Katalog Magdalena Wiśniowska, 2022-05-11 Przemyśl Język angielski, Konspekty Scenariusz lekcji "My Body"Klasa I Temat lekcji: „My body”. Cele lekcji: Nauka słownictwa. Język czynny: Nazwy części ciała: arms, body, feet, hands, head, legs. Powtórzenie: Nazwy kolorów. Język bierny: Look at (the picture). What colour is/are (Waldo’s head)? Materiały: CD 2, karty wyrazowe (części ciała). ETAP I SPRAWDZENIE PRACY DOMOWEJ ETAP II WPROWADZENIE Dzieci patrzą na duży obrazek w podręczniku. Nauczyciel pyta po polsku co się na nim dzieje oraz zadaje kilka pytań dotyczących ilustracji: „Who’s this?”, „What’s this?”, „What colour is this?”, „Is Waldo happy?” (No, He is sad). Nauczyciel pyta po polsku dlaczego Waldo jest smutny. Nauczyciel powtarza z dziećmi nazwy kolorów. Podaje nazwy kolorów farb używanych przez bohaterów, a zadaniem dzieci jest wskazanie palcem ten kolor w podręczniku. Dzieci zastanawiają się czego będzie dotyczyć nowy rozdział. Następnie nauczyciel wskazuje na siebie i mówi: „This is my body.” Następnie wskazuje na głowę i mówi: „This is my head.” W ten sposób prezentuje pozostałe części ciała. Gdy zaprezentuje już wszystkie słowa, podaje je w dowolnej kolejności i prosi by uczniowie pokazywali je na własnych ciałach. ETAP III UTRWALANIE NOWEGO SŁOWNICTWA Dzieci patrzą na obrazek na dole strony i nazywają kolejne części ciała Nauczyciel włącza pierwszą część nagrania i prosi uczniów, by powtarzali słowa. Przypomina dzieciom, że w drugiej części nagrania zamiast słów będą pojawiać się dźwięki, które będą oznaczać słowa. ETAP IV NAUKA PIOSENKI Nauczyciel włącza piosenkę „Head and shoulders” i prosi dzieci by słuchały i pokazywały odpowiednie części ciała. W piosence mogą pojawić się części ciała, które nie zostały wprowadzone na lekcji, w tym celu wcześniej nauczyciel prezentuje nowe słownictwo pokazując na sobie. Dzieci próbują śpiewać nową piosenkę, patrząc na nauczyciela jak pokazuje i pokazując na sobie. ETAP V SŁUCHANIE Nauczyciel włącza nagranie i prosi dzieci aby wpisywały odpowiedni numerek przy danej części ciała jaką usłyszą w danej kolejności w nagraniu. ETAP VI ZAKOŃCZENIE I ZADANIE PRACY DOMOWEJ Nauczyciel wskazuje różne części ciała i podaje krótkie zdania np. dotyka swoich stóp i mówi: „My arms.” Dzieci klaszczą w dłonie jeśli zdanie jest poprawne. Jeśli zdanie jest błędne uczniowie czekają w milczeniu, aż usłyszą poprawną wersję. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |