Katalog Anna Substyk, 2022-04-13 Chorzów Różne, Scenariusze Scenariusz dla dzieci 5, 6 – letnich pt. „W naszej kuchni”Scenariusz dla dzieci 5, 6 – letnich pt. „W naszej kuchni” Cel ogólny: • kształtowanie nawyków spożywania owoców; • pogłębianie wiadomości na temat zdrowego odżywiania Cele szczegółowe (dziecko): • poznaje właściwości smakowe owoców • potrafi z uwagą wysłuchać zagadek; • próbuje przezwyciężyć niechęć do niektórych owoców; • wie, co to są witaminy, co nam dają i gdzie się znajdują; • zna wartości odżywcze owoców; • rozpoznaje niektóre owoce południowe; • zna zasadę utrzymywania higieny podczas przygotowywania i spożywania posiłków; • akceptuje reguły wspólnego działania 1. Zabawa ruchowa przy muzyce: Podróż do kuchennego kącika przy piosence „Jedzie pociąg”. W kąciku znajduje się duży „zaczarowany” worek z owocami. 2. Zagadki owocowe: Owoc jest to egzotyczny, ma swój fanklub bardzo liczny, swawolnych małpek gromada codziennie się nim zajada. (banan) Ma kształt żarówki, lecz wcale nie świeci, gdy jest dojrzała, zjadają ja dzieci. (gruszka) Kwaśne, rumiane, ogonek posiada. Kiedy jest dojrzałe to na ziemię spada. (jabłko) Gdy zjesz garść tych owoców, łakomstwa nie ukryjesz, choćbyś szorował zęby, śladów łatwo nie zmyjesz. (jagody) Żółtą skórkę ma ten owoc, a smakuje jak? Kwaskowo! Więc, gdy chcesz mieć kwaśną minę, to koniecznie zjedz ... (cytryna) 3. Zagadki dotykowe: „Zaczarowany worek” (z owocami). 4. Omówienie wyglądu owoców. Podział na owoce znane oraz te, których dzieci jeszcze nie kosztowały (np. (jabłka, gruszki, mandarynki, brzoskwinie, granaty, banany, winogrona, pomarańcze, papaje, kiwi, mango). 5. Krótka inscenizacja z sylwetami „Doktor Zdrówko i Wesoła Witaminka”. Spójrzcie, spójrzcie ktoś przybywa, Doktor Zdrówko się nazywa! – Witam wszystkie grzeczne dzieci czas nam dzisiaj zdrowo zleci, ja o zdrowie wasze dbam, ale nie zupełnie sam. – Radosna niech będzie już każda minka, bo oto przed wami Wesoła Witaminka! – Wesoła Witaminka, to właśnie ja, kto je owoce, na pewno mnie zna, bo spotkać mnie można w jabłku, w bananie, dojrzałe pomarańcze – to moje mieszkanie, gruszki, ananasy, truskawki, brzoskwinki – w nich mieszkają także Wesołe Witaminki. Jesteśmy Wam potrzebne, byście byli zdrowi, a teraz głos oddaję Panu Doktorowi. – W owocach witamin kryje się wiele, więc codziennie jedzcie owoce przyjaciele! A jeśli jeszcze nie wiesz kolego, zaraz powiem Ci dlaczego: by mieć siłę się uczyć, bawić i figlować, by nie kaszleć, nie kichać, nigdy nie chorować, by mieć zdrowe brzuszki, by głowa nie bolała o to Wesoła Witaminka będzie zawsze dbała, By zdrowiem tryskały wasze buzie pamiętajcie też o czereśniach i o arbuzie, by mieć dobry słuch, by mieć dobry wzrok, owoce należy jeść przez cały rok! więc wiesz już Ty i wiem to ja owoce jeść trzeba każdego dnia! Więc kiedy jeść będziecie jabłka, lub brzoskwinki, uśmiechnijcie się szeroko do Wesołej Witaminki, a teraz owoce powiedzą słowo: Jedzcie nas dzieci, by rosnąć zdrowo! Czy jeść owoce dzieci będziecie? Czy mi to teraz obiecujecie? 6. Rozmowa na temat inscenizacji: – Kto był bohaterem ? – Po co nam witaminy? – Gdzie znajdują się witaminy? – Jakie pamiętasz owoce? – Jakie jeszcze znasz owoce? 7. „Kelnerzy”: taniec przy muzyce z papierowymi tackami i woreczkami – w parach trzymając tacki w jednej ręce a kolegę za drugą rękę; z tackami na głowach, na zgiętym łokciu pilnując, aby tacka z woreczkiem nie spadła. 8. Wykonanie przez dzieci szaszłyków z owoców (pokaz – instruktaż + pomoc nauczyciela). Dzieci nabijają na drewniane patyczki kawałki owoców. 9. Zakończenie zajęć: prezentacja owocowych szaszłyków (omówienie, co na nich się znajduje, czy są to produkty zdrowe? itp.). Zjadanie swoich przysmaków. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |