Katalog Monika STeinke-Wawrzyniak, 2022-04-15 Szczecin Różne, Plany rozwoju zawodowego Awans na nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli DZ. Ustaw z 2018 r., poz. 1574 ze zmianami Monika Steinke - Wawrzyniak nauczyciel – wychowawca w świetlicy Szkoła Podstawowa Nr 56 w Szczecinie Rozpoczęcie stażu: 2 września 2021 r. Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy Przewidywany termin zakończenia stażu: 31 maja 2024 r. Lp. Zadania do realizacji Formy i sposoby realizacji Terminy § 8 ust. 3 pkt 1 umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia, narzędzi multimedialnych i informatycznych, sprzyjających procesowi uczenia się 1. Doskonalenie warsztatu pracy z wykorzystaniem metod aktywizujących -Wykorzystanie metod aktywizujących poznanych na lekcjach otwartych innych nauczycieli, tworzenie własnej bazy metod. - „Kółko i krzyżyk” – wprowadzenie i stosowanie zabawy, podczas której dzieci będą samodzielnie oceniać własne zachowanie podczas zajęć świetlicowych. - „Słownik, przyjaciel w potyczkach z ortografią”, wprowadzenie cyklicznych zajęć podczas których, uczniowie będą utrwalać pisownie problemowych wyrazów oraz nauczą się korzystania ze słownika ortograficznego. - Prowadzenie zajęć z uczniami z wykorzystaniem metod aktywizujących np.: Zabawy w dramy – kalambury o zawodach, mam pomysł – burza mózgów, potrafię wygrywać, ale i przegrywać – gry dydaktyczne. cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu 2. Wykorzystanie technologii komputerowej oraz poszerzanie wiedzy na temat sposobów używania technologii informacyjnej - Korzystanie w czasie zajęć z komputera, projektora oraz innych urządzeń multimedialnych. -Przygotowanie prezentacji multimedialnej z dziedziny doradztwa zawodowego, „Zawodowy zawrót głowy” – informacje o zawodach medycznych, usługowych oraz nauczyciela. - Przygotowywanie dyplomów, ogłoszeń, sprawozdań oraz dokumentacji stażowej. - Obsługa dziennika elektronicznego. - Korzystanie z poczty elektronicznej, rozmowy indywidualne i telefoniczne z rodzicami cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu 3. Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji - Odwiedzanie stron internetowych dotyczących oświaty, portali edukacyjnych itp. - Poszukiwanie inspiracji , nowych pomysłów twórczych do pracy z uczniami. - Wyszukiwanie i przygotowywanie materiałów do zajęć, opracowanie scenariuszy zajęć. cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu § 8 ust. 3 pkt 2 umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć 1. Opublikowanie, planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego, ubiegającego się o awans na nauczyciela dyplomowanego. - Opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. listopad 2021 r. 2. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem, czynna współpraca z nauczycielami. - Udostępnianie innym nauczycielom własnych opracowań i materiałów, scenariuszy zajęć, imprez, programów, pomocy dydaktycznych: „Szuflada Belfra”. -Realizacja zadań z projektu „Ręka w rękę”- czynna wymiana informacji oraz współpraca z wychowawcami klas. -Realizacja zadań wynikająca z zadań zespołów eksperckich. -Realizacja zadań wynikających z zaleceń nadzoru pedagogicznego oraz zadań projektu „Praktyka czyni mistrza” - Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli. cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu § 8 ust. 3 pkt 3 poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Udział w projektach szkolnych. - Organizacja imprez i uroczystości szkolnych takich jak: • Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego • Pasowanie klas pierwszych na Marynarza • Dzień Niepodległości. • Koncert kolęd. • Pasowanie klas pierwszych na czytelnika • Święta Majowe. • Uroczyste zakończenie roku szkolnego cały okres stażu zgodnie z Planem Pracy Szkoły 2. Współpraca z: - Radą Rodziców - Radą Osiedla „Śródmieście Północ” - Przedszkolami - Komisją socjalną - Udział przedstawicieli RR i RO w uroczystościach szkolnych. - Organizacja konkursów plastycznych. - Zorganizowanie kiermaszu książek dla dzieci i młodzieży. - Pomoc w organizacji uroczystości, przygotowanie kartek okolicznościowych dla emerytów. cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu 3. Promocja szkoły. - Aktywny udział w organizacji Dni Otwartych Szkoły, zabawy z chustą Klanza, czytanie fragmentów ciekawych książek, przygotowywanie zakładek. - Czytanki – słuchanki, w ramach akcji „Poranek z książką”, czytanie krótkich opowiadań, lub fragmentów książek, rozbudzanie w uczniach sympatii i chęci samodzielnego czytania. -Zorganizowanie wystawy prac uczniów naszej szkoły na terenie Szkoły Podstawowej Nr 7 w Szczecinie, powstałych w wyniku konkursów lub zajęć plastycznych. cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu 4. Kultywowanie tradycji morskich. - Zaczytani marynarze - poranki z książką o tematyce morskiej. - Czynny udział w organizacji uroczystości Pasowania na Marynarza klas pierwszych. -Zabawy w dramy – życie na morzu. - Nauka i utrwalanie pieśni szkoły, szant. - Organizacja konkursów plastycznych. cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu 5. Realizacja zadań zespołu zdrowia i bezpieczeństwa. - Wdrażanie zadań z projektu; zjedz śniadanie – mózg ma takie wymaganie. - Wspólne spożywanie i przygotowywanie śniadań w świetlicy szkolnej. -Pij wodę – utrwalanie zdrowych nawyków. cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu 6. Realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych wychowawcy świetlicy. - Działania związane z realizacją celów i zadań placówki, które związane są ze Statutem Szkoły. - Stała współpraca z rodzicami, wychowawcami klas, z pedagogiem szkolnym w rozpoznawaniu i rozwiązywaniu trudności wychowawczych. -Organizowanie pogadanek na temat zagrożeń dzisiejszego świata. -Cykliczne pogadanki oraz utrwalanie zasad postępowania w czasie pandemii Covid-19. Wdrażanie procedur bezpieczeństwa mających na celu’ zapobieganie i przeciwdziałanie Covid -19, akcja „Myj ręce”, „Dbamy o zdrowie swoje i innych” -Zaangażowanie w działania ekologiczne, realizacja zadań z modułu „Duży i mały ratuje świat cały”, utrwalanie nawyku oszczędzania wody, minimalizacji i segregacji odpadów. kontakty w zależności od potrzeb oraz według grafiku zebrań, konsultacji i wywiadówek w trakcie stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu § 8 ust. 3 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu, innowacji lub innych działań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, powiązanych ze specyfiką szkoły, w szczególności na rzecz uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 1. Opracowanie programu szkolnego „Logowanie na czytanie - historii poznawanie” - Rozpowszechnianie i wdrażanie założeń programu: - Książka ma głos – nagranie audiobooka z legendami. - Poranki z książką – wspólne czytanie. - Akcja – bicie rekordu w czytaniu. - Akcja - czytamy jednym tchem. - Zabierz mnie na święta i ferie zimowe. - Żywa lekcja historii, spotkania z ludźmi związanymi z historią. - Odwiedziny czytelni szkolnej, Książnicy Pomorskiej - Escape Room historyczny –„ Wojenna walizka wspomnień”, „Przyjaciele Szarych Szeregów” cały okres stażu 2. Opracowanie modułu do pracy w świetlicy – „Moduł ekologiczny – duży i mały ratuje świat cały” -Przygotowanie scenariuszy zajęć o konieczności oszczędzania wody, ograniczanie plastiku, segregację i minimalizację odpadów. - Mały ekolog – uczniowie siedzą w kole i po kolei opowiadają co zrobili dla naszej planety i jakie mają pomysły na ratunek świata w przyszłości. - Wystawy prac, przygotowanych w ramach zajęć: oszczędzamy wodę, ograniczamy ilość plastiku w naszym życiu, segregacja śmieci recykling. - Świetlicowe zalesianie, próba wyhodowania drzewek z kasztanów, żołędzi, lub pestek owocowych i indywidualne wysadzanie ich przez dzieci w parkach, ogrodach i tp. cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu § 8 ust. 3 pkt. 4b Wykonywanie zadań opiekuna stażu, opiekuna praktyk pedagogicznych, nauczyciela-doradcy metodycznego, przewodniczącego zespołu nauczycieli, koordynatora wolontariatu, koordynatora projektu, kuratora społecznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, rzeczoznawcy do spraw podręczników 1. Pełnienie funkcji opiekuna stażu na nauczyciela kontraktowego - Opieka nad stażystą, wspólne przygotowanie planu rozwoju nauczyciela stażysty. - Sporządzenie harmonogramu wzajemnej obserwacji zajęć. - Wymiana spostrzeżeń oraz uwag po obserwacji zajęć. - Zachęcanie i pomoc w doskonaleniu i wzbogacaniu warsztatu nauczyciela i wychowawcy świetlicy. - Tworzenie i realizacja wspólnych projektów: moduł ekologiczny, poranki z książką, świetlicowe śniadania, itp. wg potrzeb, cały okres stażu Opracowała: Monika Steinke - Wawrzyniak Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |