Katalog

Magdalena Wiśniowska, 2022-05-11
Przemyśl

Język angielski, Konspekty

Scenariusz lekcji "My Body"

- n +

Klasa I
Temat lekcji: „My body”.
Cele lekcji: Nauka słownictwa.
Język czynny: Nazwy części ciała: arms, body, feet, hands, head, legs.
Powtórzenie: Nazwy kolorów.
Język bierny: Look at (the picture). What colour is/are (Waldo’s head)?
Materiały: CD 2, karty wyrazowe (części ciała).


















ETAP I
SPRAWDZENIE PRACY DOMOWEJ

ETAP II
WPROWADZENIE
Dzieci patrzą na duży obrazek w podręczniku. Nauczyciel pyta po polsku co się na nim dzieje oraz zadaje kilka pytań dotyczących ilustracji: „Who’s this?”, „What’s this?”, „What colour is this?”, „Is Waldo happy?” (No, He is sad). Nauczyciel pyta po polsku dlaczego Waldo jest smutny.
Nauczyciel powtarza z dziećmi nazwy kolorów. Podaje nazwy kolorów farb używanych przez bohaterów, a zadaniem dzieci jest wskazanie palcem ten kolor w podręczniku.
Dzieci zastanawiają się czego będzie dotyczyć nowy rozdział. Następnie nauczyciel wskazuje na siebie i mówi: „This is my body.” Następnie wskazuje na głowę i mówi: „This is my head.” W ten sposób prezentuje pozostałe części ciała. Gdy zaprezentuje już wszystkie słowa, podaje je w dowolnej kolejności i prosi by uczniowie pokazywali je na własnych ciałach.

ETAP III
UTRWALANIE NOWEGO SŁOWNICTWA
Dzieci patrzą na obrazek na dole strony i nazywają kolejne części ciała
Nauczyciel włącza pierwszą część nagrania i prosi uczniów, by powtarzali słowa. Przypomina dzieciom, że w drugiej części nagrania zamiast słów będą pojawiać się dźwięki, które będą oznaczać słowa.

ETAP IV
NAUKA PIOSENKI
Nauczyciel włącza piosenkę „Head and shoulders” i prosi dzieci by słuchały i pokazywały odpowiednie części ciała. W piosence mogą pojawić się części ciała, które nie zostały wprowadzone na lekcji, w tym celu wcześniej nauczyciel prezentuje nowe słownictwo pokazując na sobie.
Dzieci próbują śpiewać nową piosenkę, patrząc na nauczyciela jak pokazuje i pokazując na sobie.

ETAP V
SŁUCHANIE
Nauczyciel włącza nagranie i prosi dzieci aby wpisywały odpowiedni numerek przy danej części ciała jaką usłyszą w danej kolejności w nagraniu.

ETAP VI
ZAKOŃCZENIE I ZADANIE PRACY DOMOWEJ
Nauczyciel wskazuje różne części ciała i podaje krótkie zdania np. dotyka swoich stóp i mówi: „My arms.” Dzieci klaszczą w dłonie jeśli zdanie jest poprawne. Jeśli zdanie jest błędne uczniowie czekają w milczeniu, aż usłyszą poprawną wersję.
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.