Katalog Anita Kulot, 2022-04-14 Kotlarnia Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego nauczyciela języka niemieckiegoImię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: m Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa ul. 44 – 156 Sierakowice Dyrektor: mgr Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2019 r. Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy Planowana data zakończenia stażu: 31. 05. 2022 r. Posiadane kwalifikacje: 5 letnie dzienne studia magisterskie na Wydziale Filologii Germańskiej Uniwersytetu Opolskiego z przygotowaniem pedagogicznym CEL GŁÓWNY: Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. CEL SZCZEGÓŁOWY: - Pogłębienie wiadomości i umiejętności w różnych dziedzinach mojej pracy zawodowej; -Zdobywanie doświadczenia w podejmowanych działaniach na rzecz szkoły; - Podniesienie efektywności działań dydaktyczno – wychowawczych; - Osobisty rozwój - Realizacja wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. Czynności organizacyjne Organizacja własnego doskonalenia zawodowego 1.Poznanie procedury awansu zawodowego. - Zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego. - Opracowanie planu rozwoju zawodowego. - Udział w kursach, warsztatach, szkoleniach i konferencjach dotyczących awansu zawodowego. I semestr roku szkolnego 2019/2020 Wrzesień 2019 2. Odbycie stażu dotyczącego awansu zawodowego. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu. - Opracowanie planu rozwoju zawodowego. - Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. - Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. 3. Przeprowadzenie analizy własnej pracy. - - - Hospitacje zajęć przez dyrektora. - Ewaluacja i samoocena hospitowanych zajęć 4. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego - Gromadzenie dokumentacji - Uzyskanie oceny Dyrektora 5. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego - Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego Planu Rozwoju Zawodowego UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTANIA W PRACY METOD AKTYWIZUJĄCYCH UCZNIA ORAZ NARZĘDZI MULTIMEDIALNYCH I INFORMATYCZNYCH, SPRZYJAJĄCYCH PROCESOWI UCZENIA SIĘ § 8 ust. 3 pkt. 1 1. Wykorzystanie metod aktywizujących w procesie uczenia - Stosowanie metod aktywizujących na lekcjach wychowawczych - zwłaszcza metod integrujących zespół klasowy - Stosowanie metod aktywizujących na zajęciach j. niemieckiego - Stosowanie metod aktywizujących podczas działań wolontariatu 2.Czynny udział w tworzeniu dokumentacji szkoły. - Dokonywanie wpisów do dzienników lekcyjnych - Opracowanie planu pracy wychowawczej z moja klasą - Opracowanie planu pracy z uczniami przygotowującymi się do egzaminu ósmoklasisty. - Plany pracy. - Rozkład materiału - Organizowanie warsztatu pracy przy użyciu techniki komputerowej. Wykonywanie pomocy dydaktycznych za pomocą komputera. - Opracowywanie dokumentów, sprawozdań, scenariuszy hospitacji, korzystając z komputera. - Przygotowywanie ogłoszeń, dyplomów, zaproszeń, podziękowań przy użyciu komputera. - Gromadzenie niezbędnych przepisów oświatowych z Internetu. - Wykorzystywanie w pracy narzędzi multimedialnych i Internetu jako źródła wiedzy - Korzystanie z internetowych publikacji innych nauczycieli odbywających staż - Wykorzystanie Internetu do kontaktu z przedstawicielami wydawnictw, organizatorami konkursów, gazetą lokalną oraz do komunikacji z rodzicami - Korzystanie ze szkoleń online - Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii i słowników. 4. Wykorzystywanie nośników audiowizualnych w trakcie pracy. - Uzupełnianie i wzbogacanie własnego zestawu pomocy dydaktycznych (płyty CD I DVD, audiobooki - Prowadzenie lekcji z użyciem rzutnika, odtwarzaczy np.CD lub DVD, przy pomocy multibooka - Relacjonowanie ważnych wydarzeń szkolnych za pomocą aparatu cyfrowego. UMIEJĘTNOŚĆ DZIELENIA SIĘ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM Z INNYMI NAUCZYCIELAMI, W TYM PRZEZ PROWADZENIE ZAJĘĆ OTWARTYCH, W SZCZEGÓLNOŚCI DLA NAUCZYCIELI STAŻYSTÓW I NAUCZYCIELI KONTRAKOWYCH, PROWADZENIE ZAJĘĆ W RAMACH WEWNĄTRZSZKOLNEGO DOSKONALENIA ZAWODOWEGO LUB INNYCH ZAJĘĆ DLA NAUCZYCIELI; § 8 ust. 3 pkt. 2 1. Opracowywanie i udostępnianie do wykorzystania przez innych nauczycieli materiałów dydaktycznych. - - Udostępnianie chętnym nauczycielom swojego warsztatu pracy – scenariusze zajęć i uroczystości na portalach, strony internetowych lub w zasobach biblioteki szkolnej, 2. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli. - - Przeprowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli języków obcych, nauczyciela stażysty, nauczycieli kontraktowych i chętnych - Zaprezentowanie innowacyjnych metod pracy z uczniem podczas zajęć z języka obcego. - Przeprowadzenie zajęć otwartych(z języka niemieckiego lub godziny wychowawczej) dla chętnych wychowawców i nauczycieli 3.Dzielenie się wiedzą i umiejętnościami z innymi nauczycielami. - Bycie opiekunem stażu dla nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela kontraktowego - Wspólne rozwiązywanie problemów (podejmowanie decyzji, opracowywanie dokumentów). - Dzielenie się z nauczycielami wiedzą zdobytą na kursach i szkoleniach. - Udostępnianie swoich opracowań, materiałów ze szkoleń. - Polepszenie współpracy i wymiany doświadczeń. - Współpraca z nauczycielami języków obcych z innych szkół, wymiana doświadczeń. POSZERZENIE ZAKRESU DZIAŁAŃ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI DOTYCZĄCYCH ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH LUB OPIEKUŃCZYCH § 8 ust. 3 pkt. 3 1.Szeroka działalność wolontariatu. - Koordynowanie działalności wolontariatu w szkole, organizacja Szlachetnej Paczki, występy w Domu Pomocy Społecznej Ostoja i w Senior „+” w Sośnicowicach 2.Praca z dzieckiem zdolnym. - Przygotowywanie dzieci do różnorodnych konkursów, występów. - Udostępnianie uczniom dodatkowych materiałów lekturowych. 3. Rozwijanie zainteresowań dzieci z najbliższym otoczeniem i krajem poprzez wycieczki i spotkania. Organizowanie wyjazdów - Organizowanie spotkań z ciekawymi postaciami 4. Organizacja imprez szkolnych i konkursów szkolnych i gminnych. - Organizowanie uroczystości szkolnych. - Organizacja konkursów szkolnych i gminnych - Organizacja lekcji uwzględniających ważniejsze święta z kalendarza państw niemieckojęzycznych 5. Promowanie szkoły w środowisku lokalnym. - Zamieszczanie informacji dotyczących działalności szkoły w prasie lokalnej oraz na stronie internetowej placówki. - Organizowanie występów dzieci przed publicznością w naszej wsi lub gminie. 6. Współpraca z ośrodkami kultury - - Organizowanie wyjazdów do filharmonii, wycieczek do muzeów, wycieczki do biblioteki gminnej itp. 7. Współpraca z rodzicami i środowiskiem rodzinnym. - Prowadzenie spotkań z rodzicami. - Konsultacje indywidualne z rodzicami. - Współpraca z psychologiem i pedagogiem szkolnym w celu ułatwienia kontaktów z rodzicami i pełnienie roli mediatora w tych kontaktach - Stały kontakt z rodzicami przez dziennik elektroniczny, Messengerem lub drogą sms - ową - Informacje dla rodziców o zamierzeniach dydaktyczno – wychowawczych drogą internetową. - Organizacja imprez okolicznościowych dla rodziców – przygotowywanie programów artystycznych i dekoracji. - Włączanie rodziców do organizowania i współuczestnictwa w uroczystościach szkolnych. 8. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego jako podniesienie jakości pracy szkoły i własnego warsztatu - Uczestniczenie w różnych formach wewnętrznego i zewnętrznego doskonalenia zawodowego (rady szkoleniowe, konferencje metodyczne, warsztaty, kursy). - Udział i prowadzenie szkoleniowych Rad Pedagogicznych. - Systematyczne śledzenie literatury metodycznej i dydaktycznej, korzystanie z zasobów biblioteki własnej, szkolnej i portali internetowych. - Tworzenie własnego warsztatu pracy, materiałów dydaktycznych, dekoracji sali językowej OPRACOWANIE I WDROŻENIE PROGRAMU, INNOWACJI LUB INNYCH DZIAŁAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH ZWIĄZANYCH Z OŚWIATĄ, POWIĄZANYCH ZE SPECYFIKĄ SZKOŁY, W SZCZEGÓLNOŚCI NA RZECZ UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI § 8 ust. 3 pkt. 4a 1. Kształtowanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań. - Opracowanie i wdrożenie własnego programu lub innowacji - Dokonanie ewaluacji wdrożonego programu. WYKONYWANIE ZADAŃ OPIEKUNA STAŻU, OPIEKUNA PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH, NAUCZYCIELA – DORADCY METODYCZNEGO, PRZEWODNICZĄCEGO ZESPOŁU NAUCZYCIELI, KOORDYNATORA WOLONTARIATU, KOORDYNATORA PROJEKTU, KURATORA SPOŁECZNEGO, EGZAMINATORA OKRĘGOWEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ, RZECZOZNAWCY DO SPRAW PODRECZNIKÓW, A W PRZYPADKU NAUCZYCIELISZKÓŁ ARTYSTCZNYCH – TAKŻE NAUCZYCIELA – KONSULTANTAWSPÓŁPRACUJĄCEGO ZCENTRUM EDUKACJI ARTYSTYCZNEJ. § 8 ust. 3 pkt. 4b 1. Pełnienie funkcji opiekuna stażu. - - Przygotowanie stosownych dokumentów. - Prowadzenie zajęć w obecności stażysty. - Hospitacja zajęć prowadzonych przez nauczyciela stażystę. 2. Koordynowanie wolontariatu i akcji charytatywnych w szkole. - Koordynowanie wszystkich działań charytatywnych w szkole - Organizowanie występów uczniów dla pensjonariuszy Senior „+” i DPS Ostoja - Włączenie się do różnego rodzaju działań o charakterze charytatywnym (pomoc na rzecz potrzebujących, ). 3. Praca przewodniczącego w zespole nauczycieli klas IV - VIII. - Aktywny udział w spotkaniach zespołu nauczycieli, wymiana doświadczeń. - Realizacja przydzielonych zadań. - Współtworzenie wymaganej dokumentacji. - Przekazywanie wiadomości, dzielenie się zdobytymi materiałami z odbytych kursów, szkoleń i warsztatów. Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji . mgr A.... K.... ……………………………………………… ……….………………………………….. data złożenia data zatwierdzenia …………………………………………………………. Podpis Dyrektora szkoły Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |