizytów: białych i niebieskich chust. • „Taniec zawracaniec” – rozruszanka w parach do słów piosenki. • Zabawa z instrumentami: trójkąty do piosenki: „Zimowa orkiestra”. • Zima jest piękna i zna czary: „Zima zna czary” – swobodna interpretacja piosenki z użyciem baniek mydlanych. • „Śnieżne panienki” – białe gwiazdki wirujące na chuście spadochron. Zabawy ruchowe z podkładem muzycznym* * zabawy te należy modyfikować i dostosować do aktualnego stanu psycho – fizycznego uczniów, którzy uczestniczą w zabawie ze wspomaganiem ze strony nauczyciela. II. Bałwankowe zabawy zimowe: • „Tupu tup po śniegu” – zabawa z instrumentami z podziałem na grupy. Wykorzystanie (tupanie nogami, dzwoneczki, folia). • Zagadka muzyczna. Kto jest naszym dzisiejszym przewodnikiem po świecie zabaw? „Kto to?” – wysłuchanie zagadki. • Prezentacja bałwanka: „Bałwanek Buli” – strój bałwanka, beret, miotełka - w pierwszej części piosenki bałwanek prezentuje swoją osobę w drugiej zaprasza pozostałych uczestników do wspólnego kółeczka. • „Dobra zabawa” – kulig uczniów na wózkach z dzwoneczkami. • „Na podwórku bałwan stoi” – jeden uczeń jako bałwanek (beret, miotełka, biała chusta) siedzi na środku koła, a reszta robi wokół niego kółeczko i bawi się. • Zabawa ruchowa w parach: „Przygody bałwanków”. Uczestnicy zakładają białe szaliki, beret, strój. • „Zizizima” – zabawa z pomponami białymi i niebieskimi. • „Tęgi ze mnie mróz” – szeleszczenie małymi kawałkami foli (dźwięk). • Nasz bałwanek uwielbia zimę i mróz dlatego wesoło tańczy. „Bałwankowe tany” – zabawa w kole a w środku osoba ze wstążkami biało niebieskimi (białe szaliki, beret). • Zima to czas zabaw na śniegu. Zbieranie zimowych kulek, pomponów do miski przy piosence: „Zabawy na śniegu”. III. Bal u królowej Zimy • „Marzenie kózki Klary” – zabawa taneczna w parach. • „Bibułkowy walczyk” – przystrajamy się w serpentyny i tańczymy walczyka. • Prezentacja zimowych miesięcy: „Zimowi bracia” – zabawa z podziałem na role z wykorzystaniem emblematów: grudzień – czapka mikołajowa, styczeń – czapka karnawałowa, luty – czapka zimowa biała. • Wspólna zabawa „Kostiumowy bal” – rozdanie rekwizytów: lalka, beret, miś, drabinka, pajacyk. • „Bal baloników” – falowanie chustą spadochron na której umieszczone są niebieskie baloniki. • „Sople” – demonstracja lodu a następnie spryskiwanie poszczególnych części ciała wodą ze spryskiwacza, uczestnicy siedzą na krzesłach. • „Przyszedł nocą miś” – trzech chłopców jako bałwanki (stroje, beret) chodzą w kółeczku w drugiej zwrotce dołącza do nich miś. • „Pytanie do pani Zimy” – odśpiewanie piosenki – tekst na kartkach. IV. W poszukiwaniu Wiosny • „Precz zimo uciekaj” – wspólny taniec w kole. • „Wsiadaj zimo na sanki” – wkładanie emblematów zimy: czapki, szalika, rękawiczek, kurtki, kozaczków do pojemnika. • „Zbudź się rzeczko” - falowanie niebieskim dużym materiałem. • Zabawa z instrumentem: bębenek – wołanie wiosny „Hej wiosenko”. • Zabawa w kole: „Nadchodzi do nas wiosna”. • „Bałwanek” – odśpiewanie piosenki i odpowiedź na pytanie co zrobi bałwanek i co się z nim stanie kiedy nadejdzie wiosna. V. Zimowa herbatka: VI. Działalność plastyczna – wspomagana ze strony nauczyciela. Podział na grupy. Zadaniem każdej grupy będzie „ubranie” kartonowego bałwanka – którego otrzymujemy w drodze losowej – dostępnymi materiałami:. białe waciki, płatki, folie, puch, papier, oraz farby, wykorzystane do szczegółów (nanoszenie na karton za pomocą korka). VII. Odpoczynek Odpoczynek na materacach, słuchanie piosenek i dostarczanie wrażeń zmysłowych poprzez grę na trójkącie, wywołanych falowaniem niebiesko – białych chust oraz dużą folią. • Sopelkowa melodia - (trójkąt) • Marzenie - (falowanie chustami) • Sypie biały śnieg - (falowanie chustami) • Zimo, zimo - (falowanie dużą folią) • Las zimą. – (falowanie dużą folią) VIII. Pożegnanie • „Pożegnamy się wesoło” – odśpiewanie piosenki pożegnalnej, machanie dłońmi na pożegnanie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |