![]() |
![]() |
Katalog Małgorzata MAŁYSZA, 2022-06-09 sól Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan awansu zawodowego nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: mgr Małgorzata Małysza Miejsce pracy: Stanowisko: nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej Wykształcenie: wyższe z przygotowaniem pedagogicznym Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2019 r. Planowana data zakończenia stażu: 31.05.2022 r. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 stycznie 1982r. Karta Nauczyciela (Dz. U. 2018 poz.967) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23sierpnia 2019r.zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli na podstawie art.9g ust.10 ustawy z dnia 26stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz.U. z2018r. poz.967 i2245 oraz z 2019 r.poz. 730i 1287) Cel podstawowy podejmowanego stażu: Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Inne cele: Pogłębienie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach mojej pracy zawodowej; Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz szkoły; Podniesienie efektywności działań dydaktyczno-wychowawczych; Osobisty rozwój; Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. Czynności organizacyjne Lp. Zadania do realizacji Forma realizacji Termin Dowody realizacji 1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. Zapoznanie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego nauczyciela. wrzesień 2019 r. - prawidłowo napisany wniosek o rozpoczęcie stażu - plan rozwoju zawodowego Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Systematyczne gromadzenie materiałów i dokumentów potwierdzających realizację przyjętych w planie rozwoju zadań: zaświadczenia, dyplomy, scenariusze zajęć itp. cały okres stażu - dokumenty 3. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Uporządkowanie zgromadzonych dokumentów. maj 2022 r. - teczka awansu Autorefleksja, analiza i opis realizacji planu rozwoju zawodowego. maj/czerwiec 2022 r. - sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego W okresie stażu będę realizowała powinności i wymagania kwalifikacyjne zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23sierpnia 2019r.zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli na podstawie art.9g ust.10 ustawy z dnia 26stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela (Dz.U. z2018r. poz.967 i2245 oraz z 2019 r. poz. 730i 1287). Posiadane kwalifikacje: 1. UMCS Wydział Humanistyczny, filologia polska z logopedią, 3-letnie studia zawodowe, specjalność nauczyciel języka polskiego 2.UMCS studia uzupełniające magisterskie, filologia polska. 3.KUL studia podyplomowe pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, Wydział Zamiejscowy Prawa i Nauk o Społeczeństwie w Stalowej Woli. 4.Kurs kwalifikacyjny z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, Ośrodek Szkoleniowy” Kursor” Zamość. 5.Lubelska Szkoła Wyższa, Zamiejscowy Wydział Nauk o Społeczeństwie, terapia pedagogiczna z oligofrenopedagogiką. 6.Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z/s w Rzeszowie, studia podyplomowe z edukacji technicznej z wykorzystaniem narzędzi informatycznych. UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ § 8 ust. 3 pkt. 1 Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Udział w kursach, warsztatach, szkoleniach i konferencjach dotyczących awansu zawodowego. I semestr roku szkolnego 2019/2020 Wrzesień 2019 Cały okres stażu Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego. Zaświadczenia. 2. Odbycie stażu dotyczącego awansu zawodowego. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Wrzesień 2019 Wrzesień 2019 Cały okres stażu Maj 2022 Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan rozwoju zawodowego. Dokumentacja. Sprawozdanie z realizacji planu. 3. Przeprowadzenie analizy własnej pracy. Hospitacje zajęć przez dyrektora. Ewaluacja i samoocena hospitowanych zajęć. Cały okres stażu Harmonogram spotkań. Scenariusze zajęć. 4. Samodzielne lub przez udział w różnych formach doskonalenia. Uczestniczenie w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego (rady szkoleniowe, konferencje metodyczne, warsztaty, kursy). Udział i prowadzenie szkoleniowych Rad Pedagogicznych. Systematyczne śledzenie literatury metodycznej i dydaktycznej, korzystanie z zasobów biblioteki własnej i portali internetowych. Tworzenie własnego warsztatu pracy, materiałów dydaktycznych, dekoracji sal lekcyjnych, korytarzy i gazetek ściennych Cały okres stażu Zaświadczenia. Referaty. Wykaz interesujących książek. Wykaz stron internetowych. Materiały, pomoce, zdjęcia. 5. Czynny udział w tworzeniu dokumentacji szkoły. Dokonywanie wpisów do dziennika zajęć. Opracowanie i realizowanie planu współpracy ze środowiskiem lokalnym. Pisanie planów pracy, regulaminów. Okresowe diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów. Pisanie protokołów. Inne. Cały okres stażu Dzienniki zajęć. Plany współpracy. Tabele postępów uczniów. Plany pracy. Semestralne sprawozdania. Protokoły. 6. Wykorzystywanie nowatorskich metod i form pracy. Stosowanie w pracy metod aktywizujących i innowacyjnych rozwiązań np. elementy Metody Krakowskiej. Zastosowanie oceniania kształtującego Zaangażowanie się w projektowanie i urządzenie gazetek ściennych na korytarzach szkoły Uczestniczenie w konkursach i zawodach szkolnych, wystąpieniach. Kierowanie przygotowaniem uczniów do uczestnictwa w konkursach . Cały okres stażu Scenariusze zajęć. Zdjęcia, Zaświadczenia. 7. Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej. Wykonywanie środków dydaktycznych za pomocą komputera. Opracowywanie dokumentów, sprawozdań, scenariuszy obserwacji, planów pracy korzystając z komputera. Przygotowywanie ogłoszeń, dyplomów, zaproszeń, podziękowań przy użyciu komputera. Gromadzenie niezbędnych przepisów oświatowych z Internetu. Wykorzystywanie w pracy narzędzi multimedialnych i Internetu. Tworzenie animacji, komiksów, krzyżówek Korzystanie z internetowych publikacji innych nauczycieli odbywających staż. Cały okres stażu Zdjęcia, pomoce dydaktyczne. Dokumentacja. Sprawozdania. Scenariusze, plany. Wzór dyplomu, zaproszenia, podziękowania. 8. Współpraca w prowadzeniu strony Internetowej Szkoły. Redagowanie i umieszczanie na stronie internetowej szkoły artykułów, zdjęć. Cały okres stażu Strona zamieszczona w Internecie. 9. Wykorzystywanie nośników audiowizualnych w trakcie pracy. Uzupełnianie i wzbogacanie własnego zestawu pomocy dydaktycznych (płyty CD I DVD, ). Relacjonowanie ważnych wydarzeń szkolnych za pomocą aparatu cyfrowego. Płyty DVD i CD. Zdjęcia. UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE ZAJĘĆ OTWARTYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI; § 8 ust. 3 pkt. 2 Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Opublikowanie na stronie internetowej ,,Planu rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego”. Opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego. Październik 2019 r. Zaświadczenie, publikacja w Internecie. 2. Opracowywane i udostępnianie do wykorzystania przez innych nauczycieli materiałów dydaktycznych. Opublikowanie na portalach strony internetowej scenariuszy zajęć i uroczystości. Wzbogacanie biblioteki szkolnej. Udostępnianie koleżankom swojego warsztatu pracy – scenariusze zajęć, pomoce dydaktyczne. Cały okres stażu Zaświadczenie, publikacja w Internecie. 3. Prowadzenie szkoleń w ramach WODN. Opracowanie i wygłoszenie referatów szkoleniowych dla nauczycieli na Radzie Pedagogicznej oraz podczas zebrań zespołów przedmiotowych Cały okres stażu Referaty. 4. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli. Zaprezentowanie innowacyjnych metod pracy z uczniami. Nawiązanie współpracy z innymi nauczycielami. Cały okres stażu Scenariusze. Lista obecności nauczycieli. 5. Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami. Wspólne rozwiązywanie problemów (podejmowanie decyzji, opracowywanie dokumentów). Dzielenie się z koleżankami wiedzą zdobytą na kursach i szkoleniach. Udostępnianie swoich opracowań, materiałów ze szkoleń. Polepszenie współpracy i wymiany doświadczeń. Cały okres stażu Potwierdzenie współpracy przez innych nauczycieli. POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH § 8 ust. 3 pkt. 3 Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Diagnozowanie i rozwijanie zainteresowań uczniów. Stosowanie różnorodnych aktywnych metod i form pracy z uwzględnieniem różnic rozwojowych. Obserwacja uczniów na tle grupy. Rozmowy indywidualne z uczniami i ich rodzicami. Organizowanie zajęć dodatkowych. Cały okres stażu Scenariusze zajęć. Obserwacje. 3. Praca z uczniem zdolnym. Przygotowywanie do różnorodnych konkursów literacko-plastycznych Cały okres stażu Dyplomy, podziękowania. 4. Rozwijanie zainteresowań uczniów najbliższym otoczeniem i krajem poprzez wycieczki i spotkania. Organizowanie wyjazdów (BCK, wycieczki, rajdy, ogniska) Organizowanie wycieczek do Kina , Teatru, Muzeum. Adnotacje w dzienniku, Kronika przedszkolna. Zaświadczenia. Zdjęcia. 5. Promowanie uczniów w środowisku lokalnym. Zamieszczanie informacji w prasie lokalnej dotyczącej działalności szkoły oraz na stronie internetowej szkoły, w kwartalniku „Kultura” Organizowanie uroczystości szkolnych, dni otwartych. Cały okres stażu Wycinki z prasy lokalnej. Strona internetowa. Scenariusze, Zdjęcia. 6. Wykonywanie czynności dodatkowych. Pomoc w redagowaniu strony internetowej szkoły, prowadzenie bloga SKO . Przygotowywanie i prowadzenie uroczystości szkolnych. Współpraca z Samorządem Uczniowskim, prowadzenie SKO w szkole Inicjator wielu Akcji Charytatywnych, organizator imprez szkolnych współuczestnictwo w projektach lokalnych i ministerialnych współpraca ze środowiskiem lokalnym, zespołem śpiewaczym „Jarzębina” Egzaminator Egzaminu Ósmoklasisty z języka polskiego Przewodnicząca /członek Komisji egzaminacyjnej Cały okres stażu Potwierdzenie Dyrektora szkoły. Scenariusze uroczystości. Zdjęcia. 7. Współpraca ze środowiskiem lokalnym. Organizowanie wycieczek , wyjść do kina Współpraca z instytucjami Bank PKO w Biłgoraju, Gminnym Ośrodkiem Kultury, Gminną Biblioteką Publiczną, Biblioteką Pedagogiczną w Biłgoraju Współpraca ze Szkołami Podstawowymi w Gminie – udział w konkursach, akcjach charytatywnych. Cały okres stażu Plan współpracy. Adnotacje w dzienniku. Kronika szkolna. Zaświadczenia. Zdjęcia. OPRACOWANIE I WDROŻENIE PROGRAMU, INNOWACJI LUB INNYCH DZIAŁAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH Z OŚWIATĄ, POWIĄZANYCH ZE SPECYFIKĄ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI NA RZECZ UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI § 8 ust. 3 pkt. 4a Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Kształtowanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. Opracowanie i wdrożenie własnego Programu pracy z uczniem ze spectrum autyzmu Dokonanie ewaluacji wdrożonego programu. Tworzenie projektów edukacyjnych Wprowadzanie innowacji pedagogicznych Cały okres stażu Program i inna dokumentacja z nimi związana. Plany innowacji pedagogicznych WYKONYWANIE ZADAŃ OPIEKUNA STAŻU, OPIEKUNA PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH, NAUCZYCIELA – DORADCY METODYCZNEGO, PRZEWODNICZĄCEGO ZESPOŁU NAUCZYCIELI, KOORDYNATORA WOLONTARIATU, KOORDYNATORA PROJEKTU § 8 ust. 2 pkt. 4b Lp. Działania i zadania nauczyciela Formy realizacji Termin realizacji Sposoby realizacji, wskazówki, dokumentacja 1. Pełnienie funkcji opiekuna stażu. Przygotowanie stosownych dokumentów. Prowadzenie zajęć w obecności stażysty. Cały okres stażu Potwierdzenie współpracy z nauczycielem – stażystą. 2. Pełnienie funkcji opiekuna praktyk pedagogicznych. Przygotowanie stosownych dokumentów. Prowadzenie zajęć w obecności studentów. Cały okres stażu Potwierdzenie Dyrektora przedszkola. 3. Organizacja konkursów i akcji charytatywnych. Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów szkolnych oraz przygotowywanie dzieci do udziału w konkursach plastycznych. Promocja szkoły w środowisku lokalnym poprzez wystawianie swoich prac plastycznych w np.:GOK-u, Bibliotece Pedagogicznej, MDK – u i w innych miejscach. Włączenie się do różnego rodzaju działań o charakterze charytatywnym (pomoc na rzecz potrzebujących, zbieranie nakrętek, kiermasze itp.). Cały okres stażu Dyplomy, podziękowania. Adnotacje w dzienniku, Kronika szkolna. Zaświadczenia. Zdjęcia. 4. Praca w zespole nauczycieli. Aktywny udział w spotkaniach zespołu nauczycieli, wymiana doświadczeń. Realizacja przydzielonych zadań. Współtworzenie wymaganej dokumentacji. Przekazywanie wiadomości, dzielenie się zdobytymi materiałami z odbytych kursów, szkoleń i warsztatów. Cały okres stażu Adnotacje w dzienniku. Kronika przedszkolna. Zaświadczenia. Zdjęcia. * Plan może ulec zmianie. Zmiany mogą być naniesione aneksem. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |